חפש ב:

העלמות המס של משכירי ה-AIRBNB

רשות המיסים חשפה את פרטי הפשיטות שנעשו בתקופה האחרונה על נכסים שהושכרו לטווח קצר באתר AIRBNB, ופרסמה כי חצי מהמשכירים העלימו מס.

צוות בנק נדל"ן|6.9.2016|10:3|1793 צפיות

מסתבר שמעלימי המס הישראלים ממשיכים להפתיע את רשות המיסים, והפעם מדובר במספרים חסרי תקדים. במהלך הפשיטה שביצעה רשות המיסים על נכסים להשכרה של טווח קצר שפורסמו באתרים כגון Airbnb ו-Booking, התגלה כי מחצית ממשכירי הדירות העלימו את הכנסותיהם מהמדינה. מדובר בפרטי המבצע הארצי הראשון מסוגו, ובעקבות הצלחתו והגילויים המרשיעים, בנציגות רשות המסים מדגישים כי זו רק ההתחלה. במבצע נעשו 77 ביקורות במגוון נכסים קרב משכירי דירות לטווח קצר, שמהן עולה כי 42% מהם לא רשמו הכנסות כדין. המבצע מצטרף להוראות המדיניות החדשות אשר החלו לבחון את שוק השכירות בישראל, למצוא את מעלימי המס השונים ולגבות מס ובעלי דירה שלישית ומעלה במטרה לשנות את שוק השכירות ובסופו של דבר, להוריד מחירים.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



העלמות מס בגובה מיליוני שקלים
מעלימי המס השונים היו גם בעלי נכסים מהמעמד הגבוהה, ומיותר לציין שאוכלוסייה זו לא נמצאת בקשיים כלכליים על מנת לשלם את המס. אדם כזה היה מנכ"ל חברה, החי כיום בקיסריה, ולא דיווח על הכנסות של 520 אלף ש"ח, בשל השכרת דירה לטווח קצר. מקרה זה הועבר לטיפול מחלקת החקירות. אל המנכ"ל מקיסריה מצטרפים עוד שלושה מעלימי מס, כגון אדם בעל שני נכסים במרינה הרצליה, אשר לא רשם הכנסות של 110 אלף ש"ח בשלושת החודשים שקדמו לפשיטה, משקיע נדל"ן נוסף שמחזיק בכ-17 נכסים במרכז הארץ אשר גם הוא לא דיווח על רווחים של 300 אלף ש"ח בשלושת החודשים האחרונים ולבסוף מתווך דירות שלא הודיע על רווחים של 450 אלף ש"ח כתוצאה מהשכרת הדירות שהוא תיווך וניסה לתרץ זאת בכך שהוא דיווח על עמלות התיווך ולא על הנכסים שברשותו.

לעמוד הפרויקט השקעה ביחידת גן באילת באתר BankNadlan לחצו כאן

מעלימי המס ניסו להסביר שלא ידעו כיצד לדווח או פשוט שכחו
הדוגמאות ממשיכות בכל רחבי הארץ כשהישראלים משתדלים לספק את הסיבות הטובות ביותר מדוע "שכחו" לשלם את המס או "לא ידעו" שהם צריכים לשלם את המס כדוגמת טייס החי בת"א לא דיווח על רווחים של 140 אלף ש"ח שקיבל בשל השכרת דירה בבעלותו, ואזרח ישראל בחיפה שהחזיק דירה ולא דיווח על רווח של 20 אלף ש"ח משום ש"לא ידע איך לדווח על כך לרשויות". כמו-כן מצאו בעלת דירה בת"א שלא דיווחה על רווחים של 100 אלף ש"ח שהגיעו לידיה משום שבעלה היה זה שניהל את השכירות והוא נפטר, ובעל דירה בכפר סבא, שפשוט שכח לדווח על 150 אלף ש"ח שהרוויח בשלושת השנים האחרונות בשל השכרת דירה שבבעלותו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

מס שלא נגבה על שכירות, ייגבה במס שיפגע בכל אזרחי ישראל
חשוב לציין, שאין ספק שמדובר בחוק, או חובת מס, הנראית מעט בלתי הגיונית בתחילה. אין באמת אדם שהיה מוכן לדווח על הרווחים מטוב ליבו ואלה לא הכנסות המגיעות ישירות לפנסיה או לביטחונו האישי בעתיד, אלא לטובת תקציב המדינה. אך מדובר בעסק לכל דבר המניב רווחים עבור בעלי הנכסים שבחלקם, קיבלו אותם בירושה, או מנצלים את הרווח הכלכלי הגדול מעליית המחירים בישראל להגדיל את רווחיהם האישיים על חשבון השוכר. בסופו של דבר, כאשר חלק מהציבור מעלים מס, אז נעשות עליית מס בחלקים אחרים בחיי הישראלים ואלה פוגעות גם באזרחים ללא נכסים או רקע כלכלי להישען עליו ובנוסף, עליית המס הזו היא אופציה נוספת שקמה כדי לנסות ולהגביל את עליית שכר הדירה, שכן ככל שזה יעלה, כך גם גובה התשלום למדינה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות