חפש ב:

60 תוכניות קיימות בותמ"ל, 0 קיבלו היתרי בנייה

הותמ"ל הוקם כדי לאשר פרויקטים למגורים במהירות על מנת לשחרר את הלחץ הקיים בהיצע הדירות היום אך משבודקים את הוועדה עצמה מוצאים כי לא קיים פרויקט אחד שקיבל את היתרי הבנייה.

צוות בנק נדל"ן|20.9.2016|14:28|2263 צפיות

החברה להגנת הטבע פרסמה דו"ח שעקב אחר פעילות הותמ"ל (הוועדה לתוכנית מועדפת לדיור), ומצא כי נכון להיום, לאחר שנתיים של פעילות, הותמ"ל נמצאת רחוקה מאוד מהשגת מטרותיה ונדמה כי לא הועילה בדבר להגדלת היצע הדירות מקבלן בשוק הנדל"ן. בנוסף לכך טוענים בחברה להגנת הטבע כי גם החוק החדש להפקעת קרקעות חקלאיות שיועדו למגורים, אינו תורם לפתרון למצוקת הדיור והוראת השעה שנועדה להפעיל מעתה את החוק החדש מתברר כלא מועיל. בסוף הדו"ח אף מופיע כי 8 תוכניות כבר אושרו הל ידי הותמ"ל, אך מכל התוכניות הללו, לא ניתן אף היתר בנייה ועדיין לא נבנתה דירה בודדת.



הותמ"ל עדיין לא הוציא לפועל פרויקט אחד
היום, 60 תוכניות קיימות בותמ"ל, 0 קיבלו היתרי בנייה: 24 מהן התקבלו בקבינט הדיור וטרם התקדמו לדלתה של הותמ"ל, כשמחציתם לא עברו  את השלב ראשוני בקידום התוכנית. בנוסף לכך, מתוך 36 הפרויקטים שכן עברו את השלב הראשוני, 9 פרויקטים נמצאים לפני דיון להפקדה, 6 כבר עברו את ורק 11 תוכניות הופקדו להתנגדויות. עוד עולה כי בין יולי 2015 ליולי 2016, רק 25 תוכניות חדשות התחילו את השל הראשוני, מתוכן 11 פרויקטים עברו אך טרם הגיעו לדיון להפקדה, 8 עברו דיון להפקדה, ו-5 פרויקטים בלבד הופקדו להתנגדויות כשתוכנית אחת כבר נגנזה. 

לעמוד הפרויקט מדורגי רוטנשטיין - כפר יונה באתר BankNadlan לחצו כאן

החוק נחקק ב-2014 ונועד לזרז את תהליכי הבנייה
חוק הותמ"ל נחקק באוגוסט 2014 לטובת קידום בנייה במתחמים עדיפים לדיור, וקבע על הקמת וועדה ארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. מטרתו של החוק הוא קידום מהיר וזריז של תוכניות בנייה ופרויקטים לדיור על קרקעות מופשרות, שקיבלו תואר כ"מתחם מועדף לדיור" על ידי ממשלת ישראל במסגרת הליך תכנוני הנותן עדיפות מיוחדת לפיתוח באדמות מדינה. הוועדה אף קיבלה סמכויות רבות בדומה למועצה הארצית לתכנון ולבנייה, כדוגמת הסמכות לקבוע תוכניות שהוראותיהן גוברות על הוראות הקבועות בתוכניות מתאר ארציות אחרות, למעט תוכנית המתאר הארצית הכוללנית לבינוי, לפיתוח ולשימור (תמ"א 35) ועוד רבות אחרות, אך נראה כי לא ידעה לנצלן.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט מגדלי אינפיניטי באתר BankNadlan לחצו כאן

הותמ"ל עדיין לא הוכיח מהי תרומתו לפתרון משבר הנדל"ן
המקרה המפורסם ביותר בו התערבותה של הותמ"ל הוביל ללא כלום היה מצפה נפתוח, אז ביקשו בותמ"ל להרוס את אחת משמורות הטבע האחרונות של ישראל הממוקמת בירושלים לטובת בניית מגורים. התשובה של אחד מנציגי הוועדה היה שלא יקרה דבר אם חלילה ימיתו 2000 צבאים לשם כך וכנראה זו הדוגמה הבולטת ביותר לחוסר היכולת של נציגי הוועדה לפעול כראוי ועד כמה שיקול הדעת שלהם מוטעה ופגום. בחברה להגנת הטבע המשיכו בנתוני הדו"ח המראים כיצד במקרים רבים, חברי הותמ"ל אינם מעורים בפרטי התוכניות והפרויקטים כשבמקרים מסוימים ובתוכניות מורכבות מבחינה הנדסית והתשתיות, האחריות מוטלת על צוות ממשלתי אשר מתחיל לבדוק את הדרישות של הפרויקט, בזמן שזה מקבל אישור ללא בדיקה מקיפה. נדמה שהדו"ח של החברה להגנת הטבע מציג את הוועדה כלא יעילה לפתרון משבר הדיור אלא רק מסוגלת לפגוע בזכות הקניין, בחקלאים, בקיום החקלאות בשולי הערים בישראל ובריאות הירוקות של מדינת ישראל.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות