חפש ב:

לידיעת בעלי הקרקעות: מפת הכבישים משתנה

משרד התחבורה הודיע כי בשנים הקרובות, מפת הכבישים של מדינת ישראל עומדת להשתנות על פי תוכנית החומש. כעת, בעלי קרקעות צריכים להיערך לאפשרות שהקרקע שלהם תופקע.

צוות בנק נדל"ן|5.9.2016|15:42|1565 צפיות

לידיעת בעלי הקרקעות: מפת הכבישים משתנה בהשקעה של כ-40 מיליארד ש"ח. תוכנית החומש לנתיבי ישראל מיועדת להשתנות ולעדכן את מפת כבישי ישראל ומשרד התחבורה הודיע כי פרויקטים רבים הקשורים לשיפור התשתיות ושדרוג התחבורה ציבורית לטובת פתרון הפקקים הרבים הקיימים בישראל והנגשת הכבישים עבור הציבור הישראלי, עתידים להתרחש אך אלה ייפגעו בלא מעט בעלי קרקעות שיאלצו להתמודד עם הפקעת הקרקע שלהם על ידי המדינה. ובנוסף אליהם, בעלי נכסים רבים אשר נהנים מפארק ירוק טבעי, עתידים למצוא עצמם מול כביש ראשי וסואן ויחד עם זאת ייאלצו להתמודד עם ירידה בערך רכושם. לשם כך, תעסוק הכתבה הבאה באפשרויות הפיצויים של בעלי הקרקעות והדירות שייפגעו מסלילתם כבישי 431, 9, ו-4.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



מהי הפקעת קרקע ומי רשאי לבצע אותה?
הפקעת קרקע היא נושא שכל בעלי קרקע או מגרש צריך להכיר, עוד לפני שביצע את העסקה לרכישת הנכס. מדובר בעברה כפויה של קרקע מבעליה לטובת הרשויות והמדינה וזו יכולה להתבצע ע"י מספר גורמים החל מהמדינה וגופיה הבולטים כגון רשות מקרקעי ישראל או הרשויות המקומיות, ועד לגופים ציבוריים כגון רכבת ישראל, נת"ע, נתיבי ישראל ועוד ורשויות ציבוריות. הפקעה זו נעשית לרוב על ידי חוקים שנועדו לצורך של סלילת כבישים, הקמת גני נוי ציבוריים, פארקים עירוניים, שטחי נופש, נמלים, שמורות טבע ועוד. להפקעה זו יש כוח גם בהפקעה של בתי מגורים ומבנים לתעשייה, כל עוד מדובר במטרה ציבורית.

לעמוד הפרויקט פרופרטי - חוף התכלת באתר BankNadlan לחצו כאן

כיצד נעשית הפקעת הקרקע?
הרשויות השונות מחויבות על פי חוק התכנון והבניה, לפרסם הודעות בכל הנוגע להפקעה על מנת שבעל הקרקע הנפגע יוכל להתכונן מראש ויהיה מודע לנעשה. דרכי ההודעה לשם כך הן ע"י משלוח דואר רשום יחד עם פרסום בגופי התקשורת הבולטים והצבת שלטים על הקרקע עצמה, על מנת לוודא בכל אופציה, שבעל הנכסים יקבל את ההודעה. לאחר מתן ההודעה, יכנס לתוקפו השלב השני בתפיסת החזקה המשפטית על הקרקע ולאחר מכן הקרקע מוקנית לרשות, ושהרשות מעבירה למעשה את הקרקע המדוברת על שמה. לרוב, ההפקעות מלוות בתוכנית בניין עיר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד פרוייקט מתחם ה-1000 באתר BankNadlan לחצו כאן

מה ניתן לעשות כשהרשות מפקיעה את הקרקע שלך ומהם הפיצויים?
לאחר קבלת ההודעה על ההפקעה המיועדת, חשוב לבדוק אם ישנה בעיה בחוקיות ההפקעה כדי לדעת אם יש סיכוי לפעול כדי לעצור את שינוי הייעוד. במקרים בהם לא נשלחו הודעות אישיות ניתן לפעמים להגיש עתירה לבית המשפט או לפנות לגורם מקצועי, כדוגמאת שמאי מקרקעין, שיאמוד את שווי הפיצוי המגיע לבעל הנכס. ניתן להגיש תביעת ירידת ערך בשל  שינוי ייעוד הקרקע עד ל-3 שנים ממועד אישור התוכנית, ואילו תביעת ביטול ההפקעה יש להגיש עד 7 שנים מהמועד בו הרשות תפסה חזקה בנכס. בכל הנוגע לפיצויים, שני האפשרויות הבולטות ביותר, הן פיצוי כספי של ערך הקרקע באותה העת, ללא חישוב הפיצוי האפשרי בשל עליית מחירים אפשרית או קבלת, או קבלת שטח שווה לקרקע שנגזלה, אך לא בהכרח באותה הנקודה כך שבעל הקרקע יכול להחזיק בשני נכסים השווים לגודל של הנכס המקורי. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות