חפש ב:

מאבקי הרשויות קרית אונו וגני תקווה מוביל את כולם לחשוב, מדוע לא מאחדים אותן?

המאבק המתנהל בימים אלה בין הרשויות גני תקווה וקרית אונו שהוביל לבניית גדר בין שתי שכונות הגובלות אחת לשנייה מוביל את כולם לתהות, מדוע לא מאחדים אותן יחדיו וחוסכים למשלם המיסים תשלומים מיותרים.

צוות בנק נדל"ן|21.9.2016|14:16|1433 צפיות

לפני כחודשיים, בחרה עיריית קריית אונו לסגור מעבר שהיה בין שטח השיפוט של שכנתה, גני תקווה, לבין שטח שבתחום השיפוט שלה. המעבר הוא למעשה שביל להולכי רגל שנבנה בין השכונות הצפוניות של גני תקווה לבין השכונות גנים ופסגות שבקריית אונו. זוהי עוד דוגמא למאבק הקיים בין שתי הרשויות המקומיות קטנות הממוקמות בלב אזור הביקוש ומתחרות על ליבם של תושבי המרכז החדשים, והמצבים האבסורדים שאליו מגיעות הרשויות במאבק על פיסת אדמה לטובת מגורים וכיוצא בזה. בקריית אונו מתגוררים כ-37 אלף תושבים ובגני תקווה כ-16 אלף בלבד (גודל של שכונה גדולה בערים גדולות בישראל).

לעמוד נדל"ן בקריית אונו באתר BankNadlan לחצו כאן



משפחות במרחק 70 מטרים צריכות לנסוע שעה בכבישים
שתי השכונות הן חדשות יחסית, אך בזמן שפסגת אונו כבר אוכלסה והפיתוח הסביבתי שלה כולל גני ילדים, בתי ספר, קאנטרי וגני שעשועים, בגני תקווה הבנייה עדיין בעיצומה ועבודות הפיתוח עוד רחוקות מלהסתיים. אך במקום שתושבי גני תקווה יוכלו לעבור ברגל, הדרך חסומה וכך למעשה חסמה עיריית קריית אונו מתושבי גני תקווה להינות מהאפשרויות שקיימות בקריית אונו ולמעשה מכריחה את התושבים לבצע עיקופים מיותרים כשלתושבים עצמם, אין שום מאבק בין זה לזה ורואים את עצמם חיים באותה שכונה. "גרנו בגבעתיים ורצינו לסייע בגידול הנכדות. המרחק בינינו הוא 70 מטרים בקו אווירי, אבל עכשיו צריך להגיע עם אוטו" מסביר אחד התושבים שבקריית אונו.

לעמוד נדל"ן בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן

בקריית אונו זועמים על ראשת העיר של גני תקווה 
לדברי חל מהתושבים שבגני תקווה, הסיבות לחסימת המעברים היא דרישה של חלק מתושבי קריית אונו למנוע מתושבי גניי תקווה ליצור עומס על השטחים הציבוריים בשכונתם, אך במקרים כאלה נשאלת השאלה האם בין גבעתיים, תל אביב ורמת גן יש גבולות? בשל כך ישנה התחושה כי המאבק האמיתי מתרחש בין ראשי הערים כשבנציגות קריית אונו זועמים על ראשת העיר של גני תקווה שנמנעת מהשקעה בפיתוחים סביבתיים באזור בשל מטרדי הבנייה, ובינתיים מנצלת את השכונה הצמודה שמטופלת ומשולמת על ידי קריית אונו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד נדל"ן בגני תקווה באתר BankNadlan לחצו כאן

מספר אבסורדי של 257 רשויות במדינת ישראל
מקרה זה הוא עוד דוגמא הזויה לעודף הרשויות בישראל שנכון להיום עומד על 257 רשויות. מאבקי הרשויות קרית אונו וגני תקווה מוביל את כולם לחשוב, מדוע לא מאחדים אותן? למקרה זה ניתן לצרף את עיריית בת ים שנלחמת על עצמאותה ולא מוכנה שתל אביב תספח אותה, בו זמנית שהיא סובלת מגירעון של 80 מיליון ש"ח וכדי להשלים אותו דורשים שהארנונה מאזורי מסחר ותעסוקה שקיימים בחולון ובראשון לציון יועברו לבת ים. משרד הפנים ברשות אריה דרעי, חייב לשים סוף למאבקי הרשויות האלה ולאחד אותם, גם בשל החיסכון הכלכלי שרשות אחת יכולה לחסוך למדינה. ככול שהשנים יעברו, יהיה ברור לכולם עד כמה מטופש להחזיק 12 רשויות באזור המרכז, כאשר ניתן יהיה לצמצם אותן ל-3 בלבד. בנוסף לכך, מדינת ישראל חייבת לעצור כל הקמה של יישובים חדשים, אשר יבזבזו הון עצום מתקציב המדינה ולשפר את רמת היישובים הקיימים במקום כשבעתיד יוכלו גם לאחד יישובים סמוכים לרשות אחת.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות