חפש ב:

אושרה בנייתן של 6,100 דירות בדרום הארץ

בניסיון להגדיל את היצע הדירות בישראל ועדות התכנון אישרו תוכניות לשכונה באשדוד, רובע מגורים חדש בערד ובדימונה מפעל טקסטיל שנסגר ב-2012 ישומר ויהפוך למתחם מגורים ומסחר חדש.

צוות בנק נדל"ן|21.9.2016|12:25|1422 צפיות

מינהל התכנון של משרד האוצר הודיע אתמול (יום ג') על אישור שלוש תוכניות בנייה שיוסיפו עוד 6,100 דירות מקבלן בבאר שבע והדרום: בדימונה, ערד ואשדוד, על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. התוכנית בערד, להקמת 2,000 יחידות דיור אושרה למתן תוקף וכעת צפויה לצאת לפועל, ואילו התוכניות להקמת 2,500 יחידות דיור באשדוד והקמת 1,600 יחידות דיור בדימונה אושרו להפקדה להתנגדויות הציבור וכעת יינתן לכל המעוניין 60 יום להגשת התנגדויות ובקשות לעיכוב התוכניות הללו. מצד אחד, משרד האוצר ראוי לשבח על הרצון להרחיב את מספר הדירות בישראל, אך עם זאת, לא ברור כיצד הדבר יועיל למשבר הדיור הישראלי שעיקרו נמצא במרכז, כך שאם לא יטופלו במחירי הדיור במרכז הארץ, מחירי הדיור לא באמת ירדו.


הייתם מאמינים שמדובר בשדות ליד שדרות?

במשרד האוצר לחוצים משיווק איטי ונמוך מהשנה שעברה
השיווקים החדשים הנעשים בדרום עשויים להיות תוצאה של חשש רציני במשרד האוצר של אי עמידה ביעדים שהציבו לעצמם, לאחר ששר האוצר הכריז חגיגית לקראת סוף שנת 2015, שבשנת 2016 ישווקו כ-70 אלף דירות במסגרת תוכנית למשתכן. התוכנית של שר האוצר להורדת המחירים היה שיווק מאסיבי של דירות מוזלות שיעשה כשהמדינה תמכור את הקרקעות ברחבי הארץ במחירים נמוכים לקבלנים שיחתמו על כך שימכרו את הדירות במחירים הנמוכים ב-200 אלף ש"ח מהמחיר בשוק החופשי. כעת, ולאחר ההבנה כי נכון להיום שווקו רק 20 אלף דירות במשרד האוצר עובדים שעות על גבי שעות כדי לשווק עוד נכסים ולהוציא לפועל כמה שיותר מכרזים.

6,100 דירות חדשות במחוז דרום
המכרזים החדשים יוסיפו לאזור הדרום עוד 6,100 דירות חדשות כשבדימונה, הפרויקט להקמת 1,600 דירות במערב העיר אושר על ידי הוועדה המחוזית. בתוכנית מציגים דירות צמודות קרקע, בתי מגורים דו-משפחתיים ובבניינים בני 6-10 קומות. באשדוד, הופקדה התוכנית להקמת 2,500 דירות חדשות להתנגדויות הציבור על ידי הוועדה המחוזית. התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בדרום העיר תכלול 2,500 יח"ד, כש-450 מתוכן יהיו דירות קטנות לטובת זוגות צעירים, וכמו-כן ייבנו שטחי מסחר, קמפוס ומוסדות ציבוריים. בערד, אושרה התוכנית להקמת 2,000 דירות מקבלן ברובע 5א' על ידי הוועדה המחוזית וגם היא מופקדת כעת להתנגדויות הציבור (500 מתוכן יהיו דירות קטנות לזוגות צעירים). התוכנית ממוקמת בצפון מערב העיר וצופה על המדרונות הצפוניים של נחל מלחתה ובקעת ערד.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט מגדלי בצלאל - באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

פארק הסייבר ועיר הבה"דים משנים את הדרום
התוכניות החדשות הן חלק מניסיון מבורח של משרד האוצר והממשלה לפיתוח הדרום ולמשוך אליו ציבור ישראלי חדש שיפריח את השממה, אך ראוי לציין כי ללא אזורי תעסוקה חדשים ומפותחים, לממשלת ישראל יהיה קשה לשווק את השכונות החדשות שייבנו לציבור הישראלי. צריך לחזור על מה שנעשה בבאר שבע, שם פארק הסייבר, יחד עם עיר הבה"דים מושכים אוכלוסייה חזקה שמפתחת את העיר ומושכת ציבור חזק. מנגד צריך להגדיל את היצע הדירות בעיקר באזור המרכז על מנת להוריד משמעותית את מחירי הדיור שכן משבר הנדל,ן האמיתי קיים במרכז, והורדת מחירי הדיור שם, תוריד את מחירי הדיור ברחבי הארץ.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות