חפש ב:

מחיר למשתכן בת"א

רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) מתכננת לפרסם בעתיד הקרוב מכרז ל-106 דירות מוזלות בשכונת קרית שלום בדרום העיר. היום מכירה של דערה בשכונה עומד על 1.5 מיליון ש"ח ומטרת היעד היא 1.3 מיליון ש"ח.

צוות בנק נדל"ן|13.9.2016|11:58|2282 צפיות

במכרז ראשון מסוגו, מאז יצא לפועל פרויקט הדגל של שר האוצר, משה כחלון, יפורסם מכרז מחיר למשתכן בת"א, העיר ללא הפסקה. בעוד מספר שבועות, צפויה רשות מקרקעי ישראל לפרסם מכרז לבניית 106 דירות בצפון מערב שכונת קריית שלום. המתחם המיועד ישתרע על 153 דונם וממוקם מדרום לרחוב קיבוץ גלויות וממערב לרחוב פנחס לבון ו-106 הדירות ייקחו חלק מתוכנית הנערכת לבניית 650 דירות מקבלן בבנייה רוויה לגובה (לא דירות צמודות קרקע) שייבנו בעיקר במגרשים פרטיים. המדינה עצמה מחזיקה בבעלות שטח קטן ולכן מדובר ב-106 דירות בלבד. בימים הקרובים צפויה התוכנית לעבור את שלב ההתנגדויות ולאחר שזה יסתיים, התוכנית תקבל תוקף והקרקע תשווק.



דירת 4 חדרים בת"א ב-1.3 מיליון ש"ח בלבד
במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, המדינה מציעה לקבלנים והיזמים הניגשים למכרז קרקעות במחירים מוזלים על מנת שאלה ימכרו את הדירות בהנחות של 200 אלף ש"ח מהמחירים הקיימים בשוק בהיום. לפי חישוב מחירון דירות של פורטל בנק נדל"ן, מחירון דירות בשכונת קרית שלום נאמדות היום בכ-1.2 מיליון ש"ח לדירת 2 חדרים, 1.3 לדירות 3 חדרים, 1.5 לדירות 4 חדרים ו-1.7 לדירות 5 חדרים, כך שככל הנראה, דירת 4 חדרים במסגרת הפרויקט העתידי תימכר בכ-1.3 מיליון ש"ח. כעת התקווה היא כי במקום ייבנה גם פרויקט השכרה לטווח ארוך כשממוצע השכירות לדירת 4 חדרים בשכונה עומד על 3,900 ש"ח, ואילו דירת 3 חדרים ב-3,200 ש"ח בממוצע.

הממשלה ממשיכה לקדם את מחיר למשתכן
הפרסום החדש מצטרף להמשך הקידום המאסיבי של ממשלת ישראל לטובת "מחיר למשתכן", כשביום ראשון האחרון, ועדת הכספים אישרה למדינה להעמיד 750 מיליון ש"ח כערבויות מדינה נוספות לטובת תכנית מחיר למשתכן עבור נכסים שזוכי ההגרלות לא יוכלו לעמוד בהם ובתשלום המשכנתא. הסכום החדש יועד לפרויקטים בבית דגן אופקים, קרית מוצקין ועפולה ומצטרף לערבויות הקודמות בסך 550 מיליון ש"ח שכבר אושרו על ידי הממשלה כדי לעודד פרויקטים המתעכבים. במטה הדיור הסבירו את ערבות המדינה בשל העובדה שישנם קבלנים הבוחרים שלא לקבל ליווי פיננסי, אלא בוחרים רק באופציה של רישום הערת אזהרה לטובת הרוכשים ומצבים אלה מובילים את הבנקים להימנע ממתן המשכנתאות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט מגדלי אינפיניטי - ת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

מחיר למשתכן מול כוח אדם לוועדות וענף הבנייה
אם זאת ,נדמה שברצון להוכיח כי מחיר למשתכן היא תוכנית מוצלחת, ואולי על ידי כך ליהנות מהון פוליטי, שוכח שר האוצר שהפתרון המאוזן ביותר והטוב ביותר, הוא השקעת הכספי המדינה לטובת השלמת כוח האדם החסר בענף הבנייה ובוועדות הפיקוח והאישורים. הסיבה הבולטת ביותר למשך הבנייה הרב שגרם להיצע הדירות הדליל יותר הוא מחסור העובדים בענף הבנייה שגורם לכך שהיום נדרשים כשנתיים וחצי לסיום בניית מגדל מגורים. לכך מצטרף מחסור העובדים בוועדות הפיקוח והאישורים, שהיום עומדים על 17 מפקחים ועשרות בודדות של אנשי וועדה, מול 100 אלפי פרויקטים  והדבר מוביל לביורוקרטיה ארוכה, שאינה מבוצעת כראוי או פרויקטים שמאושרים ללא פיקוח. לכן תמוה מדוע המדינה מעדיפה להוסיף 1.3 מיליארד ש"ח בערבויות למחיר למשתכן, כשהיא יכולה להעביר את הכספים לטובת כוח אדם ותשלום משכורות. אלה בתמורה יוכלו לקצר את משך הבנייה, להגדיל את היצע הדירות, וכך למעשה להוריד את מחירי הדירות לכלל האוכלוסייה, ולא רק לזכאים ספציפיים. אך כנראה שבצורה זו, אף פוליטיקאי לא לשבחים ישירים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות