חפש ב:

תשואה והשקעה

עם שוק הנדל"ן המשוגע של ישראל, כולם רוצים ליהנות מהרווחים שעוד כאן כדי להישאר, אבל נשאלת השאלה איפה כדאי להשקיע? בפריפריה שם המחירים זולים יותר, או במרכז שם הביקוש הוא הגבוה ביותר.

צוות בנק נדל"ן|20.9.2016|11:21|1167 צפיות

משה כחלון, שר האוצר ידוע בכוונתו להרחיק את משקיעי הנדל"ן עד כמה שאפשר מהשוק, בשל הרצון להגדיל מידית את היצע הדירות מקבלן בשוק הפרטי, בזמן שהפוליטיקאים ממשיכים לחשוב על תוכניות לפתרון משבר הנדל"ן שייתן להם את הקרדיט הרב ביותר. מאמציו של האוצר הצליחו עד כדי כך כי לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רק 19 אחוזים מהנכסים בשוק, שייכים למשקיעי הנדל"ן, בעוד שבעבר כוחם בשוק הגיע אף ל-29 אחוזים. עם זאת, ולמרות מאמציו של שר האוצר, עדיין ישנם ישראלים רבים הרואים בשוק הנדל"ן כאפיק החיסכון הפנסיוני המשתלם ביותר ולכן, רבים מהם מחפשים את ההשקעה הבטוחה בה יבטיחו לעצמם הכנסה מניבה.



איפה הכי כדאי להשקיע היום?
כאשר מתחילים להכיר את ענף השקעות הנדל"ן, המילה הראשונה שלומדים היא "תשואה". מונח זה מדבר על הרווח האמיתי אותו מקבלים עם השנים וכאן כבר מתחיל החיפוש אחר התשואה הרווחית ביותר. בישראל ישנם פערים בולטים בין תשואת השכירות שניתן לקבל על דירת 3 חדרים בערי הביקוש, לבין התשואה שניתן לקבל עבור נכסים דומים בערי הפריפריה. לדוגמא התשואה הממוצעת במרכז נאמדת על 2.4 אחוזים, בעוד שבערי הפריפריה, התשואה המינימלית מגיעה ל-4 אחוזים ועף עולה ל-5 ו-6 אחוזים בערים שזוכות לתנופת בנייה. עם זאת, בפריפריה הסיכון של ההשקעה נחשב לגדול יותר, שכן ברוב המקרים, הצפי לתשואה גבוהה עולה מפני שאלה נשענים על פרויקטים להגדלת התעסוקה או המסחר ובמידה ואלה יכשלו, כך גם ההשקעה על הדירה.

לעמוד הפרויקט מגדלי בצלאל - באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

תשואה עבור דירת 3 חדרים
ניקח לדוגמא דירת 3 חדרים: התשואה שניתן לקבל עבור דירה כזו משתנה מעיר לעיר, גם אם מדובר באותו אזור. דירת 3 חדרים בפתח תקווה שמחירה עומדת על 1.09 מיליון ש"ח, מספקת בממוצע שכירות במגיעה ל-3,400 ש"ח בחודש - השקעה שתספק תשואה של 3.4 אחוזים בשנה. דירה דומה בראשל"צ תירכש בממוצע של 1.16 מיליון ש"ח והשכירות תמורתה תעלה בכ-200 שקלים ל-3,610 ש"ח בחודש - השקעה שתספק תשואה דומה. בצפון הישן של ת"א, דירת 3 חדרים כבר תימכר בסכום כפול ותגיע ל-3 מיליון ש"ח וכך גם השכירות תוכפל ותגיע ל-6,700 ש"ח - אך כאן אם נדמה כי גם התשואה תעלה, מדובר במחשבה מוטעית שכן התשואה כאן תעמוד על 2.4 אחוזים בשנה. וברגע שמתחילים לבדוק את אזורי הפריפריה כגון נשר, התשואה תגיע לכ-4.3 אחוזים ובאשקלון תעלה אף ל-4.8 אחוזים בשנה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט פנינת היוקרה בקרייה באתר BankNadlan לחצו כאן

ערי הדרום נראות כהשקעה הבטוחה יותר
לסיכום, הבחירה באפיק ההשקעה תלויה יותר בפוטנציאל ההשבחה העתידי של הנכס מאשר בביקוש הקיים ברגע זה או עליית מחירי הדיור. משקיע צריך להביט קדימה ולחפש את הערים והשכונות בעלות צפי עליית מחירים גבוהה יותר כדי לשלוט במשחק התשואה והשקעה. בישראל, ערי הדרום הגדולות כגון אשקלון, באר שבע וקרית גת נמצאות היום בתהליכי פיתוח אלה ומושכות אליהן משקיעים רבים שעוזבים את המרכז.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות