חפש ב:

שיטת ההגרלות החדשה

לפני מספר ימים, התמלאה מכסת הזכאים להגרלות מחיר למשתכן והגיעה ל-60 אלף משקי בית. כעת, כל מי שיירשם ייאלץ להמתין עד שיאושר להם להצטרף להגרלות החדשות.

צוות בנק נדל"ן|7.9.2016|11:46|1518 צפיות

בימים האחרונים נסגרה הרשמת הזכאים להגרלה של סדרה א' במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. לפי הוראת צוות מטה הדיור השייכים למשרד האוצר, הרשמה הייתה צריכה להסתיים בתאריך ה-13 בספטמבר לשנת 2016 או כאשר מספר האזרחים שיוציאו תעודות הזכאות יגיע ליעד של 60 אלף משקי בית. מהירות הנרשמים האחרונים החלה לאחר הצבת האולטימטום של מטה הדיור על כך שאופי ההגרלות ישתנה על מנת לבוא לקראת הנרשמים הראשונים ולתת להם יותר סיכוי להירשם להגרלות. כעת יחולקו הזכאים לשתי קבוצות כאשר בכל פרויקט במסגרת תוכנית מחיר למשתכן זכאי קבוצה א' יתחרו בהגרלה משלהם, בזמן שזכאי קבוצה ב' יאלצו להמתין לתוצאות ההגרלות של זכאי קבוצה א', ורק אז יוכלו להשתתף בהגרלה שנייה כשמספר הדירות האפשריות כבר מצטמצם.

לעמוד הפרויקט דירות ברובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן



28,482 דירות ל-60 אלף זכאים
כעת, כשנסגרה קבוצת הנרשמים הראשונה, ניתן לבחון את סיכויי ההגרלה החדשים לזכאי התוכנית. לפי סקירת מאגרי הנתונים של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), ומשרדי האוצר והשיכון, עד היום, נמכרו ליזמים והקבלנים שהשתתפו במכרזים, מגרשים לבנייתם של 17,669 דירות מקבלן במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. במידה ויוסיפו למחיר למשתכן את מחיר מטרה, אז היצע הדירות כולו עומד על 19,318 יחידות דיור, שנרכשו על ידי היזמים והקבלנים, וזהו למעשה ההיצע האמיתי שהצליחו לנפק במסגרת שתי התוכניות, עבור עשרות אלפי הזכאים. כאשר בוחנים את ההיצע העתידי של מגרשים ודירות שיוצגו במכרזים הבאים, מדובר בעוד 9,164 דירות שטרם נמכרו ונמצאות בתהליכי אישורים לשיווק עד סוף שנת 2016. אך אלה, עדיין לא ברי תוקף ואינם יכולים להיבחן על ידי הקבלנים. כך שלכל 60 אלף הזכאים בקבוצה א' ישנם 28,482 דירות, וזאת במידה וכולן ימכרו בחודשים הקרובים.

סיכוי הזכייה של קבוצה א' הוא 48 אחוזים
כעת, על משרד האוצר והעומד בראשו משה כחלון, ישנו אתגר משמעותי להוציא לפועל כמה שיותר הגרלות, על מנת שיוכלו לקדם את בנייתם של כל הפרויקטים המתוכננים כך שזכאי סדרה א' יוכלו להתחיל לזכות בהגרלות, ואלה שהפסידו בהגרלות יוכלו לעבור להגרלות הבאות. משימה לא פשוטה בכלל בזמן שמשה כחלון עדיין מעוניין שיירשמו זכאי דיור נוספים להגרלה השנייה וזה כאמור כאשר הם מודעים לעובדה שסיכויים לזכות הוא נמוך מאוד כשסיכוי הזכייה של קבוצה א' הוא 48 אחוזים. כדי לנסות ולהגדיל את היצע הדירות המצומצם לעומת אלפי הנרשמים, פועלים כעת במשרד האוצר, לשווק דירות מחיר למשתכן במסגרת פרויקטים עצמאיים של קבלנים ויזמים בשוק הפרטי, גם אם אלה נעשים על קרקע פרטית. הפיתוי של שר האוצר לקבלנים שיצטרפו לשיווק מסוג זה הוא סבסוד של כ-137 אלף ש"ח עבור כל דירת מחיר למשתכן שתשווק בפרויקט שלהם.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט שיר בחריש באתר BankNadlan לחצו כאן


זכאי קבוצה ב' יאלצו להמתין
כעת נותר לבדוק את שיטת ההגרלות החדשה, וכיצד שתי ההגרלות יפעלו והאם הציבור יהיה מוכן לשתף פעולה אם אחוזי הזכייה החדשים. שתי הקבוצות הקיימות היום למעשה מחלקות מחדש את צורה ההגרלה. עתה, לכל פרויקט במסגרת מחיר למשתכן יהיו שתי הגרלות. נניח ומדובר בפרויקט של 1000 דירות - תחילה תבוצע הגרלה עבור 600 דירות לטובת חברי הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן תהיה הגרלה ל-400 הדירות שנותרו עבור כל מי שהפסיד בהגרלה הראשונה יחד עם זכאי הקבוצה השנייה. ברור כי סיכויי הזכייה של זכאי הקבוצה השנייה נמוכים יותר, אך עדיין ישנם מקרים שיכולים להעלות את סיכויי הזכייה שלהם כגון ביטולי זכייה של זכאים שלא יוכלו לעמוד במשכנתא, דירות שעשויות להיות גדולות מדיי או קטנות מדיי לצרכיו של הזוכה, דירה אשר תהיה מרוחקת ממקום עבודתו. בכל אופן זכאי קבוצה ב' לא יוכלו להירשם להגרלות עד הודעה חדשה ורק לקראת השנה הבאה ייבחנו מחדש את היצע הדירות ויוחלט מתי לפתוח את ההרשמה גם לזכאי קבוצה ב'.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות