חפש ב:

מאבק המחירים של הלמ"ס והשמאי הממשלתי

בצורה בוטה ויוצאת דופן, שני המקורות המספקים את הנתונים המהימנים ביותר, סיפקו תצוגה מרשימה של חילוקי דעות עד מאבק תקשורתי משום שבלמ"ס מדווחים על ירידת מכירים ובמשרד השמאות על עליית מחירים.

צוות בנק נדל"ן|30.8.2016|14:49|1299 צפיות

כבר שבוע ששוק הנדל"ן נמצא במעין סערה תקשורתית, אשר מבלבלת ישראלים רבים בניסיונם לקבל תשובה האם מחירי הנדל"ן עלו או יירדו. בסערה החלה כשבלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) דיווחו על ירידת מחירים של 1.3 אחוזים ברבעון השני, בעוד שהשמאי הממשלתי טוען שנתונים אלה מוטעים ומחירי הדירות למעשה עלו בכ-2.5 אחוזים. החל מאותו הרגע החל מאבק המחירים של הלמ"ס והשמאי הממשלתי, כאשר כל אחד מן הצדדים מוציא לתקשורת את טענותיו ומצדיק את גרסתו לנתונים שהוצגו. בנוסף לכך בלמ"ס מדווחים גם על ירידת מחירים בשוק השכירות, אך כשבודקים לעומק את הנתונים שהוצגו ניתן לראות שירידת המחירי הזו נעשה באזור המרכז והשרון ולעומת זאת, באזורי הפריפריה המחירים דווקא עלו.

לעמוד לוח דירות להשכרה באתר BankNadlan לחצו כאן



נתוני הלמ"ס - ירידה של 0.7 אחוזים בממוצע בשוק השכירות
לפי נתוני השלכה המרכזית לסטטיסטיקה, מממוצע שכר הדירה המשולם היום בישראל ירד בכ-0.7 אחוזים. מדובר בהשוואת נתונים בין הרבעון הראשון לשנת 2015 אל מול זה של שנת 2016. מחיר השכירות באותה תקופה עמד על כ-3,740 ש"ח בממוצע ולעומת זאת, כיום ממוצע השכירות עומד על כ-3,711 ש"ח. הסיבות לירידת המחירים לטענתם הלמ"ס הן בכך שבחודשים האחרונים, הביקוש להשכרת דירות ירד לעומת עלייה ברכישת דירות מקבלן, אך נתונים אלה בעיתיים מאוד שכן הסקר שנעשה בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אינו ניתן לאימות משום שהיום אין אף גורם מוסמך שיכול לאמת את הסקר שנעשה, ובנוסף לכך הנתונים המעידים על עליית השכירות בדירות קטנות דווקא גובר על ירידת המחירים בשכירות של דירות 4 חדרים ומעלה.

נתוני השמאי הממשלתי - עליית מחירים של 2.5 אחוזים
מנגד, השמאי הממשלתי ביצע סריקה משלו ומצא כי מחירי דווקא עלו ב-2.5 אחוזים במהלך הרבעון השני. הסריקה שלו עסקה גם היא בדירות גדולות ובמיוחד בדירות 4 חדרים הנחשבות לנכס השכיח ביותר בישראל. הבדיקה נעשתה בקרב דירות בגודל זהה על מנת לאמוד מוצר בעל מאפיינים הומוגניים, עסקאות חריגות, ולהעריך מתי קיימת עסקה אקראית, כך שיהיה אפשר להפחית את סטיית התקן של הבדיקה. אך גם בטענות השמאי לעלייה במחירי השכירות ישנם ניגודים משום שהלמ"ס הינו הגוף היחיד היום בישראל אשר מבצע סקירה כלשהי בשוק השכירות, גם אם מדובר בסקירה באזורים ספציפיים, לעומת השמאי הממשלתי שמבצע סקירה בכל הארץ ולכן אין גוף שיכול לאמת, או לסתור את נתוני הלמ"ס.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט הכרמל הירוק - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

הצגות הנתונים הופכות ללא אמינות
הבעייתיות הגדולה כעת בשוק הנדל"ן הינו העובדה שיזמים, קבלנים משקיעים או רוכשי דירות, לא יכולים להסתמך על הנתונים הממשלתיים, אשר מקבלים כעת נופך פוליטי כאשר במשרד האוצר מעוניינים לקדם את הסריקה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משום שהיא מועילה לדימוי הציבורי שלהם כפועלים להוריד את מחירי הדיור. למעשה, חוסר התאמה זה ממשיך להשאיר את הציבור הישראלי לפעול על פי יוזמות אישיות, ולא כשוק מתואם, משום שזה עלול להוביל ישראלים רבים לבצע עסקאות שיפגעו בהם לאחר מכן בשל נתונים לא מאומתים ומגמתיים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות