חפש ב:

מחירי הדירות בישראל מקום המדינה

כמה עלו הדירות בישראל מאז קום המדינה והאם תמיד המחירים היו גבוהים? בבדיקה שנעשתה על ידי צוות האתר, נבדקו המחירים הממוצעים לישראל מאז שנות הארבעים ומה היו מגמות הבנייה.

צוות בנק נדל"ן|29.8.2016|14:26|1538 צפיות

בישראל אין אדם שלא שמע מהוריו כיצד פעם המחירים היו גבוהים יותר, היה קשה יותר, לא היה להם את מה שיש היום, פעם החברה הייתה יותר ליברלית וחברתית ופעם אנשים היו צנועים, גם בחיפוש הדירות שלהם. לכן, כדי להבין אחת ולתמיד את מחירי הדירות בישראל מקום המדינה, מה היו מגמות הנדל"ן בישראל מאז הקמתה? וכיצד הדבר משפיע על ישראל של היום? צוות האתר בחר לבחון את מגמות המחירים במהלך השנים של ישראל הצעירה כדי להבין עד כמה חמור משבר הנדל"ן בישראל של היום והאם הציבור הישראלי מוכן להתעמת עם נבחריו בשל כך. או שמא, מחירי הנדל"ן הגבוהים אינם אלא תקופה שחוזרת על עצמה כל כמה שנים והציבור ברובו זועק צעקת שווא ויכול להסתפק בנכסים צנועים יותר.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



משנות ה-50 ועד שנות ה-80
משנות ה-50 וגלי העלייה שעברו, הביקוש עבור דירות לא היה גבוהה במיוחד. הסיבות לכך מתחלקות כמדינת ישראל הייתה בתהליך בניית השיכונים, בזכות הסכמי השילומים שעליהם חתמו ישראל וגרמניה, שבעזרתם נבנתה המדינה הצעירה בהיקפים חסרי תקדים לכמות האוכלוסייה שלה. מחיר הדירות עמדו על 370 ש"ח (חישוב של ערך השקלים היום) ורוב האוכלוסייה נכנסה לדירות שהמדינה אישרה להם, ולא היו תושבים רבים שביקשו לבנות פרויקטים ייחודיים להם. שינוי התפיסה בישראל החל משנות ה-60 ובעיקר בסופן, כאשר מדינת ישראל נפתחה לעולם בזכות מלחמת ששת הימים והכלכלה הישראלית פרחה. או אז מחירי הדירות הממוצעים עמדו על כ-750 אלף ש"ח. שנות ה-70, היו קשות יותר עבור הציבור הישראלי, אך בכל הנוגע למחירי הדירות, אלה צנחו לכ-200 אלף ש"ח בזל הביקוש המועט ובשנות ה-80 מחירי הדירות החלו להאמיר שוב כשהעלייה מברית המועצות החלה להגיע.

שנות ה-90 עד תחילת שנות האלפיים 
כשהעלייה מברית המועצות הציפה את מדינת ישראל, מחירי הדירות מקבלן החלו לעלות לסכומי שיא של בין 700 למיליון ש"ח ואלה הובילו את מדינת ישראל לפתוח בפרוייקטי ענק על מנת לאכלס את המוני העולים. פרויקטים אלה נבנו במהירות שיא , במיוחד כשמשווים את הטיפול ההוא שנעשה במשך כ-10 שנים לעומת הטיפול הכושל בינתיים שנעשה בימינו, כאשר בשנת 1998, מדינת ישראל כבר הספיקה לאכלס את העולים השונים כשבנתה שכונות חדשות במחיר ממוצע של כ-900 אלף ש"ח לדירת 4 חדרים. ההצלחה של הבנייה בשנות ה-90 הייתה כה גדולה כשלמעשה, בניית הדירות ומכרזים צומצמו משמעותית בשל ההיצע הדירות הרב שהיה לישראל שהובילו את הממשלות בשנות האלפיים בזחיחות דעה להכריח את הציבור לעבור לפריפרייה ללא יצירת מקומות תעסוקה ומסחר, מה שהוביל את התושבים להמשיך ולחפש דירות במרכז ולגרום לביקוש חסר תקדים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

משבר הנדל"ן בישראל היום והציפייה לעתיד
כאשר בוחנים את ההיסטוריה ניתן לראות כי כאשר מחירי הדירות עולים, הגורם האמיתי שיכול לשנות את השוק, הינו משבר כלכלי. כך קרה בארה"ב בשנים האחרונות וכך קרה בישראל לאורך ההיסטוריה. כך שייתכן וכל הצהרותיהם של שרי הממשלה למיניהם כי יוכלו להוריד את מחירי הדיור הן הבטחות ריקות מתוכן ובכוח רק לאזן את המחירים, שכן הורדת מחירי תהיה גורם להאטה כלכלית. מה שכן יכולים לשנות בממשלה זה את היכולת לרכוש דירה. בשנות ה-80 אזרחי ישראל היו זקוקים לכ-80 משכורות על מנת לרכוש דירה וכיום אזרחי ישראל זקוקים לכ-150 משכורות. כאן למעשה צריך להחליט, מה יותר חשוב עבור מקבלי ההחלטות ומה יותר חשוב עבור הציבור הישראלי. האטה כלכלית שיחד עמה תוביל לירידת מחירי הנדל"ן, אך גם תעלה את מספר המובטלים, או שהטוב ביותר שנוכל לצפות לו הוא איזון של עליית המחירים ואזרחים שיצטרכו לעבוד יותר, כדי לקבל פחות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות