חפש ב:

בניין מגורים כחברה בע"מ

בשנות ה-50 כששיטת מצליח הישראלית עוד הייתה בחיתוליה, כבר היו אלה שמצאו דרך לרשום בניינים משותפים כחברה בע"מ כדי להתחמק ממס השבח. אך פרצת החוק של פעם, מלאה במלכודות וקנסות.

צוות בנק נדל"ן|7.9.2016|15:7|1610 צפיות

זהו סיפור שהתחיל אי-שם בשנות ה-50. למדינת ישראל עוד לא מלאו 5 שנים להיווסדה ועדיין לא זכתה לעלות לכיתה א', אך כבר אז קמו להם היזמים שביקשו לחמוק מעיני החוק ולמצוא פרצות מתשלום מיסי המדינה. וכך היה גם בשוק הנדל"ן, למרות ששהשוק איך לומר, עוד ניסה לצאת מהמעברות. כך צצה לה יום שיטת רשם החברות, בה ישראלים, היו רושמים את בנייני המגורים שלהם כחברה בע"מ והיו מצליחים להוריד את מחירי הדיור ולחמוק מתשלום מס השבח. נריץ קדימה כמה עשרות שנים והתוצאות של תרגיל העוקץ הן בעלי דירות שהדירות לא שייכות להם, קנסות ודרישות תשלום המגיעות מרשם החברות ועתיד לוט בערפל כשכעת, צריך למצוא את האנשים שביצעו את ההרשמה, או את באי כוחם. 

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



עוקץ מס שכעת רודף את הדיירים שנים רבות
לפני תקופה לא קצרה, קיבלו נציגי ועד הבית, בבניין מגורים מרכזי בת"א, דרישת תשלום מרשם החברות על חוב אשר תפח לעשרות אלפי שקלים במשך השנים והודעת אזהרה לפני נקיטת הליכים. לדיירי הבניין וועד הבית, לא היה כאמור מושג מדוע הם נדרשים לשלם את הדוח, ולאחר בירור התגלה כי הבניין נרשם כחברה בע"מ ולא כבית משותף, ולאחר בירור מעמיק עוד יותר, התברר לדיירים כי הם למעשה כלל לא בעלי הנכסים והדירות בבניין אלא מוכרזים בכעלי מניות בחברה. המשמעות היא שהנכסים לא נרשמו בטאבו כבית משותף, ואלה שייכים כעת לחברה בע"מ המכונה חברת בית או חברת גוש חלקה. הבעיה המרכזית של מקרים מסוג זה, המתרחשים במספר רב של נכסים בעיקר ברחבי ת"א והמרכז אשר נבנו בשנות ה-50 וה-60, היא שגם תושבים שרכשו את הדירות, לא נרשמו כבעליהם החוקיים, למרות ששילמו את המחיר הנדרש וכעת יאלצו להתמודד עם הבעיה המשפטית. 

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

דיירי ה"חברה" יאלצו לעבור תהליך משפטי מסודר
על הדיירים לפעול לפירוק החברה ורישום הבניין כבית משותף כשבסופו של התהליך, יקבלו, בעלי הדירות, זכות קניינית בנכסים. פעולת פירוק זו תמנע כל תשלומי אגרות ו/או קנסות עתידיים, ובמסגרת ביצוע תהליך הפירוק, יוכלו לדרוש פטור מאגרות ומעיצומים שהוטלו, בהתאם לתקנות בחוק. לשם כך, יש לפעול בשני מישורים, פירוק החברה לפקודת החברות ורישום הבית  לפי חוק המקרקעין. תחילה, יש לאמוד את מוסדות החברה על מנת שיהיו תואמים למצב הזכויות בבית. לאחר מכן יש לרשום את בעלי הזכויות כבעלי המניות בחברה, למנות דירקטוריון לחברה ולאחר מכן דרוש להציג רוב נדרש שיצביע על החלטה מיוחדת בהתאם לתקנון החברה וימנה מפרק (לרוב מדובר בעו"ד). לאחר מכן יוכלו בעלי הזכויות להתחיל בהליך הפירוק ובסופו של דבר החברה תפורק ותגיש בקשה לפטור את בעליה מחובות העבר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

נציגי ה"חברה" צריכים להחליט על העברת הנכסים ל"בעלי המניות"
במקביל לפעולת הרישום המסודר ברשם החברות והדרישה לפירוק החברה, יש להחליט על העברת הנכסים מהחברה לבעלי המניות (בעלי הדירות) ולבקש מרשם המקרקעין לרשום את הבניין כבית משותף כאשר את הדירות יש לייחד לבעליהן. בהליך זה, ידרשו נציגי החברה להציג את תשריט המבנה לאחר שנבדק ואושר ע"י מודד מוסמך, להציג נציגות זמנית, אישורי מיסים ולצרף תקנון. כעת, משקיבל מפקח המקרקעין יבדוק את המסמכים והנתונים, הוא יוציא צו לרישום הבניין כבית משותף בפנקס הבתים המשותפים. יחד עם פירוק החברה והסדרת הרישום, בעלי הדירות יוכלו לזכות קניינית בנכס, שווי הנכס יעלה וביצוע העסקאות יהיה קל יותר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות