חפש ב:

דירות 6 חדרים גדלו ל-30 אחוזים מהבנייה החדשה

נכסי היוקרה ממשיכים להתרחב וכשלפני 20 שנה, רק 13 אחוזים מסך הבנייה החדשה היו בעלי 6 חדרים ומעלה, בשוק הנדל"ן של היום, דירות 6 חדרים כבר מחזיקות ב-30 אחוזים מהבנייה החדשה.

צוות בנק נדל"ן|19.9.2016|10:27|1071 צפיות

בעשורים האחרונים, שוק נדל"ן היוקרה הישראלי הלך וגדל וזה השפיע על תמהיל הדירות כולו. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) הציגו נתונים המראים כי בשנת 2015 ובתחילת 2016, 30 אחוזים מסך כל הבנייה החדשה היו עבור דירות מקבלן בעלות 6 חדרים ומעלה. הסיבה העיקרית לכך היא תרבות הצריכה הישראלית שהשתנתה רבות בעשורים האחרונים וכך גם השפיעה על ענף הבנייה. לפני 20 שנה בישראל היה אפשר למצוא משפחות רבות בהן 2 ילדים היו ישנים באותו החדר, והיום אופציה זו הופכת לנדירה יותר ויותר שכברוב המקרים, לכל ילד יש חדר משלו. בנוסף לכך, השנים האחרונות התאפיינו במגמה בה יותר אנשים עובדים מהבית, וברכישת הדירה מחפשים חדר נוסף שיתפקד כחדר עבודה או קליניקה פרטית וכו'. כל אלה יחדיו הובילו לכך שדירות 6 חדרים גדלו ל-30 אחוזים מהבנייה החדשה.



מצמצי הדיור משנים את שוק הנדל"ן
עוד סיבה להרחבתו של שוק היוקרה הישראלי היא פלח מצמצמי הדיור אשר גדל רבות בשנים האחרונות. השנים האחרונות מאופיינות בזוגות רבים שחצו את גילאי ה-50 וה-60, וילדיהם כבר עזבו את הקן. כעת, רובם מוצאים את עצמם מתגוררים בנכסים צמודי קרקע על שטחים גדולים אשר דורשים טיפול מתמיד ועלויות אחזקה יקרות. אומנם, השם הניתן לפלח אוכלוסייה זו מטעה בתואר של "מצמצמי דיור" משום שלו מדובר באוכלוסייה שבהכרח מחפשת דירה קטנה. במקרים רבים זוגות מחפשים דירות 6 חדרים והופכים אותם לדירות 5 חדרים מרווחות ויוקרתיות. 

לעמוד דירות יוקרה חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן

בציבור החרדי והדתי, דירת 6 חד' היא מצרך מבוקש
העיר הבולטת ביותר, בה נבנים מספר הפרויקטים הרב ביותר לדירות 6 חדרים, היא העיר פתח תקווה. היום בפתח תקווה ישנם כ970 דירות 6 חדרים הנמצאות כבר עכשיו בשלבי בנייה פעילה. היצע הדירות ממשיך להתרחב ונכון להיום עומד על 24 אחוזים מכלל הדירות הנבנות באם המושבות. ברור לציין כי פרויקטים מסוג זה מושכים גם את הקהילות החרדים והדתיים, אשר בורכו במספר ילדים רב ואלה דורשים את מספ-ר הדירות הגדול שישרת אותם נאמנה. אך כאן מדובר בשוק מעט שונה שכן במקרים אלה, לא מדובר על בניית דירות פאר או יוקרה ולכן ניתן למצוא גם דירות 6 חדרים ב-1.65 מיליון ש"ח בפתח תקווה. בני האוכלוסיות הדתית והחרדית מחפשים דירות גדולות עוד בגילאי ה-30 לחייהם, ובמקרים אף רוכשים דירת 4 חדרים  ומשפצים אותה לדירת 6 חדרים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

המגמה מתרחבת בכל הארץ
אחת הערים הבולטות בשוק דירות 6 חדרים, שמושכת אליה תמהיל מגוון מקרב האוכלוסייה הישראלית, היא בת-ים. לפי נתוני התמ"ס, 29 אחוזים מסך כל הדירות הנבנות היום בעיר, הן דירות 6 חדרים. הוד השרון, ממוקמת מעט אחריה, עם 20 מסך הדירות הנמצאות בבניה, אך כאן כבר מדובר גם בפרויקטים יוקרתיים  ולרוב מדובר בדירות פרימיום הנמכרות במחיר ממוצע של 5 מיליון ש"ח. בתל אביב, 12 אחוזים מסך הדירות הנבנות בעיר הן דירות 6 חדרים ומעלה ובראשון לציון, כ-17 אחוזים הן דירות גדולות, 381 דירות מתוך 2,170.  בתחתית הרשימה נמצאות אשקלון ורמת גן, אשר רק 5 אחוזים מסך הדירות הנבנות בהן, הן דירות מרווחות בנות 6 חדרים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות