חפש ב:

כחלון מציע מענק של 137 אלף ש"ח ליזמים במחיר למשתכן

שר האוצר ממשיך לשווק בכל הכוח את תוכנית מחיר למשתכן וכעת הוא מציב מענקים של מאות אלפי שקלים ליזמים שיתחרו במכרזים ויציגו זמני בנייה מהירים.

צוות בנק נדל"ן|31.8.2016|14:22|1893 צפיות

היום כבר ידוע לכל כי פרויקט מחיר למשתכן, הפך לבבת עיניו של שר האוצר משה כחלון, אך נדמה כי למען מה שנראה בעיניו כהצלחת הפרויקט, הוא מוכן להשקיע אלפי שקלים של משלמי המיסים כשמנגד ישנן מהלכים שכבר הוכחו שהם מורידי מחירים ויטיבו עבור כל השחקנים משוק הנדל"ן, החל מהקבלן והיזם ועד לרוכשי ושוכרי הדירות. אז לאחר שהבטיח ערביות לבנקים עבור זוכי הגרלות שלא יעמדו בתשלומי המשכנתא, צמצמם את דרישות הסף והניסיון שנדרש מיזם או קבלן כדי להתמודד במכרזים, סיפק הגרלה מקדימה לנרשמים הראשונים, והודיע כי ממשלת ישראל תמשיך להתמקד בפרויקט זה גם לאחר השלמת המשימה של בניית 60 אלף דירות במסגרת הפרויקט, שר האוצר מודיע כי קבלנים ויזמים יזכו להטבות ומענקים של 137 אלף ש"ח על מנת למשוך אותם למכרזי מחיר למשתכן, בתנאי שיוכיחו כי הפרויקט נבנה מהר יותר מהממוצע קיום לבניית מגדל מגורים.

לעמוד דירות מקבלן בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן



השינויים בפרויקט מחיר למשתכן
מחיר למשתכן החל להראות סימנים של האטה במהלך החודשים האחרונים כשהבנקים חששו לספק את המשכנתאות המיטיבות מחשש שהזוכים לא יעמדו בתשלומים, והדבר הוביל למעיין מפולת ביטולים של מכרזים בדימונה, בית שמש וראש העין שבוטלו כאשר יזמים וקבלנים רבים בחרו שלא להשתתף בהם בדאגה שהם יובילו אותם להפסדים כלכליים. כאמור, שר האוצר משה כחלון ניסה לספק מספר פתרונות לכל בעיה שכזו על מנת להוכיח שפרויקט הדגל שלו, ממשיך ולא עוצר. כעת פנה שר האוצר למועצת מקרקעי ישראל על מנת שתדון במספר השינויים שהציע השר כדי לשווק את הפרויקט לציבור הישראלי, כאשר חלק מן השינויים הם שפרויקט מחיר למשתכן יורחב גם לקרקעות שנמכרו עוד לפני שהתוכנית החלה.

בתי ספר לחקלאות יידרשו להחזיר קרקעות המשמשות ללימודים
נדמה כי שר האוצר כחלון מוכן להמשיך בשינויים יוצאי דופן על מנת להוכיח כי פרויקט הדגל שלו ממשיך ללא עיכובים כאשר הוא העלה למועצת מקרקעי ישראל תיקונים כגון: הנחה על העברת הבעלות על הקרקע של עד 70 אלף ש"ח למגרשים בגודל של בין 540 מ”ר ל־16 אלף מ”ר, אשר ייבנו עליהם דירות מקבלן בשנתיים הקרובות; העברת הבעלות במגרשים הללו תעלה ל-31 אחוזים משווי הקרקע ויקוזזו ממנה דמי החכירה ששולמו; העברת הבעלות בנכסים ששטחם בין 281 – 540 מ”ר תעלה בין 3 ל-4.5 אחוזים מערך הקרקע; ובתי הספר החקלאיים יידרשו להחזיר לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) קרקעות שי להן "היתכנות תכנונית" לטובת מגורים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד דירות מקבלן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן

האם שר האוצר פועל להשגת פרסום פוליטי ותו לא?
נדמה כי שר האוצר מוכן ללכת כברת דרך כדי להוכיח את הצלחתה של תוכנית מחיר למשתכן במה שנקרא הורדת מחירי הדיור, אך בדרך זו הוא מוכן לפגוע באוכלוסיות שונות ולהוציא סכומי עתק שנכון לפי רגע זה לא ידוע מקורותיהם. לכן, כאשר נמצאות 3 תוכניות מוכחות להורדת מחירי הדיור שלא מנוצלות כראוי כגון: הגדלת מספר העובדים בענף הבנייה שיזרזו את תהליכי הבנייה; הוספת כוח אדם לוועדות והתכנון שיקצרו את הביורוקרטיה וזמני ההמתנה להיתרי הבנייה;  ושינוי צורת הבנייה המיושנת וחומרי הבנייה היקרים אשר דורשים זמן רב יותר להקמת בניין, נדמה כי שר האוצר מונע ממניעים פוליטיים כדי להראות הצלחה נדל"נית שתהיה משויכת אליו בלבד ויספקו כותרות מיידיות של הורדת מחירי הדיור, כאשר למעשה פרויקט מחיר למשתכן יוכל בצורה הטובה ביותר לאזן את עליית המחירים, אבל לא להוביל לירידת מחירים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות