חפש ב:

מה עוברים במעבר לבית צמוד קרקע?

במהלך השנים האחרונות, ישראלים רבים רוכשים נכסים בפריפריה במטרה להשקיע בעליית מחירי הדיור, או בשל הרצון למצוא את השקט שבבית עם גינה. אך נשאלת השאלה איך צריך להתכונן למעבר שכזה?

צוות בנק נדל"ן|31.8.2016|11:53|1421 צפיות

עליית מחירי הדיור בישראל משפיע על הישראלים בכמה מישורים, רבים מהם בוחרים להימנע מרכישת דירה חדשה, אחרים בוחרים להישאר בבית הוריהם ויש את הישראלים שבוחרים בשוק השכירות. בנוסף לכך בשנים האחרונות, הביקוש העיקרי של רוכשי הדירות הוא לרכוש דירה בעיר, כמה שיותר מרכזית ולוותר על החלום הישראלי הוותיק של "בית עם גינה". אך עבור כל הישראלים, שעדיין ממשיכים להיאבק על החלום הזה, קיימת אופציית המעבר לפריפריה, וכבר היום ישראלים רבים החלו להשקיע ביישובי הפריפריה המרוחקים יותר בתקווה שיוכלו להינות מהחלום הישן ואולי גם להספיק להרוויח מעליית המחירים המתרחש גם בערי וישובי הפריפריה. אז מה עוברים במעבר לבית צמוד קרקע?

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



45 אלף ישראלים בממוצע בוחרים בחלום הישן
במידה ואתם בחרתם להיות חלק מ-45 אלף הישראלים (כ-11 אלף משפחות) שרוצים בית עם גינה ולהתמיד במעבר הזה ולא להתפשר על החלום, חשוב שתכירו את השוק והשפעותיו, על מנת שתוכלו לבצע עסקה מוצלחת, ולא כזו שתפגע בכם בעתיד. המעבר לקיבוץ, ליישבו הקהילתי או לכפר מצריך מספר בדיקות חשובות, שיספקו לכם הטבות כלכליות כגון הטבות מס וסבסודים, במקרה הטוב, או להכין אתכם כראוי לקשיים ולחסמים שבדרך, כגון עניין התעסוקה וועדות הקבלה (הקיימות בכ-1,000 יישובים וקיבוצים בארץ). בנוסף לכך לזמן המעבר יש חשיבות מאוד גדולה במידה ומדובר במשפחה המעוניינת לעבור או אם מדובר בזוג שעדיין מחפש את עתידו.

לעמוד הפרויקט הכרמל הירוק - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

גורם התעסוקה הינו החשוב ביותר במעבר לפריפריה
את הסיבות שבגללן תחפשו לעבור לצמוד קרקע ביישוב או קיבוץ כולנו כבר מכירים, לכן נעסוק כרגע בהכנות שעליכם לבצע לקראת מעבר פוטנציאלי. תחילה צריך להתייחס לגורם המוביל ביותר במעבר, התעסוקה. גורם זה מתחלק לכמה אפשרויות שצריך להיערך אליהם: ישנם הישראלים המחפשים לשנות את חייהם מהיסוד ומחפשים יחד עם הבית, מקצוע חדש או תעסוקה שתספק את צרכיהם. אך חשוב לדעת כי ברוב המקרים המשכורת שהייתם רגילים אליה תהיה גבוהה מהשכר הקיים בשוק התעסוקה בפריפריה. מעבר לכך, תחזוק בית צמוד קרקע הוא יקר בהרבה מדירה ממוצעת בבניין בשל עלויות ההחזקה, תשלומי המים, הטיפול בגינה וברוב המקרים הדבר מוביל להוצאה כספית שונה, אשר לא הייתה מתאפשרת בדירה בעיר כגון טרמפולינה לילדים, בעלי חיים וכו'. כך שצריך להיות מוכנים לאפשרות השכר שתרד ולדעת מה הציפיות שלכם מהמעבר. האשרות השנייה, שרבים מנסים להחזיק בה, היא להמשיך ולהחזיק את העבודה הקיימת, אך כאן צריך להתכונן לשגרה שעלולה להיות שוחקת בנסיעה לעבודה. כמובן מדובר בקושי פרטי שכן במדינות אחרות, התושבים גם נוסעים במשך שעתיים לעבודה, דבר שנראה בישראל כמגוחך, אך שחיקת המעבר הוא קושי שעלול להפוך למכשול במידה ותבחרו לעזוב את העבודה בשל כך וכעת תאלצו לחפש עבודה חדשה ולהוציא כספים שלא תכננתם.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הטבות מס וסבסודים ממשלתיים
עוד הכנה שחשוב לבצע היא בדיקה מקיפה של הטבות כלכליות המגיעות לעוברים לפריפריה כגון הטבות מס, המגיעות לתושבי יישובים נבחרים. לאחרונה ממשלת ישראל עידכנה את רשימת היישובים הזכאים להטבות מס בשל ה"סכנות הביטחוניות הקיימות באזורם". המוכרות מכולן הן ערי גבול הצפון כגון נהריה, קרית שמונה וכו', הזוכות, לאחר שנים של ירי הקטיושות, להטבות מס ואליהם הצטרפו בשנים האחרונות יישובי עוטף עזה, וחלק מההתנחלויות הקיימות ביהודה ושומרון. בנוסף להטבות המס קיימות גם אופציות לסבסודים ממשלתיים עבור תושבים חדשים, אשר יכולים להקל במעבר ועל ההוצאה הכספית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות