חפש ב:

יד שנייה הופכת לבחירה הראשונה

האוצר מפרסם נתונים כי 79 אחוזים מסך הדירות שנמכרו בבני ברק, חולון, רמת גן ובאר שבע היו דירות יד שנייה והסיבות לכך מגוונות. אך איך כל זה משפיע על שוק הדיור?

צוות בנק נדל"ן|30.8.2016|12:32|1102 צפיות

בימים האחרונים אנו עדים למיני סערה המתרחשת בשוק הנדל"ן הישראלי כאשר שני מוסדות ממשלתיים, נאבקים אחד בשני על הניתוח של שוק הנדל"ן הישראלי. מדובר בנושא מורכב וחשוב לדון, שכן נתונים אלה הם מהגורמים הבולטים ביותר המשפיעים על שיטות הפעולה השונות של רוכשי הדירות והמשקיעים השונים. אך בכל המהומה המסוקרת הזו, אחד מהנתונים המעניינים ביותר כמעט ונעלם מעין הציבור והתקשורת. בהמשך לסקירת הנתונים עלה כי נספרו עליות של 13 אחוזים ברכישת דירות בחודש יוני האחרון בהשוואה לחודש מאי, כשרוב העסקאות נעשו בשוק הדירות יד שנייה. ומדובר במגמה שעולה יותר ויותר בשיח הציבורי כאשר 70 אחוזים מסך הרכישות שנעשות במשך השנה הן דירות יד שנייה. כך דירת יד שנייה הופכת לבחירה הראשונה עבור האזרח הישראלי:

לעמוד לוח דירות למכירה באתר BankNadlan לחצו כאן



בני ברק היא העיר הבולטת בעסקאות יד שנייה
בבדיקת הנתונים שהתפרסמו ניתן לראות עד כמה משמעותיים עסקאות היד שנייה הפכו להיות, כשבחלק מן האזורים מדובר בסך של כמעט 100 אחוזים מכלל העסקאות. בני ברק, לדוגמא, היא העיר הבולטת ביותר במכירת דירות יד שנייה כש-97 אחוזים מסך העסקאות במהלך חודש יוני, שייכות לשוק הנ"ל. 111 דירות יד שנייה נמכרו במהלך החודש לעומדת 19 דירות מקבלן בלבד. הסיבות לכך מתחלקות למספר גורמים כשהבולט מבניהן הוא שבעיר אין היצע גדול של דירות חדשות למעט פרויקטים ספציפיים. נדמה כאילו מדובר במאפיין שמתרחש רק באזורים של אוכלוסייה חרדית אך גם בחולון, בה יש בנייה רחבה של דירות חדשות, 81 מסך העסקאות שנעשו ביוני, שייכים לשוק יד שנייה.

הציבור הישראלי פועל באופן יזום להורדת מחירים
סיבה נוספת של נהירה לדירות יד שנייה, הן שלרוב, הדירות החדשות שמסיימות את בנייתן קיום, עדיין שייכות לביקוש וזרם שהחזיק בישראל עד לפני כשנתיים, בו הישראלים חיפשו דירות 4 חדרים גדולות וכיום הציבור הישראלי החל לחפש דירות קטנות יותר כדי למצוא פרויקטים המתאימים לתקציב שלו. גם בר"ג, בה יש מספר רב של דירות חדשות שנחשבות זולות בזכות פרויקטים של תמ"א, היקף העסקאות יד שנייה עומד על 67 אחוזים מסך העסקאות. מדובר בפער משמעותי בעיר מרכזית, בה יש אופציות רבות לרכישת דירות מקבלן, אך בסופו של יום, המחיר הממוצע לדירת יד שנייה עומד על כ1.56 מיליון ש"ח כשהמחיר עבור דירה חדשה עומד על כ-2 מיליון ש"ח.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד נדל"ן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן
גם בדרום בו המחירים זולים יותר הציבור מחפש דירות יד שנייה
גם אזור הדרום בבאר שבע, שנמצא היום בעיצומו של שיווק מאסיבי בזכות עיר הבה"דים שמושכת אוכלוסייה חזקה של משרתי קבע ובזכות קריית ההייטק, שמושכת אוכלוסייה מגוונת המגיעה מהמרכז והצפון, מוציא מספרים של מעל ל-70 אחוזים של עסקאות יד שנייה. כאן הגורם העיקרי הוא המחיר והרצון של ישראלים רבים להשקיע בעיר לפני שעליית המחירים בה תגיע לשיא. בזמן ש-360 דירות יד שנייה נמכרו ביוני במחיר ממוצע של 900 אלף ש"ח, נמכרו במקביל 130 דירות חדשות במחיר ממוצע של 1.3 מיליון ש"ח. הציבור מחפש דרכים להוריד את מחירי הדיור, ולאחר שהחל לחפש דירות קטנות, הוא מחפש דירות יד שנייה ואלה בדיוק הדרכים שהציבור הישראלי יכול להשפיע על הורדת מחירי הנדל"ן בישראל.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות