חפש ב:

כיצד מנהלים בריכה בבתים משותפים

בריכות בבתים משותפים היוו סמל ליוקרה שהיה שמור רק לאלפיון העליון. כעת, משעברו השנים, תופעת הבריכות בבניינים משותפים הפכה לנפוצה יותר ולכן צוות האתר בדק "כיצד מנהלים בריכה בבתים משותפים":

צוות בנק נדל"ן|20.9.2016|15:25|1509 צפיות

עם השנים הדרישה הישראלית ליוקרה ולעלייה ברמת החיים השתכללה והיום דבר שהיה שמור לאלפיון העליון בלבד כגון בריכת שחייה בבנייני מגורים, הופך לאטרקציה שיותר ויותר אנשים יכולים להרשות לעצמם. הסיבות לתוספת בריכה בבניין מתחלקות לרוב ל-2 כאשר ישנם הדיירים המעוניינים ליהנות מבילוי ורחצה באווירה רגועה ושקטה, הרחוקה מהצפיפות וההמולה הקיימות בבריכות הציבוריות, ואילו סוג הדיירים השני נהנה מהאפשרות לקיום מפגשים משפחתיים וחברתיים רבי משתתפים. כעת, כשיותר בניינים זוכים לאטרקציה הייחודית הזו, חשוב לדעת מהם התשלומים הנלווים לפרויקט מסוג זה וכמה באמת עולה התחזוקה. לשם כך בדק צוות בנק נדל"ן כיצד מנהלים בריכה בבתים משותפים וקפץ לביקור בפרויקט מסוג זה, חזר רטוב, רגוע ומוכן לעשות הכל כדי לעבור לעפולה.

לעמוד דירות יוקרה חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן



מקום בילוי פרטי או חברתי?
פרויקט מגורים הזוכה לבירכה פרטית מלווה לרוב במספר סעיפים בחוזה רכישת הדירה. סעיפים אלה נועדו על מנת להסדיר את דרכי הטיפול בה, באילו מקרים מותר להשתמש בה, וקבוע מספר מוגבל של מבקרים שכל דייר רשאי להביא. אך כל עוד לא הוגדר אחרת, בריכה בבניין משותף, נחשבת לחלק מהרכוש המשותף של כלל הדיירים. רכוש משותף, כל דיני הרכוש המשותף חלים עליה. למי שחושש, בהחלט ניתן לאפשר כניסת אורחים לבריכה, אולם אישור זה מחייב לאפשר לכל הדיירים לעשות בה שימוש סביר מבלי לפגוע בדיירי הבניין האחרים. משפט זה עלול להישמע מעט אפור ולא החלטי ולכן, כדי שההחלטות הפעילות בבריכה יעלו בקנה אחד עם הוראות החוק, חשוב לוודא כי הבריכה יכולה להכיל את מספר הדיירים בבניין, מתי נוצר עומס בלתי סביר בבריכה ומה עשוי להיחשב שימוש לא סביר ברכוש המשותף.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

לרוב חוק התקנון המצוי מכיל בתוכו את הסעיים הנדרשים לטיפול ברכוש משותף
לרוב, כל בית משותף מתנהל לפי תקנון המופיע בטאבו, אך בבנייני מגורים שבהם אין תקנון רשום, סעיף "התקנון המצוי" הקיים בחוק המקרקעין נכנס לתוקף. סעיף התקנון המצוי קובע את היחסים בין בעלי הדירות אל מול הנכס המשותף, מהם זכויותיהם וחובותיהם, וכולל בתוכו הוראות כגון חובת אספות דיירים, השתתפות בהוצאות ועוד. הדיירים יכולים לקבוע תקנון או לשנות את סעיפיו על ידי רוב של שני שליש מהדיירים, או בעלי הנכסים שהנכסים שלהם צמודים לרכוש המשותף (לבריכה במקרה הנ"ל), אך, חשוב להבהיר כי ועד הבית אינו יכול לחייב דיירים לאשר אותו ע"י חתימה, להטיל סנקציות, או לאסור על כניסה לרכוש המשותף, עד לחתימה עליו. בכל הנוגע לביטוח הבריכה, חשוב לוודא כי זו תפעל רק לאחר קבלת אישורים מיועץ בטיחות שלפיו ייקבע כי הבריכה ומתקניה עומדים בסטנדרטים של חוק התכנון והבנייה ובטוחים לחלוטין. ללא פוליסת ביטוח מתאימה דיירי הבניין יהיו חשופים לתביעה ע"י כל אדם שייפגע משימוש ברכוש המשותף.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

פרויקט יוקרה עם בריכה בעפולה
אחד מהפרויקטים המעניינים המפורסמים בפורטל בנק נדל"ן הינו פרויקט רובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה. מדובר בפרויקט יוקרה בבירת העמק בה צומחת שכונת "עדן" היוקרתית, ברובע יזרעאל. הפרויקט מציע דירות 4 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים החל מ-1,020,000 ש"ח בלבד כאשר בפרויקט ייבנו 3 בניינים (אחד כבר מאוכלס ועדיין יש בו דירות למכירה), כשבמרכזם בריכת שחייה שתשמש את דיירי הבניינים. הפרויקט עצמו ממוקם בצומת אסטרטגית בקרבת תחנת הרכבת החדשהובצמוד לכל השירותים החשובים ביותר, ויהנה מפרטיות ונופים מדהימים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות