חפש ב:

המדינה מעודדת את ראשי הערים לתמוך בתיקון לתמ"א 38

במשך חודשים ארוכים התנגדו ראשי הערים הבולטים בישראל, לתיקון חוק התמ"א אשר יעודד בנייה בערים בשל החשש שהתשתיות הישנות, לא ייעמדו בכמות התושבים החדש. כעת מנסה המדינה לאשר להם מינויים בוועדות הארציות בתמורה.

צוות בנק נדל"ן|19.9.2016|12:10|1280 צפיות

במהלך שנועד לעודד ראשי ערים לתמוך בתיקון החוק לתמ"א 38, קבינט הדיור צפוי לאשר היום (יום ב') החלטה המאשרת לראשי ערים למנות ממלא מקום במועצה הארצית לתכנון ובנייה, כל עובד עירייה או חבר במועצת העיר. עד עתה ראשי הערים היו מחויבים למנות רק את אחד מסגניהם עפ"י חוק. הסיבה שהחלטה זו מגיעה כעת, היא שבמקרה ומחר (יום שלישי), תתקיים ההצבעה הדרמטית על מתן תוקף תיקון לתמ”א 38 במועצה הארצית לתכנון ובנייה. תיקון זה, ייקבע את הנוסחה לאישור זכויות הבנייה לקבלנים והיזמים בבניינים שהרסו, וזכויות הבנייה יחושבו לפי נוסחה שתכפיל את שטח הבניין החדש שייבנה על שטחו של הבניין שנהרס. המטרה של מדינת ישראל היא להגדיל את היצע הדירות מקבלן ולקדם פרויקטים בערי המרכז, בהן קיים הביקוש הגבוהה ביותר ופרויקטים מסוג תמ"א נחשבים למהירים וזולים יותר מבניית בניין חדש.



בין ראשי הערים לקבינט הדיור נרקמת עסקה
ראשי הערים הבולטות בישראל ופורום 15 הערים הגדולות, התנגד במשך השנה האחרונה לנוסח התיקון לחוק מתוך הסיבה שמדובר בזכויות בנייה מופרזות ליזמים. ראשי הערים חוששים כי בנייה כזו תפגע קשות בתשתיות העירוניות ותיצור עומס תחבורתי כבד. כך למעשה הושג ההסכם, כי הם יתמכו בתיקון לתמ”א 38 ובקבינט הדיור, יקדמו את החוק שיאפשר לראשי הערים לבחור את ממלאי מקומם במועצה הארצית. מן הסתם בקבינט הדיור ובפורום 15 הערים הגדולות, מתנגדים לטענות אלה ומסבירים כי מדובר בדרישה שכבר דרשו זה זמן רב לאפשר לשלוח למועצה הארצית, אנשי מקצוע, מהנדסים ויועצים משפטיים ועדיין ישנה מחלוקת בכל הנוגע לשטח הבנייה החדש שיקבלו היזמים.

לעמוד הפרויקט YOUNG (יאנג) חדיף – יפו באתר BankNadlan לחצו כאן

המאבק בין ראשי הערים והמדינה החל עוד באוקטובר 2015
הסיפור בין המדינה שמעודדת את ראשי הערים לתמוך בתיקון לתמ"א 38, החל עוד באוקטובר 2015, אז הציג יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, חוות דעת ומאז נעצרו פרויקטים רבים שכבר יצאו לדרך וכאלה שהיו בתחילת דרכם. חוות הדעת של היועמ"ש, ניתנה במסגרת תגובת המדינה לעתירה שהוגשה בגבעתיים ודעתו פסלה את ה'פרשנות מרחיבה'. היועץ המשפטי קבע כי הזכויות שניתנו אינן מוצדקות ומפליגות באישורן. על מנת לפתור את המחלוקת הסבוכה, גיבשה המועצה הארצית לתכנון, תיקון המנסה להגדיר מהם זכויות הבנייה  ומאז עברה הליך לשמיעת התנגדויות של 50 ההתנגדויות שהוגשו מטעם רשויות מקומיות. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט מגדלי בצלאל - באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

שינויים פוליטיים בוועדות הארציות
במקביל למתרחש בנעשה בפורום 15 הערים הגדולות, מועצת עיריית תל אביב תאשר את מינויו של הרב נתן אלנתן מש”ס, סגן ראש העיר לשעבר, לממלא מקום ראש עיריית תל אביב בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, זאת למרות התנגדות האופוזיציה העירונית. אלנתן כיהן עד לא מזמן כנציג העירייהב במועצה הארצית לתכנון, אך כהונתו הסתיימה. השינויים הנעשים בקבינט הדיור צפויים להתווסף גם כששר הפנים יוכל להחליט כמה נציגים יישבו בוועדות המרחביות, מטעם כל מועצה. עד עתה החברים בוועדות מונו על ידי המשרדים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות