חפש ב:

ירידה בהתחלות הבנייה

לפני כשבוע החלו לדון בשוק הנדל"ן האם הקירור ברכישות הבתים יוביל להורדת מחירים. לא עברו שבועיים ובלמ"ס כבר מציגים כי חלה ירידה בהתחלות הבנייה וכשפחות דירות נבנות המחירים לא יורדים.

צוות בנק נדל"ן|15.9.2016|16:8|1681 צפיות

נציגי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמו אתמול (יום ד') נתונים המראים כי בחודשים ינואר עד יוני השנה, ישנה ירידה של 7 אחוזים במספר התחלות הבנייה בישראל וירידה של 11.5 אחוזים במספר הדירות שבנייתן הסתיימה. הנתונים נרשמו בהשוואה לשנת 2015, כשהשנה 24 אלף דירות מקבלן החלו את בנייתם המחצית הראשונה לשנת 2016 לעומת 50,400 דירות שהחלו את בנייתן אשתקד, שהציגה את מספר התחלות הבנייה הגבוהה ביותר מאז שנת 97, בה נבנו 53 אלף דירות. מדובר בנתונים המשתלבים עם העובדה כי כמות העסקאות ירדה גם היא, כאשר הציבור ממתין לתוצאות תוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר כחלון בתקווה שפעולה זו תעזור להורדת מחירי הדיור.



צניחה במספר התחלות הבניה לעומת שנת 2015
המחוז הבולט ביותר, בו נרשם המספר הגבוה ביותר של התחלת הבנייה הוא מחוז המרכז, המחזיק כ-25 אחוזים מכלל הדירות שהחלו להיבנות, ומחוז ירושלים ממוקם במקום השני עם 11 אחוזים מסך הדירות. מנגד, חיפה "מובילה" בירידת התחלות הבנייה עם צניחה של 35 אחוזים לעומת שנת 2015, מחוז צפון ממוקם שני עם ירידה בהתחלות הבנייה של 16 אחוזים ומחזו הדרום ממוקם שלישי עם ירידה של 11 אחוזים במספר התחלות הבנייה לעומת שנת 2015. אחד הנתונים היותר מעניינים מעיד כי מתוך כלל התחלות הבנייה, 26 אחוזים מהדירות נבנו בבתים בודדים ובתים דו-משפחתיים, ורק 24 אחוזים נבנו במגדלי מגורים בני 10 קומות ומעלה. 

לעמוד הפרויקט הכרמל הירוק - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

106 אלף דירות נבנות ברגעים אלה אבל חלקן התחילו עוד בשנת 2014
עם זאת, מביא השורות הטובות הוא המספר 106, אשר מציג 106 אלף דירות שנמצאות מיוני בתהליכי בנייה בישראל. מדובר במספר הגבוה ביותר שהיה במדינה מאז שנת 96, אך גם כאן מדובר בנתון המקדים את המאוחר שכן מספר הדירות הרב שנבנות כעת לא מעיד על כך שהיצע הדירות הולך להשתדרג פלאים בשנה הבאה, שכן חלק מהדירות שנבנות קיום הם דירות שהחלו את בנייתן ב-2015 וב-2014, וקצב הבנייה הישראלי, שעומד על ממוצע של שנתיים וחצי לא נחשב כנתון מעודד יתר על המדיה בכל הנוגע להיצע הדירות שצריך לגדול על מנת להוריד את מחירי הדיור.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט נוף רמות – באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

כמה דירות סיימו את בנייתן?
בכל הנוגע למספר הדירות שבנייתן הסתיימה, נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגים כי במחצית הראשונה לשנת 2016, 19,880 דירות סיימו את בנייתן והחלו את שלבי האכלוס. מדובר ב-11.5 פחות דירות בהשוואה לשנת 2015. 13 אחוזים מהדירות  נבנו כבתים בודדים ובתים דו-משפחתיים והמחוז בו נרשמו מספר הדירות הרב ביותר שבנייתן הסתיימה היה מחוז המרכז שכלל 27 אחוזים מהדירות, בעוד שמחוז ירושלים נמצא הרחק מאחור, עם 10 אחוזים בלבד למספר הדירות שבנייתן הסתיימה. מחוז הצפון היה היחיד שזכה לעלייה במספר הדירות שבנייתן הסתיימה כאשר הציג עלייה של 6 אחוזים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות