חפש ב:

סיפורו של מס ה-3 דירות ומעלה

חוק המס על דירה שלישית נחשב לחוק בעל שערוריות רבות אשר מתנהל נגדו מאבק עיקש של משקיעי הנדל"ן וח"כים התומכים בהם הטוענים כי זו דרך להגדיל את תקציב המדינה בלבד, אל מול שר האוצר שטוען שכך יוריד את מחירי הדיור.

צוות בנק נדל"ן|26.9.2016|15:47|1779 צפיות

שוק הנדל"ן נמצא בסערה של ממש בתקופה האחרונה. הסערה החלה כאשר שר האוצר, משה כחלון, יצא בהוראה חדשה להכיל מס חדש על כל בעלי ה-3 דירות ומעלה, בתקווה שהחוק יועיל להורדת מחירים מידית, עד אשר המדינה תוכל להתמודד עם המחסור בהיצע הדירות הקיים במרכז ובארץ. החוק החדש נוסד, לאחר שמספר פעולות של הממשלה להורדת מחירי הנדל"ן לא צלחו ושני שרי אוצר נכשלו בניסיונותיהם השונים, על ידי שר האוצר החדש, משה כחלון, שהפנה אצבע מאשימה כלפי משקיעי הנדל"ן, שלטענתו מהווים את הגרום העיקרי בעלייה במחירי הדיור של השנים האחרונות, בעיקר בשל רצונם ומוכנותם להקפיא עסקאות ולהשאיר דירות ריקות מאדם, עד שיגיע מי שיהיה מוכן לשלם את הסכומים שהם דורשים. עיקר המשקיעים אותם אשים כחלון הן משקיעים בעלי 3 דירות ומעלה אשר, לטענתו, יזמו העלאת מחירים בשל בצע כסף.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNalan לחצו כאן



החוק במתכונתו המקורית
סיפורו של מס ה-3 דירות ומעלה
, מתחיל בתכניתו של שר האוצר, לאלץ בעלי שלוש דירות ומעלה, לשלם מס של 10,000 ש"ח בשנה. בעלי 4 דירות ישלמו 22 אלף ש"ח למדינה, ובעלי בחמש דירות יאלצו לשלם 37 אלף ש"ח בכל שנה שנה. כמו-כן, על כל דירה נוספת מעל לדירה החמישית, יישלמו בעלי הדירות כ-15 אלף ש"ח נוספים. החוק המקורי של שר האוצר הטיל מס אחיד על בעלי שלוש דירות ומעלה, ללא הבדלה בין שווי הדירות או למיקומן בארץ, מה שאומר שאדם בעל 3 דירות בקריית שמונה, היה צריך לשלם את אותו הסכום כבעל 3 דירות ומעלה בתל אביב.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

שינויים בחוק המקורי
החוק המקורי גרר עמו ביקורות רבות שהובילו את שר האוצר לבצע בו מספר שינויים ותיקונים. כעת ישנה משמעות לשווי הדירה כשהמס המקסימלי שניתן להטיל עומד על אחוז אחד משווי הדירה עד לתקרת  מיסוי של 18 אלף ש"ח בשנה, המחולקים ל-1,500 ש"ח בחודש על כל דירה שלישית והלאה. בנוסף לכך העדכון מוסיף כי המס החדש יחושב על הדירה בעלת הערך הנמוך ביותר. החישוב מתבצע כך: אם אדם המחזיק 3 דירות, והדירה הזולה עומדת על שווי של מיליון ש"ח, ישלם מס העומד על 10 אלף ש"ח בשנה ובמידה והדירה הזולה שווה 1.9 מיליון ש"ח, ישלם את המס המקסימלי - 18 אלף שקל ש"ח. לעומתו, אדם המחזיק ב-4 דירות, ושוויון של שתי הדירות הזולות עומד על 2 מיליון ש"ח, ישלם מס של 20 אלף ש"ח בשנה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

החוק יעלה לקריאה שנייה ושלישית בקרוב
המתנגדים לחוק החדש ממשיכים להסביר כי מדובר בחוק שרק נועד להכניס כסף לקופת המדינה שכן ההערכות משרד האוצר הן שישנם 50 אלף ישראלי המחזיקים 3 דירות או יותר, כך שהמהלך יכניס לקופת המדינה כ-800 מיליון ש"ח בשנה. רשות המיסים תהיה זו שתגבה את המס וכעת עדיין הציבור ממשיך להמתין להעלאת החוק לכנסת לקריאה שנייה ושלישית בה יפורסמו גם סעיפים נוספים הקשורים לחוק החדש וכיצד הדבר ישפיע על שוכרי הדירות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות