חפש ב:

פינוי בינוי יוצא לדרך

לאחר שנים ארוכות של עיכוב פרויקטים וחשש שהתשתיות לא יעמדו בלחץ, פרויקטים של פינוי בינוי מתחילים לתפוס תאוצה ויוסיפו כ-6,000 יח"ד, אך זה מתרחש בעיקר במרכז שכן בפריפריה אין רווח כלכלי ליזמים ולחברות.

צוות בנק נדל"ן|6.9.2016|11:49|1099 צפיות

ענף הנדל"ן עובר בשנתיים האחרונות תהליך של שינוי תפיסה וכעת פונים לקדם יותר ויותר פרויקטים של פינוי בינוי, שיחדשו שכונות וותיקות שסבלו מהזנחה ארוכת שנים ולשווק אותן מחדש עבור ציבור רוכשי ושוכרי הדירות. שנת 2015 הייתה שנת המפנה כאשר אושרו בה 18 פרויקטים אשר כללו 6,300 דירות חדשות, לעומת שנת 2014, בה אושרו רק 9 פרויקטים שנבנו בהם 3,400 דירות מקבלן. מדובר למעשה בעלייה של 100 אחוזים במספר התוכניות שקיבלו את אישורי הבניה, לאחר שבשנת 2014 הייתה עלייה של 75 אחוזים "בלבד". אין ספק שמדובר במגמה שתשנה את רמת החיים של אזרחים רבים ותוכל להוביל לאיזון החברה הישראלית. השאלה היא האם המדינה תמשיך בקצב עולה?



בשנים האחרונות דווקא יש מגמת שיפור
נכון להיום, שנת 2016, אינה נראית ככזו ששופעת בפרויקטים של פינוי בינוי. במחצית הראשונה לשנת 2016 (החודשים ינואר עד יוני), כ-1,500 דירות בלבד, קיבלו את היתרי הבנייה, בשלושה מתחמים בבית שמש, ירושלים ורחובות וכדי להתמיד בעליית הסולם, המחצית השנייה תצטרך להיות בעלת מספר גבוהה מאוד של אישורי בנייה לפרויקטים של פינוי בינוי. כדי להבין באיזה מצב נמצא ענף הפינוי בינוי צריך קודם כל, לבדוק כמה פרויקטים נמצאים לפני קבלת האישורים האחרונים בוועדות המחוזיות ועומדים "לצאת לדרך". שנת 2014 הייתה שנה חלשה כאשר רק תוכנית אחת אושרה להפקדה במסגרת פרויקט פינוי בינוי ברעננה. שנת 2015, הראתה כבר עלייה במספר הפרויקטים כאשר חמש תוכניות בנייה הופקדו בוועד המחוזיות בירושלים, תל אביב, רמת גן וכעננה והציגה בנייה של 1,300 יחידות דיור. עלייה של מאות אחוזים.

לעמוד הפרויקט הכרמל הירוק - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

שנת 2016 יכולה להמשיך את מגמת השיפור, אך לשם כך צריך לפעול ומהר
כאן כבר ניתן לראות בבירור עלייה בהתקדמות הפרויקטים כאשר במחצית הראשונה של 2016 ישנן שש תוכניות מופקדות, או בתנאים לפני הפקדה, בוועדות המחוזיות ברחבי הארץ ,שיוסיפו 1,700 יחידות דיור. שוב נסביר כי מדובר במספר הגבוה מהיקף כל היחידות שנבנו ב-2015 ו-2014 יחדיו וזה נעשה בחצי השנה הראשונה בלבד. אם זאת, צריך לשים לב היכן מופקדות התוכניות ומהו המספר הסופי של אישור הפרויקטים במהלך השנה והאם הוא מספק עלייה גדולה מספיק כדי לעמוד בקצב הביקוש, או שיור מצבם של אזרחים רבים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט מגדלי בצלאל - באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

הפריפריה סובלת מהזנחה משום שאין היתכנות כלכלית
כדי להבין את הבעיה האמיתית צריך להבין שהמחוזות הבולטים בפרויקטים מסוג זה הם מחוז תל אביב - היצע של 5,912 יחידות דיור, מחוז חיפה - היצע של 2,074 יחידות דיור, מחוז ירושלים - היצע של 1,547 יחידות ומחוז המרכז, בו אושרו בשנתיים וחצי האחרונות 1,069 יחידות דיור במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי. אם שמתם לב למגמה, מדובר במחזות המרכז שם, פינוי בינוי יוצא לדרך כאשר חיפה בולטת כחריגה בצפון. במחוזות הצפון והדרום, היקף האישורים צונח בבצורה משמעותית, דבר המעיד, שוב, על אי היתכנות כלכלית כשבמחוז דרום אושרו רק ל-324 יחידות דיור ובמחוז הצפון אושרו 229 יחידות דיור בלבד בשנתיים וחצי האחרונות. בפריפריה מחירי הדירות נמוכים ולכן מספר הדירות החדשות אל מול הישנות בפינוי בינוי חייבת להיות גבוהה פי 6 ולבנות 700 דירות לעומת 100 הדירות שהורסים, ומי בדיוק יגור במגדל של 17 קומות בבית שאן. עד לא מזמן הוחלט בממשלה לספק קרקע משלימה, לקדם את התוכניות, אך מאז לא עושים דבר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות