חפש ב:

כיצד משפיעות פעולות כחלון על היצע הדיור?

במשרד האוצר ובלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחים על האטה בשוק הדיור. לטענתם, האטת העסקאות תוביל לירידת מחירים שכן הציבור מחכה להגדלת היצע הדירות. אך האם זה יקרה?

צוות בנק נדל"ן|12.9.2016|9:56|1637 צפיות

נציגי משרדי הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) ומשרד האוצר, הודיעו על מגמת שינויים המתרחשת כעת בשוק הדיור הישראלי, כאשר ניתן לזהות בבירור סימנים של האטה. לפני נתוני הלמ"ס, קצב מכירות הדירות בישראל ירדו בכ-20 אחוזים בשנת 2016, לעומת אותה תקופה בשנה הקודמת והביקוש לדירות החל להצטמצם. באוצר עוד הוסיפו כי מכירות הדירות מקבלן ירדו בכ-21 אחוזים, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזה מעיד על ירידה בתנועת הרוכשים, ולכן יש לצפות כי מחירי הנדל"ן צפויים לעצור ואולי אף לרדת. בתקופה האחרונה התעמתו משרדי הלמ"ד והשמאי הממשלתי על מחירי הדיור בישראל, אך כעת נראה כי ההאטה בשוק משחקת לטובת התחזית של משרדי הלמ"ס.



במשרד האוצר מתגאים בעיקר בהרחקת משקיעי הנדל"ן
במשרד האוצר ממשיכים להסביר כי הירידה ברכישת הדירות, נעשית בעיקר בשל עזיבת משקיעי הנדל"ן את השוק בזכות המאבקים שמנהל שר האוצר בחמדנותם של משקיעי הדיור כגון עליית המס על דירה שלישית ומעלה והכנסת המס החודשי החדש על משקיעי הנדל"ן. אך הבעיה המסתמנת היא, שהמהלכים שהוביל שר האוצר כחלון להורדת מחירי הדירות, גרמו במקביל, על פי הנתונים, גם לירידה בהיצע, ולתוצאה כזו עשויה להיות הרסנית עבור השוק.

לעמוד הפרויקט YOUNG (יאנג) חדיף – יפו באתר BankNadlan לחצו כאן

 

היצע הדירות בשוק הפרטי רק מצטמצם
הכלכלן הראשי של משרד האוצר מצביע על כך שרוכשי הדירות למגורים מצמצמים גם הם את פעולותיהם בשוק הדיור. הצורך לרכישת דירה לא פחת ואת השינוי במגמה מסבירים בעיקר בשל המתרחש בשוק תוכנית למשתכן המשפיע ישירות על מהלכי רוכשי הדירות. בענף הבניה מנסים להסביר כי רוכשים רבים נכנסים לעמדת המתנה, בתקווה שיזכו באחת מההגרלות הרבות של תוכנית מחיר למשתכן, או שהם בחרו להאמין לדברי שר האוצר כי יוריד את מחירי הדיור, אך בסופו של דבר הביקוש הקיים בשוק לא נעלם, אלא נדחה. אם הסיפור הזה מוכר לכם, עליכם לחזור אחורה שנתיים בלבד כאשר השוק כולו קפא בעקבות הכרזותיו של שר האוצר הקודם,ף יאיר לפיד, כי יבטל את עלות המע"מ ברכישת דירה ראשונה. בעלי הזיכרון הארוך, יזכרו בוודאי שהתוצאה הובילה לכך שהציבור המתין עם הביקוש וכאשר חזר לשוק, בשל פיטורי לפיד והבחירות, מחירי הדיור עלו בדרמטיות עקב עלייה דרמטית בביקוש כאשר היצע הדירות לא השתנה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט דירות ברובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן

עד שהציבור יבין שרובו לא יזכה במחיר למשתכן כבר יהיה מאוחר מדי
גם כאן, בדומה למה שהתרחש בעבר, צריך להבין כיצד משפיעות פעולות כחלון על היצע הדיור, משום שפעולותיו אינן משפיעות על היצע זה כלל. אפשר היה לברך על ההאטה בשוק, במידה וכאשר הציבור היה חוזר לשוק, הוא היה פוגש היצע גדול יותר, אך המגמה המסתמנת, היא בדיוק הפוכה. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים כי היצע הדירות דווקא ירד, כאשר התחלות הבנייה לשנת 2016 האטו בתקופה האחרונה ונזקים הצפויים לכך הם שהיצע הדירות הקיים בשוק הפרטי יצטמצם עוד יותר. הסיבה לכך היא שמדינת ישראל ומשרד האוצר, משחררים מכרזים של מחיר למשתכן בלבד, ואינם פועלים מספיק בשוק הפרטי. הציבור מצידו לא מבין כי, רוב הזכאים לא יזכו לרכוש דירה במסגרת מחיר למשתכן ואז הוא יעמוד מול שוק מצומצם עוד יותר משהיה, ועד אז, זה כבר יהיה מאוחר מדי ומחירי הדירות, שוב יעלו.

קורס ניפוח זכוכית

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות