חפש ב:

הבנייה בחיפה תהיה ירוקה לפי מדיניות עירונית

בעקבות מאבק ציבורי והדרישה לטיפול בזיהומים המשפיעים על שמה הציבורי של העיר חיפה, הכריזה וועדת התכנון המקומית כי תחייב את המבנים החדשים לעמוד בתקן הבנייה הירוקה באופן הדרגתי.

צוות בנק נדל"ן|30.8.2016|16:34|1450 צפיות

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית חיפה הודיעה כי היא אימצה את התקן הישראלי לבנייה ירוקה וכעת תחייב את הקבלנים והיזמים של כל הפרויקטים העתידיים לעמוד במדיניות עירונית מחייבת ובתקן בנייה ירוקה. ההחלטה נעשתה לאחר שבשנים האחרונות מקדמים נציגי פורום ה-15, פורום הערים העצמאיות והגדולות בישראל, יוזמות עירוניות להפוך את תקן הבנייה הירוקה לתקן מחייב עבור כל פרויקט נדל"ני, בין אם מדובר בפרויקט מגורים, תעסוקה או מסחר. עיריית חיפה בחרה להצטרף ליוזמה ולפעול על מנת לחייב את המבנים העתידיים ואלה הנבנים בעיר היום לקבל את הוראות הבנייה הירוקה, בעיקר כשמדובר בפרויקטים עירוניים למגורים ולעסקים, אך זה כאמור יעשה בצורה הדרגתית עד אשר התקן יהפוך למחייב.

לעמוד נדל"ן בחיפה באתר BanikNadlan לחצו כאן



התקן הירוק יועיל לקבלנים ולדיירים יחדיו
כדי שהבנייה בחיפה תהיה ירוקה לפי מדיניות עירונית, בוועדת התכנון כי תחילה יחויבו כל בנייני המגורים שייבנו כ-15 קומות ומעלה להיבנות על פי התקן, כשהפרויקטים האחרים ייעשו זאת בהדרגה ועבורם יגובש צוות שיכשיר את הדרישות החדשות של הבנייה הירוקה. שיטת בנייה זו היא למעשה גישה המשנה את תכנון הבנייה בצורה כוללת החל מהתשתיות ועד לתפעול הבתים עצמם ודואגת להקטנה של צריכת משאבים, חיסכון באנרגיה ומים, שימוש בחומרים ירוקים לבנייה.  יוזמי התוכנית מבהירים כי שיטת תכנון זו עוד תועיל לקבלנים וליזמים בכך שתקטין את עלויות הבנייה ותייצר ביקוש גדול יותר של ישראלים אשר יבקשו לרכוש דירה שתחשב כזולה יותר במהלך תקופת המגורים.

לעמוד הפרויקט הכרמל הירוק - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

חיפה יוזמת להיות מובילה בבניה ירוקה
יש הטוענים כי הדרישה של עיריית חיפה להוביל את יוזמת הבנייה הירוקה, מגיעה בעקבות הביקורת הרבה שיש על מפעלי הזיקוק בעיר והזיהום שנטען כי פוגע בתוחלת החיים של התושבים וכעת פועלת עיריית חיפה לעודד את המעבר לעיר בדרישה מחייבת כי הבנייה תעשה בצורה שתשמור על ערכי הטבע הסביבתיים ותספק לציבור רמת חיים גבוהה מזו שהיו יכולים להינות ממנה בערים אחרות, יחד עם מגורים במטרופולין הגדול של אזור הצפון, וחיי החברה והתרבות הקיימים בו. נציגי העירייה טוענים כי בחיפה ישנם מבנים רבים אשר יזכו להיות כפופים לתקנות החדשות גם דרך תב"ע.
טפס1
לעמוד נדל"ן בחיפה והסביבה באתר BankNadlan לחצו כאן

70 אלף דירות בבניה ירוקה
בשנה האחרונה שווקו בחיפה כ-400 דירות במסגרת פרויקטים של מחיר למשתכן כאשר כולם ייבנו במסגרת התקנות החדשות של התקן הישראלי לבניה ירוקה. הפרויקט בחיפה ייעשה בשכונת קרית אליעזר החדשה שתקום היכן שעמד בעבר איצטדיון הכדורגל קרית אליעזר, ובשכונת נאות פרס החדשה שתקום בעיר. בנוסף לכך במשרד האוצר הודיעו כי כל הדירות המשווקות במסגרת תוכנית למשתכן, ייבנו לפי תקן הבניה הירוקה כך שבמשך השנים הבאות ייבנו בישראל לפחות 70 דירות לפי התקן החדש במטרה לחסוך לאזרח הישראלי כ-1000 ש"ח בשנה בחיסכון על תשלומי חשמל ומים, ולהרחיב עבורו את הפארקים העירוניים ושירותי התחבורה הציבורית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות