חפש ב:

מאבקים בין האוצר לקבלנים

המאבקים השונים בין משרד האוצר לקבלנים ויזמים רבים הוביל לכך שבפרויקט מחיר למשתכן בבאר שבע, מתחמים שהכילו 740 דירות נותרו לא הצעות. האם מדובר בפרויקטים לא רווחיים או שמא הקבלנים התרגלו לרווח של עליית המחירים.

צוות בנק נדל"ן|13.9.2016|11:4|1580 צפיות

תוצאותיו של מכרז מחיר למשתכן בבאר שבע הותיר את משרד האוצר, והעומד בראשו, מאוכזבים כאשר למכרז, שהציע בנייה של 1,100 דירות מוזלות במערב העיר, נותר כמעט שומם כשרק מתחם אחד, מתוך הארבעה ששווקו, ובו ייבנו 360 דירות מקבלן נמכר לחברת רייסדור ושלושת המתחמים הנותרים, אשר מציעים עוד 740 דירות נותרו שוממים וללא הצעה. התוצאות המאכזבות הגיעו בסיומו של מכרז מלא בבעיות ועיכובים,  מאז שפורסם בנובמבר 2015, כשמועד סגירתו נדחה לא פחות משבע פעמים. הסיבה הבולטת ביותר לעיכוב המכרז הוא רצונה של עיריית באר שבע לבצע שינויים תכנוניים בתוכנית לאחר שזה כבר פורסם.  אך אם זאת, במשרד האוצר מאשימים כי ישנו רצון בולט של גורמים רבים בשוק הנדל"ן לפגוע בפעולותיו של מרד האוצר על מנת לפגוע במעמדו הציבורי של משה כחלון.



באוצר מסבירים שהקבלנים תאבי בצע לרווח מקסימלי
במשרד האוצר מדווחים כי מסיבה משונה חברות הבנייה הגדולות ביותר באזור הדרום, כדוגמת אביסרור משה ובניו, י.ח.דמרי ופרץ בוני הנגב, בחרו שלא להשתתף במכרז לבניית דירות מקבלן בבאר שבע, עיר אשר זוכה לפיתוח משמעותי ועליית מחירים. באוצר רואים בפעולה זו כפעולה תמוהה למדי ומסבירים זאת כחלק מהמאבקים בין האוצר לקבלנים המתרחשים בשוק בשל השינויים שמבצעת הממשלה. לטענת האוצר, המודל החדש מספק לקבלנים רווח של 10 עד 13 אחוזים, אך אלה דורשים רווח של 15 עד 17 אחוזים כשבסופו של דבר, ייהנו מעליית המחירים ויאספו רווח של 25 עד 30 אחוזים. "מחיר למשתכן לא מתאים להם, הם מזלזלים בפרויקטים האלה ומכנים אותם 'מחיר למסכן'. אין להם מוטיבציה לעבור את ההתייעלות הנדרשת כדי להתמודד" מסביר מקור במכרז הבאר שבעי.

הקבלנים טוענים כי המכרז לא רווחי ובאוצר כבר מבטיחים שישווקו אותו מחדש
חלק מהקבלנים שלא ניגשו למכרז בבאר שבע, מסבירים את פעולתם משום שהפרויקט אינו רווחי עבורם ועלול להוביל אותם לגרעון תקציבי. התמחור של עלויות הבנייה הוביל לכך שהמחיר המקסימלי שהקבלנים יכלו להציע לרוכשים העתידיים, במסגרת הפרויקט, עמד על 4,800 שקל למ"ר ומדובר בסכום נמוך ממה שהקבלנים יכולים לעמוד בו. לטענתם, בעבר מחירו של המכרז עמד על 4,970 ש"ח למ"ר, אך אפילו את הסכום הזה דרשו להוריד במשרד האוצר כך שיוכלו לספק לרוכשים את ההנחה המפורסמת של 200 אלף ש"ח. בתושבה לטענות אלה, משרד האוצר כבר הודיע, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כבר נערכת לשווק המכרז מחדש ללא שינוי במחירים וכדי למשוך אליו קבלנים, יגדילו את מכסת הדירות שיימכרו בשוק הפרטי מ-10 אחוזים ל-20, וצמצום גודל המתחמים שישווקו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מאבק נוסף בין האוצר לעיריית באר שבע
בין האוצר לעיריית באר שבע עצמה ישנם עוד חילוקי דעות בכל הנוגע למפרט המפורסם במכרז כשלטענת האוצר, בעירייה דורשים מפרט גבוה ולא רלוונטי לציבור הרוכשים אליו מיועד המכרז. עיריית באר שבע דרשה רף גימור ומפרט גבוהה שכולל "אסלות תלויות", חיפויים, הצללות ושאר דרישות שזוג צעיר ללא דירה לא מחפש. עוד נאמר כי בבאר שבע, מעוניינים כי השכונה תהיה שכונת יוקרה, אך לא זה התכנון במסגרת מחיר למשתכן. בכל הנוגע למחירי הדירות עצמן בסוף הבנייה, דרישת האוצר כי הנכסים ימכרו במחיר ממוצע של 1.02 לדירות 5 חדרים ותציע למעשה הורדה של 25 אחוזים במחיר לעומת השוק הפרטי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות