חפש ב:

רק בישראל: ככה תוקעים פרויקט תיירותי בחדרה

ועדת הערר המחוזית ביטלה את היתרי העבודה למלון היחיד שנבנה בעיר. המלון נבנה בשנות ה-90 וכבר אז נקלע לקשיים, אך כעת עבודתו כמעט והושלמה בכוונה לפתוח אותו לקראת החגים.

צוות בנק נדל"ן|19.9.2016|13:2|1725 צפיות

בהמשך למאבקים הפנימיים שתוקעים כל חלקה טובה בישראל הכירו את המקרה החדש של רק בישראל: ככה תוקעים פרויקט תיירותי בחדרה. מלון רמדה החדש, הנבנה בחדרה והיה קרוב לשלבי סיום העבודה לקראת הפתיחה בחגים, קיבל עצור מפתיע כאשר ועדת הערר המחוזית של מחוז חיפה, ביטלה את היתר הבנייה ועצרה למעשה את אכלוס המלון וכל הזמנה לקראת החגים, עד אשר יוכלו להסדיר את נושא הבנייה במקום ויקבלו אישור מחדש של היתרי הבנייה. החלטה זו נקבעה לאחר דיונים שנערכו במשך חצי השנה האחרונה בוועדת הערר, כאשר יזם המלון, עודד תורג'מן, כבר הודיע כי יאלץ לפטר את 150 עובדי המלון. כעת, יאלצו להמתין עד שיוכלו לתקן את הליקויים בתקווה שאלה יעשו בזמן לקראת החגים המתקרבים ויוכלו לספק לחדרה את האטרקציה התיירותית שמחכים לה עוד משנות ה-90.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן

בחדרה מצפים למלון עוד מתחילת שנות ה-90
מלון רמדה, תוכנן במקור להיות המלון הראשון של העיר חדרה, וזה החל את שלבי הבנייה שלו עוד בשנות ה-90 בדמות "כפר ים" הכלל גם דירות נופש על חוף ימה של שכונת גבעת אולגה בחדרה. בעבר, החזיק את המתחם איש העסקים מריו לזניק, דרך חברת עונות והיה זה שהחל את בנייתו של המלון, אך נעצר בשל קשיים כלכליים כאשר מצב התיירות בישראל באותם שנים היה נמוך לאחר רצח רבין ופיגועי התופת שהמשיכו גם בכהונתו הראשונה של בנימין נתניהו. מאז סוף שנות ה-90 עמד שלד המלון שומם, עד שהמתחם נרכש על ידי היזם עודד תורג'מן, לפני מספר שנים, באמצעות חברת אמירי גן וחברת אספן גרופ של רוני צארום. שני החברות חתמו על הסכם עם רשת המלונות רמדה ברחבי העולם וכך חודשה בנייתו. במהלך שיווקו של המלון הצהירו היזמים שהמלון יהיה בעל דירוג 5 כוכבים ויכלול 180 סוויטות ב-22 קומות, מרכז כנסים של 1,400 מ"ר, מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים ועוד.

לעמוד הפרויקט השקעה ביחידת גן באילת באתר BankNadlan לחצו כאן

חלק מהשינויים שנעשו בתוכניות המלון לא קיבלו אישורים חדשים
עבור בניית המלון, היו היתרים קודמים שלא מומשו ובמהלך הבנייה התקוממו דיירי "כפר ים", שערערו על אישרו הבנייה במקום שהתקבלה על ידי הוועדה המקומית, כשטענות הדיירים היו לגבי בנייה שלא בהתאם להיתר ופוגע ברמת החיים שאותה ביקשו לעצמם כשרכשו את דירות הנופש. כך למשל הסבירו בערעור כי תוכנית אולם האירועים נבנה בניגוד להיתר, חדר האוכל שנבנה במרפסת פתוחה נעשה בניגוד לתוכניות ולתקן החנייה לא עמד בדרישות ההיתר. וועדת הערר המחוזית קיבלה את דרישות השכנים מכפר ים  משום שאכן נוצר שוני המהותי בין מרכז כנסים שתוכנן בתחילה לעומת אולם אירועים החדש אשר מהווה חריגה מההיתר. כמו-כן, טענתו של היזם כי חדר האוכל היחידי במלון יהיה במפרסת פתוחה אינו הגיוני ולמעשה פיקטיבי שכן קיומו של חדר אוכל בבית מלון במרפסת פתוחה, יחייב קירוי כזה או אחר במשך חלקי השנה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בוועדת הערר מבינים לליבם של עיריית חדרה אך לא חוזרים מההחלטה
עם זאת, בוועדת הערר הודו כי מדובר בפרויקט בעל חשיבות גדולה עבור עיריית חדרה ופיתוח האזור והם בהחלט מברכים את נכונותם של היזמים לפתח את המלון שעמד כשלד שומם במשך כל השנים. אומנם, ביטול ההיתר לא יאפשר את קידום הבנייה או את אכלוסו של המבנה עד תקופת החגים כפי שתוכנן, אך בוועדה ציינו שיהיה ניתן לתקן את ההיתר באופן מהיר יחסית. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות