חפש ב:

המאבק על תשלום המס על דירה השלישית ממשיך

ההתנגדויות לתקנת מס הדירה השלישית ממשיך ולאחרונה פועלים משקיעי נדל"ן לגשת לבג"ץ כנגדו. כעת מצטרפים וועד שוכרי הדירות המאיים לפנות לרשות המיסים במידה שיעלו את שכ"ד בעקבות התיקון.

צוות בנק נדל"ן|30.8.2016|15:29|1450 צפיות

צד חדש ומפתיע, במאבק המס על הדירה השלישית, בדמות וועד שוכרי הדירות אשר הודיע כי במידה ומשקיעי הנדל"ן יחפשו לגלגל את תשלום המס אל השוכרים בדמות עליית מכירי השכירות, אלה יפנו לרשויות המס על מנת להעיד כי דירה זו אכן משומשת עבור השכרה כעסק מניב, דבר שבעלי דירות רבים מנסים להימנע ממנו בשל תשלומי מס שהדבר גורר. הודעה זו מגיעה בהמשך למאבק התקשורתי המתרחש בין משקיעי הנדל"ן לשר האוצר כחלון, כאשר האחרון טוען בתוקף כי משקיעי הדירות הם חלק מהסיבות לעליית מחירי הנדל"ן כאשר הם מונעים מדירות רבות להצטרף ולהגדיל את היצע הדירות למכירה ומעלים את מחירי הנדל"ן עבור הונם האישי. בטענה לכך בחר שר האוצר להטיל מספר קנסות על משקיעי הנדל"ן אשר מחזיקים נכסים רבים ואלה הודיעו כי יעבירו את השכ"ד אל שוכרי הדירות, אך כעת וועד שוכרי הדירות ייצא במאבק משלו כנגד אפשרות זו.

לעמוד הפרויקט נוף רמות - באר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן



מאבק שר האוצר כחלון במשקיעי הנדל"ן
שוק הנדל"ן הישראלי החל להשתנות כאשר שר האוצר כחלון החל לפעול, במה שנקרא לטענתו בגורמים אשר מעלים את מחירי הנדל"ן ובראשונה החל לפעול כנגד משיעקי הדירות אשר מחזיקים מעל לשלושה נכסים. תחילה, פעל שר האוצר כחלון לקצר את זמן ההמתנה הניתן לבעלי כמה דירות למכור את הנכס שלהם ולהימנע מתשלום מס השבח, לאחר מכן, פעל להעלות את העמלות עבור רוכשי דירה שלישית ומעלה וכעת הוסיף שר האוצר, תקנה חדשה לחוק ההסדרים אשר מתפקדת כמס נוסף עבור מחזיקי שלוש דירות ומעלה שדורש מהם לשלם מס של אחוז מערך הנכס, השלישי במספר ומעלה, בכל חודש או עד 18 אלף שקל בשנה. בפעולה זו הסביר כחלון כי משקיעי הנדל"ן ייאלצו למכור חלק מנכסיהם וכך היצע הדירות מקבלן העומדות למכירה יגבר בצורה מידית.

למשקיעי הנדל"ן יש דרכים קלות להימנע מהמס
ניתן להניח כי המאבק של שר האוצר במשקיעי הנדל"ן הינו נכון מבחינה ערכית, שכן אין סיבה שצד קטן באוכלוסייה הישראלית יחזיק ברוב הדירות ויגרום לעליית מחירים שתפגע ברוב האוכלוסייה. אך במסגרת המאבק על תשלום המס על דירה השלישית, הדרכים הפשוטות יחסית של משקיעי הנדל"ן להימנע מהמיסים החדשים, או מהתשלום הגבוה שכחלון רוצה לגבות מהם הופכת את התוכנית להגדלת היצע הדירות לפחות רלוונטית ומדגישה את העובדה כי מדובר במס לצורך הגדלת התקציב של הממשלה. משקיעי נדל"ן רבים כבר נטשו את אזור המרכז, כדי להימנע מתשלומי המס הגבוהים, אך אין זה אומר שמספר הדירות גדל שכן כעת, ישנה עלייה במספר הדירות בפריפריה שנרכשות עבור השקעה. בנוסף לכך לבעלי שלוש דירות יש את האופציה הקלה להעביר את הבעלות על הידרה לחלק מבני משפחתם וכך להימנע מחלק מתשלומי המס, והחשש האחרון היה שתשלום המס יגולגל את שוכרי הדירות שלהם אין כוח כנגד זה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט שיר בחריש באתר BankNadlan לחצו כאן

מאבק שוכרי הדירות
אך כעת, וועד שוכרי הדירות הכריז כי ייצא למאבק במשקיעי הנדל"ן שיעלו את שכר הדירה בעקבות תקנת המס החדשה ולמעשה יעודד את שוכרי הדירות למיניהם לדווח לרשויות המס שהנכס שהם גרים בו הוא למעשה נכס מניב, אשר לפי החוק הישראלי, נגבה במס כמו עסק לכל דבר. בישראל ישנו ניסיון של משקיעי נדל"ן רבים לא לדווח על הדירה אותה הם משכירים בניסיון להתחמק מהתשלום, אך כפעולה אחרונה ובניסיון לצבור איזשהו כוח, שוכרי הדירות מאיימים שיינקטו בצעד זה. השאלה שצריך לשאול היא מדוע שר האוצר כחלון לא פועל להגדיל את כוח האדם בחברות הבנייה ע"י הבאת עובדים זרים או מגדיל את כוח האדם בוועדות התכנון שיזרזו את הביורוקרטיה? תי אפשרויות מוכחות שיכולות להוריד את מחיר הדיור, ומתעסק במאבק שרק נראה טוב מבחינה ציבורית, אך אין לו השפעה אמיתי על מחירי הדיור. או שמא מדובר בתעלול יחצני שרק נועד להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות