חפש ב:

כיצד מושפעים מחירי הדירות הסמוכים לבתי הספר הטובים בישראל

במסגרת החזרה לבתי הספר, צוות בנק נדל"ן בחן עד כמה באמת משפיעים בתי הספר הטובים בישראל על מחירי הדיור של הנכסים הצמודים להם.

צוות בנק נדל"ן|5.9.2016|16:24|1138 צפיות

מוסדות החינוך השונים הם כבר מזמן אבן דרך משמעותית בכל הנוגע לבחירת של דירת המגורים בקרב משפחות רבות. לבתי ספר יש גורם משיכה בולט בקרב משפחות המעוניינות כי ילדיהם לא יאלצו לעבור קרבת דרך ארוכה בצעידה אל בית הספר, או מחפשים לעבור לערים בהן מערכת החינוך נחשבת לאיכותית. בנוסף אליהם, סטודנטים רבים, אשר מעתיקים את מקום מגוריהם על מנת ללמוד במסלול האקדמי בו בחרו, מחזיקים רשויות מקומיות רבות אשר ממוקמות בקרבת המוסדות ובמקרים רבים, מחזירים את החיים לפריפריה הסובלת מנטישת צעירים לטובת המרכז. כעת, ולרגל חזרת התלמידים לבתי הספר ברחבי הארץ ותחילת שנת הלימודים האקדמית, צוות בנק נדלן בחן מספר מוסדות לימוד וכיצד הם משפיעים על מחירי הדיור של הנכסים הצמודים להם.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מוסדות חינוך איכותיים מעלים את ערך הנכסים בקרבתם
מחקרים רבים, כבר הוכיחו כיצד מושפעים מחירי הדירות הסמוכים לבתי הספר הטובים בישראל ולמעשה גורמים לעליית מחירים ברורה, בשל הביקוש הרב של התושבים לחיות בקרבה אליהם ולחסוך בעלויות התחבורה, או לספק לילדים שלהם, רמת חינוך גבוהה. המחקרים הוכיחו עוד כי גם ברשויות עצמן, בהן נמצא המוסדר החינוכי, ישנו שינוי במחיר הנכס לפי רמת הקרבה שלו. אם בעבר הקרבה למקום העבודה היה הגורם החשוב בהחלטה, בשנים האחרונות, החינוך הופך לערך העליון בקרב רוכשי הדירות. ובצד השני, בעלי הנכסים שהקרבה שלהם  למוסד גדולה יותר נהנים מביקושים גדולים, ונהנים מאוכלוסייה ברמה סוציו-אקונומית גבוהה יותר.

לעמוד נדל"ן בתל אביב והמרכז באתר BankNBadlan לחצו כאן

עליות מחירים של 30 אחוזים ועד חצי מיליון ש"ח
השכונות הבולטות ביותר בקרב התיכונים ובתי הספר היסודיים הן: שכונת רמת חן בר"ג בה ממקום "תיכון בליך", ומחירי הדירות שלה זינקו בעשור האחרון, ביותר מ-30 אחוזים; שכונת הדר גנים בפ"ת, בה ממוקם ביה"ס היסודי ממ"ד "מורשה" תורני, ומחיר דירת 4 חדרים חדשה עולה בה כ-1.6 מיליון ש"ח; שכונת מרכז העיר בכ"ס, בה ממוקם ביה"ס היסודי אושיסקין, ומחירי הדירות בה על מ-1.6 מיליון ל-1.9 מיליון ש"ח לדירת 4 חדרים; שכונת ארלוזורוב בגבעתיים, בה ממקום תיכון "אורט טכניקום", ובשנים האחרונות רואה מספר רב של פרויקטי תמ"א 38 המספקים מחירים ממוצעים של 2.6 מיליון ש"ח לדירת 3 חדרים; ושכונת רמתיים בהוד השרון בה ממוקם ביה"ס היסודי "יגאל אלון", שם מחירי הדירות על בחצי מיליון ש"ח ו-40 אחוז מהתושבים בה הם אקדמאים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד נדל"ן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן

שדרות וחיפה נהנו מביקוש גבוה לשכירות בזכות המוסדות הגבוהים
אל כל אלה מצטרפת מכללת ספיר הממוקמת ליד שדרות אשר הפכה לאבן שואבת עבור סטודנטים במגוון תחומים, ואלה מחזקים בתמורה את כל הקיבוצים והעיר שדרות, שסבלו מאז 2005 מהתקפות הקסאמים השונות. מחירי השכירות בקיבוצים נעים מ-850 ש"ח לדירות הקטנות ועד ל-2,000 לדירות הקיבוצניקים הישנות כשהקיבוץ המבוקש ביותר הוא קיבוץ גבים החולק גדר עם המכללה ולמעשה תושבים יכולים ללכת ברגל למכללה. העיר חיפה היא גם עיר בולטת בקרב הסטודנטים השונים המבקשים ללמוד במגוון המוסדות להשכלה גבוהה בעיר החל מטכניון, עד לאוניברסיטת חיפה והמכללה למנהל ועוד, ובמשך שנים רבות, מוסדות אלה הובילו לפריחה של העיר התחתית, המבוקשת בקרב צעירי העיר בשל המחירים הנמוכים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות