חפש ב:

המכרז הראשון של "תכנן ובנה" אושר בחריש

חברות ישראליות וחברות יוכלו להתחרות כעת במשותף על הזכות להקמת שכונה חדשה בחריש שתתבסס על תוכנית "תכנן ובנה" של משרד השיכון. תוכנית שקובעת שכל שכונת המגורים תיבנה ע"י גורם אחד.

צוות בנק נדל"ן|6.9.2016|16:24|1492 צפיות

בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ייצא לדרך פרויקט במסגרת תוכנית "תכנן ובנה". המכרז המיועד  מתוכנן להיות משווק בחריש, ובו יתחרו אחד בשני חברות זרות וישראליות על הזכות לתכנן ולבנות שכונה שלמה מהכנת הקרקע, דרך התשתיות ועד הקמת הנכסים עצמם. המטרה היא לגרום לכך שבניית השכונה תפוקח על ידי גורם אחד שייתכן ויתווה את דרך הפעולה. התוכנית קובעת עוד כי במתחמים שיכללו כחלק מהמכרז הראשון, ייבנו לפחות 1,000 דירות מקבלן. לקראת הצגת המכרז ופרסומו פעלה המדינה ב"קול קורא" לחברות הנדל"ן הזרות שיצטרפו להגיש מועמדויות על מנת שיוכלו לעבוד בישראל, בתנאי שהחברות יתחייבו לספק לעבודה עמן עד  1,000 עובדים כל אחת. תחילה ייבחרו שש חברות זרות שיוכלו לפעול בארץ, ועד היום הוגשו בקשות מכ-50 חברות זרות.

לעמוד נדל"ן בחריש באתר BankNadlan לחצו כאן



חריש נבחרה להיות העיר הראשונה בה התוכנית תצא לפועל
לאחר שהתוכנית אושרה במועצת מקרקעי ישראל ביום שני האחרון (5/9/16), פורסם גם היכן תיבנה השכונה הראשונה במסגרת השיטה החדשה. המכרז הראשון של "תכנן ובנה" אושר בחריש, אשר נמצאת בעיצומה של תקופת בנייה חסרת תקדים, אותה מקדמת המדינה ולכן נוצרה האופציה הטובה ביותר לעשות את הניסוי הראשון על העיר החדשה הנבנית בישראל. בחרשי נבנים היום מספר פרויקטים כגון פרויקט שיר בחריש, אשר נבנה גם הוא בקרבת ציר 611 וכולל בתוכו כ-300 דירות מקבלן. המכרז המדובר יכלול היצע של 1200 דירות, בשכונת 'אור המזרח'.

בניית שכונה שלמה מיסודה ע"י יזם אחד תזרז את לוחות הזמנים
נציגי משרד השיכון והבינוי מסרו כי היישום של שיטת 'תכנן ובנה' יוכל להיות הצעד הראשון בדרך למהפכה של ממש בענף הבנייה שתוכל לקצר משמעותית את זמני הבנייה הארוכים בישראל ולהקים שכונות מגורים שיתוכננו מהיסוד, עם התחשבות מלאה על התשתיות העירוניות, מבני הציבור הנדרשים וסיפוק רמת חיים איכותית לתושבים באופן שיאפשר לאכלס שכונה שלמה לקליטת התושבים. הקמת השכונה בכללותה על ידי יזם אחד, תצמצם כפילויות בין הגורמים המבצעים בשכונה, ותוכל לייעל את הליך הבנייה, תקצר משמעותית את לוחות הזמנים וכך אף תוביל לירידת מחירים משמעותית של מחירי הדיור.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד נדל"ן בשרון באתר BankNadlan לחצו כאן

לתוכנית יש מתנגדים, אך חרף ניסיונותיהם נראה כי היא תצא לפועל
ניתן לציין שישנם מספר גורמים לא קטן המתנגד למכרזים אלה, כשהבולטת בינם היא "התאחדות בוני הארץ" שאף הגישה עתירה לבג"ץ בטענה שמכרז זה יחייב חברות זרות וישראליות לשתף פעולה ולטענתם זה יוביל לפגיע בחברות הישראליות ופגיעה בעובדי ענף הבנייה הישראליים. טענות אלה נתקלות בחומה בצורה כרגע מצד משרד האוצר והשיכון שממשיכים בשלהם, ואף מקדמים החלטות נוספות שיחייבו חברות המחזיקות בקרקעות המיועדות למגורים, ואינן מקדמות עליהן בנייה, לשלם קנס כספי עד לאיבוד הבעלות על הקרקע המדוברת. אנשי משרד האוצר הסבירו זאת כחלק ממאבק בבעלי קרקעו, המיועדות למגורים, שאינן עושים עמן דבר רק כדי לחכות שערך הקרקע ימשיך לעלות והם יהנו מרווחים כלכליים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות