חפש ב:

תוכנית שדה דב

מחקר של אוניברסיטת תל אביב מצא כי פרויקט שדה דב לא בהכרח יועיל להורדת המחירים בתל אביב שכן מדובר באזור מבוקש לאוכלוסייה החזקה תעוט עליו, ולכן, הוצע פתרון להקצאת 35 אחוזים לדיור חברתי.

צוות בנק נדל"ן|21.9.2016|11:20|3467 צפיות

אחד הפרויקטים המעניינים ביותר בתל אביב, שכבר החל לצבור תאוצה הינו פרויקט פינויו של שדה התעופה דב בצפון תל אביב והפיכתו למרכז מגורים רחב שיכלול 16 אלף דירות מקבלן על שטח כולל של 1,450 דונם. הפרויקט המדובר הפך עם השנים לתקוותם הרבה של רבים המקווים כי הדירות שיוצעו במסגרת הפרויקט יוכללו לשחרר את הפקק על היצע הדיור בתל אביב ולתרום להורדת המחירים. אך עם זאת, מדובר באזור אשר מאופיין לרוב על ידי משפחות בעלות ילדים ואוכלוסייה חזקה לעומת מגוון התושבים הקיימים בעיר ולכן הדאגה העיקרית של כל הפועלים להורדת המחירים, היא שמחירי הדירות החדשות שיפורסמו בשכונת שדה דב, לכשתקום, ימשיכו את מגמת המחירים הגבוהה בשל הקמת פרויקטים יוקרתיים שיתאימו למעמד הגבוה בלבד. לשם כך, כעת מנסים לקבוע במסגרת הפרויקט, כמה דירות קטנות, בעלות 2 חדרים, יחויבו להיבנות, על מנת שאוכלוסיות האזור תהיה מגוונת ותועיל להגדלת היצע הדירות בתל אביב והורדת מחירים.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה בתל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן



ההיסטוריה של פרויקט שדה דב
תוכנית שדה דב
החלה את דרכה עוד בעשור הראשון למאה החדשה, כאשר בשנת 2008 הוכרזה התוכנית לפינוי שדה התעופה דב, לטובת פרויקט מגורים והקמתה של שכונה חדשה בתל אביב. עם זאת, בהמשך לקצב האיטי של קידום פרויקטים בארץ נדרש היה להמתין בשל החשש שפירוק שדה התעופה יפגע במעמדה של אילת שנהנית ממספר רב של מבקרים הטסים משדה דב לבירת הלילה של הרבה. במשך השנים נקבע מועד הפינוי של השדה ולאחר דיוני ההתנגדויות נקבע כי פירוק שדה דב יחולק לפירוק ראשוני של שדה התעופה האזרחי עד שנת 2018 ופינוי הבסיס הצה"לי עד שנת 2020. בכל הנוגע לקרקע עצמה, המדינה פרסמה מכרזים לשיווק הקרקעות וכעת אזרחי ישראל יכולים לרכוש חלקות בקרקע לטובת השקעה נדלנ"ית, אשר נראית כבטוחה להצלחה.

קרקעות לרכישה בשדה דב
כיום, עדיין ניתן לרכוש קרקעות להשקעה בתוכנית שדה דב\מסלולים במחירים של 850 אלף ש"ח לרבע דונם. השווי העתידי של יחידות הקרקע בפרויקט מוערכות בכ-2.5 מיליון ש"ח לרבע דונם וכאשר מחשבים את ערכן של הדירות 4 חדרים, מגיעים למחירים של 4.5 מיליון ש"ח. היתרון של רכישת הקרקע בתוכנית זו היא שמדובר באופציה כמעט ומובטחת שכן הפרויקט מקודם, המדינה פועלת והסיכון האמיתי של משקיעי הקרקעות הוא שיבחרו לבנות כביש או כל מתחם ציבור על חשבון הקרקע שבבעלות המשקיע, אך גם במקים אלה זוכה המשקיע לפיצוי כספי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

דואגים לדיור בר השגה
עיריית תל אביב מצידה הכריזה כי תדאג לשימור מעמדם של המשקיעים ותבטיח הקמת פרויקטים יוקרתיים לצד פרויקטים לדיור בר השגה. "היקף התוכנית, תמהיל יחידות הדיור בה ואופן הקמתה טרם גובש. העירייה מקדמת ככל יכולתה, בכלים העומדים לרשותה, דיור בהישג יד ובכלל זה גם בצפון מערב העיר, כפי שנעשה בתוכנית 3700" נמסר מעיריית תל אביב. עוד נאמר מצד נציגי העירייה כי נכון להיום מובטחות 2,000 דירות בפרויקט, שיועברו לבעלות עירונית לטובת הורדת מחירי הדיור והקמת פרויקטים לדיור בר השגה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות