חפש ב:

הבטיחו 70 אלף ושיווקו רק 20

מתחילת שנת 2016 ועד היום, ממשלת ישראל הצליחה לשווק רק כעשרים אלף דירות למרות הדרישה וההבטחה לשיווק מאסיבי של 70 אלף דירות. בקצב הזה מחירי הנדל"ן רק ימשיכו לעלות.

צוות בנק נדל"ן|19.9.2016|17:7|1115 צפיות

מדינת ישראל הבטיחה בתחילת השנה כי תדאג לשווק מעתה 60 אלף דירות לפחות בכל שנה, כשבשנת 2016 ישווקו אף 70 אלף דירות. כעת ההבטחה הרחוקה הזו נאלמת דום כשמתברר שמתחילת השנה, הבטיחו 70 אלף ושיווקו רק 20 אלף דירות מקבלן. מתברר כי למדינה אין מה לשווק משום שראשיה לא תכננו את השיווקים שלה כראוי. ליהפך, בישראל היום ישנה דווקא ירידה במספר השיווקים בשל מחסור בקרקעות שהמדינה לא משחררת, בועת מיסוי גבוהה והתעסקות מוחלטת במחיר למשתכן בלבד. "צריך לתכנן ולבנות בשלושת העשורים הקרובים שלושה גושי דן כדי לפתור את משבר הדיור" טען חיים פיגלין, יו"ר ארגון קבלני חיפה, בכנס שהתקיים במלון דן כרמל. 

 


התקפות קשות בין משרד האוצר להתאחדות הקבלנים
התאחדות הקבלנים כולה, מגיבה בתקופה האחרונה לטענות שר האוצר כחלון, כי הקבלנים מתעסקים ברווח האישי שלהם בלבד ולא בבניית דירות בזמן שמשרד האוצר קיצץ להם את הרווח ב-5 אחוזים בלבד, מ-15 אחוזי רווח ל-10 אחוזים בממוצע. בהתאחדות הקבלנים לא קיבלו את הטענות הללו ברוגע ותקפו חזרה את שר האוצר כשהציגו אותם כפוליטקאים שמחפשים רווח פוליטי ותו לא. "מי שעושה סיבוב זה משרד האוצר של מדינת ישראל והוא עושה זאת בחיוך ציני". נכון להיום בישראל ישנם כ-9,000 יזמים וקבלנים וכאשר מדובר בשוק כל כך תחרותי, שאין בו מונופולים כמו בשוק הבנקאות או הביטוח, קשה להאשים את הקבלנים בכך שהם מנסים לתאם מחירים. הסיסמא הגדולה של הממשלה היא הגדלת התחרות להורדת מחירים וכאן נראה כי התחרות כבר מגיעה לשיאים, אך למרות זאת, מחירי הנדל"ן לא יורדים.

לעמוד הפרויקט הכרמל הירוק - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

במשרד הפנים חולמים בזמן שפרויקטים נתקעים 
בהמשך למאבקים אלה, בית המשפט אסר לאחרונה על מתן תוקף לתוכנית מאושרת לבניית אלפי דירות במחנה צריפין, כיוון שמשרד הפנים בוחר שלא להכריע כיצד יחולק השטח בין ראשון לציון לבאר יעקב, והיעדר שיתוף פעולה בין המשרד לרשויות המקומיות גורם למאבקים פנימיים. התוכנית אשר תוסיף לאזור עוד 3,200 דירות מקבלן על שטח של 400 דונם עברה לפני שבועיים את שלבי האישור וההפקדה, אך עד שמשרד הפנים לא ייקבע מהו החלק שייחשב תחת שטחה של ראשל"צ ואיזה שטח יחולק תחת שטחה של באר יעקב. כבר באוקטובר 2011 הגישה ועדה גבולות המלצות להסדיר את הגבולות בין היישובים לפי הסכמות שכבר גובשו ע"י הרשויות, ובינואר 2015 שלחו שתי הרשויות מכתב למשרד הפנים שיקבע את השטחים החדשים לפי ההסכמות, אך נדמה כי במשרד הפנים ממשיכים לחלום ולא לקחת החלטה בזמן שהפרויקט מתעכב, הדירות לא נבנות ודבר אינו מתקדם.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט נוף רמות – באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

המדינה עושה והממשלה תוקעת
הסיכומים הראשונים בין הרשויות נחתמו עוד לפני שגובשו התוכניות המפורטות, ולבסוף התברר שבראשון לציון ייבנו 7,000 דירות ובבאר יעקב ייבנו 10,000 דירות. כמו כן התברר כי 70 אחוזים משטחי המסחר יועברו לראשל"צ וש-30 אחוז בלבד יעברו לבאר יעקב, דבר שהוביל להתנגדויות מהרשות, אך עם הזמן גם הסכם זה כבר עודכן וגובש לכך שראשל"צ תעביר לבאר יעקב 200 דונם לטובת מסחר ותעסוקה. בזמן שהרשויות היו עסוקות בפתרון הבעיות שהציב הפרויקט, הממשלה התעכבה באישורו מאז 2010 משום ש-ששת שרי הפנים שכיהנו מאז (אלי ישי, גדעון סער, גלעד ארדן, סילבן שלום, בנימין נתניהו ואריה דרעי) לא חתמו על ההסכמים שהציגו הרשויות. כך נדמה שכשהמדינה מנסה לקדם ולפתור את בעיית הנדל"ן דווקא הממשלה היא זו שמעכבת את הביצוע.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות