חפש ב:

מדוע מחיר למשתכן לא מתקדם בדרום?

עם נתונים המראים כי רק 49 אחוזים מהדירות במכרזי מחיר למשתכן נקנו בדרום, קיים הבדל מוחלט בין ההצלחה של התוכנית בצפון לעומת הבעיות בדרום. מדוע זה קורה? ואיך זה קשור לעיר הבה"דים.

צוות בנק נדל"ן|14.9.2016|12:32|1647 צפיות

לאחר כמעט שנה של פרסום מכרזים בבאר שבע, פרויקט מחיר למשתכן בבירת הנגב לא הצליח להתרומם ומתוך 1,104 דירות מקבלן, נסגר המכרז לאחר שרק מתחם אחד מתוכך מכר 360 דירות, וגם הוא נמכר במחיר המקסימום שמשרד האוצר דורש. השאלה שנשאלת במקרה זה היא, מדוע מחיר למשתכן לא מתקדם בדרום? מדוע למרות ההצלחה בצפון הארץ, והביקוש הקיים במרכז, דווקא בדרום הארץ, היכן שישנן אוכלוסיות פחות חזקות, המכרזים אינם צוברים תאוצה והקבלנים חוששים מהפסדים כלכליים. במשרד האוצר מנסים לכוון לכך שקבלנים רבים מנסים לפעול כנגד שר האוצר כחלון בכך שהוא מנסה להוריד את מחירי הדירות ולפגוע ברווח שלהם, אך האם רק משום כך, באר שבע אינה מאוהבת במחיר למשתכן?



מדוע המכרזים בצפון זוכים להצלחה לעומת המכרזים בדרום?
המכרז בבאר שבע נדחה במשך 7 פעמים מאז מועד פרסומו המקורי, כאשר מגוון הסיבות לדחיות נבעו מחילוקי דעות הקשורים לתנאי המכרז, משרד הבינוי והשיכון לקבלנים וחילוקי דעות בנוגע למפרט המוצע בפרויקט והדרישה של העירייה לספק מפרט איכותי יותר. בנוסף לכך, מסתבר כי גם מכרזים אחרים בדרום לא זכו להצלחה מרובה כשמתוך 5,000 דירות שפורסמו במכרזים בירוחם, דימונה, באר שבע ועוד, רק 2,460 דירות נמכרו, 49 אחוזים בלבד. זאת לעומת 84 אחוזי הצלחה באזור הצפון. אך האם זה קורה רק בשלב המאבקים הפוליטיים בין הכוחות. את תשובת משרד האוצר הציבור כבר יודע, אך אין הוא קיבל את הגרסא השנייה. אחת הסיבות לכישלון המכרזים הוא בהחלט החשש של הקבלנים משום שעלויות הפיתוח למ"ר בדרום גבוהות בהרבה בהשוואה לאזורים אחרים בארץ.

לעמוד הפרויקט נוף רמות - באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

עליית מחירי הדיור בדרום
אפשר לשער כי הסיבה הבולטת ביותר לכך שמכרזי מחיר למשתכן אינם זוכים להצלחה בדרום היא שרק עכשיו, אזור הדרום התחיל להיחשב כהצלחה כלכלית המציעה גם לתושבים איכות חיים חדשה ואיכותית. מחירי הדיור בדרום רק החלו לעלות כשהבנייה של עיר הבה"דים החלה, והצפי הוא שמחירי הדיור יעלו עד אשר הבנייה תסתיים. בנוסף לכך, ממשלת ישראל חתמה עם עיריית באר שבע על הקמת קריית הייטק שתרכז בתוכה אזורי תעסוקה חדשים וחדשניים שיוכלו למשוך לעיר תושבים חדשים שעד עתה יכלו להתגורר רק במרכז ובצפון כדי לעבוד בתעשייה. לבסוף, עיריית באר שבע זיהתה מבעוד מועד את התהליך המתרחש והחלה כבר לשפר את התשתיות העירוניות, להקים פארקים רבים, לשפר את תחנת האוטובוסים המפורסמת שלה וכך הפכה להיות עיר מבוקשת עבור זוגות צעירים המנסים להתרחק מהמרכז ומחפשים מחירים זולים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט מגדלי בצלאל - באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

באר שבע עדיין נחשבת לעיר זולה גם ללא מחיר למשתכן
מחירי הנדל"ן בבאר שבע נחשבים כבר עתה, למחירים הזולים ביותר בקרב הערים הגדולות בישראל, אך כעתה הביקוש מתחיל לגדול ורמת האוכלוסייה צומחת. כל אלה מעלים את מחירי הדיור בסביבה, ועם זאת, את הדרישה לרמת בתים גבוהה. כאן מתנגש המפרט הבסיסי הקיים במסגרת מחיר למשתכן עם רצון התושבים החדשים לרכוש דירה עם מפרט מפואר במחירים שעדיין נחשבים זולים ולכן הביקוש לדירות במסגרת מחיר למשתכן נמוך משמעותית מאזורי הצפון והדרום. דירת 4 חדרים חדשה בבאר שבע נמכרת היום בכ-1.2 מילייון ש"ח ומדובר במחיר שזוגות רבים יכולים לשלם, וכשעומד מולם מפרט בסיסי, במחיר של מיליון ש"ח, הם בוחרים באופציה המפוארת יותר והקבלנים מזהים זאת ויודעים שהביקוש האפשרי בשוק הפרטי, יותר מוצלח מהביקוש בשוק מחיר למשתכן.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות