חפש ב:

תחזית נדל"ן לשנה הבאה

השנה העברית החדשה מספקת לציבור בישראל תחושה של התחלה חדשה, אך מה לגבי מחירי הנדל"ן? והאם בפעם הראשונה אנו נצפה בשינויים מחירים בשוק? או שמא העליות של שנת ה'תשע"ו הן רק ההתחלה?

צוות בנק נדל"ן|26.9.2016|17:30|2124 צפיות

בישראל שנת ה'תשע"ו, התפיסה הרווחת בקרב הציבור הישראלי, היא כי מחירי הנדל"ן עוד צפויים לעלות.  ל"הגנתו" של הציבור הישראלי יאמר כי תפיסה זו נמדדת לפי הכישלונות הרבים של שלושת ממשלות ישראל האחרונות להוריד את מחירי הדיור וכי אין מדובר בתפיסה ללא בסיס. גם בשווקים אחרים בעולם ישנן עליות מחירים, כגון בארצות הברית וגרמניה בהן בהן היצע הדירות לא עומד בקצב הביקושים. אם זאת, 8 השנים האחרונות השכיחו מהציבור הישראלי כי מחירי הדירות גם יכולים והם כבר ירדו במספר תקופות במהלך 68 שנותיה של מדינת ישראל, כשבתחילת שנות האלפיים אף איבדו נכסים רבים כרבע מערכם.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



משקיעי הנדל"ן נוהרים לפריפריה
כדי לנסות ולנתח את תחזית נדל"ן לשנה הבאה ולאיזה צד של המאזניים, יינטו הפעם מחירי הנדל"ו, צריך לצפות אחר המשקיעים הגדולים. בחינה מעמיקה בשוק הנדל"ן המקומי של המשקיעים, יכולה להעיד על הבשלתם של תנאים העשויים לשנות את התפתחות מחירי הדיור. ניתוח נתונים מראה הכי מתחילת שנת 2016, ולראשונה מאז תחילת העשור הנוכחי, ירד מספר משקיעי הדירות מתחת לכמות הממוצעת שאפיינה את השנים האחרונות. עם זאת משפט זה המפורסם על ידי הלמ"ס ומשרד האוצר, נכתב בעיקר כדי לקדם את מהלכיו של משרד האוצר והעומד בראשו כשהאמת היא למעשה הפוכה. אומנם ישנה ירידה במספר המשקיעים ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון הקודם, בשל קידומו של מס שלושת הדירות של כחלון, אך כאשר בוחנים את הנתונים לעומת השנים האחרונות, נראה כי מספר המשקיעים הקיים היום עדיין גדל משנה לשנה, ולמעשה המשקיעים נעלמו מהמרכז והחלו למעשה להשקיע בפריפריה.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

שוק מחיר למשתכן לעומת השוק הפרטי
עוד תוכנית אשר יוצר ראית עין מטעה בכל הנוגע לשוק הנדל"ן המקומי היא תוכנית מחיר למשתכן. תוכנית זו למעשה פיצלה את שוק הנדל"ן הישראלי לשנייםף זה המקודם על ידי הממשלה, אשר מורידה ב"כוח" את מחיר הדיור על ידיד שיווק קרקעות במחיר מוזל לזכאים בלעדיים, לעומת השוק החופשי בו נמצאים משפרי הדיור, הלא זכאים והזכאים שהפסידו בהגרלות המחיר למשתכן, אשר ממשיכים להתמודד עם מחירי הדיור לבדם. למעשה, למרות הבטחותיו של שר האוצר, הטיית המאזניים לטובת ציבור הזוגות הצעירים אינו נלקח מהאוויר הקיים, אלא משפיע על השוק הפרטי. המדינה התעסקה עד כדי כך בתוכנית מחיר למשתכן עד אשר הזניחה לגמרי את השוק הפרטי שעומד מול מספר מכרזים מצומצם עוד יותר משזכה לו בשנה הקודמת ולכן כשהמחירים יורדים בשוק מחיר למשתכן, הם עולים בשוק הפרטי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כוח האדם בענף הבנייה נמצא בשפל חסר תקדים
הציבור מודע לעובדה כי הורדת המחירים תלויה אך ורק בהיצע הדירות, אך רובו אינו מודע לכך שלהגדלת ההיצע ישנם שני פתרונות מוכרים, שכבר עבדו בעבר ויכולים לעבוד שוב בהווה. כדי להגדיל את היצע הדירות יש לזרז את קצב הבנייה ולשם כך המדינה צריכה להגדיל את מספר העובדים בענף הבנייה. לשם השוואה בשנות ה-90 , אז מדינת ישראל הצליחה לאכלס את מיליון וחצי העולים מברית המועצות וגם להוריד את מחירי הדיור בו-זמנית, עבדו בישראל כ-100 אלף פלשתינאים ו-20 אלף עובדים זרים. היום בשנת 2016, עובדים בישראל כ-52 אלף עובדים פלשתינאים ו-16 אלף עובדים זרים. הצמצום הזה בכוח האדם הוא המכה הקשה ביותר למחירי הדירות. הפתרון השני הוא זירוז הביורוקרטיה אך גם כאן הבעיה היא לא בתהליכים עצמם אלא בכוח האדם החסר בוועדות ומדינת ישראל צריכה לפעול להעסיק את מספר העובדים הדרוש כדי לזרז את הביורוקרטיה. אלה שני הפעולות היחידות שכבר הבטיחו ובעבר ויכולות להבטיח בעתיד את הורדת מחירי הנדל"ן.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות