חפש ב:

הסכמי הפיתוח במגזר הערבי נחתמו

בחמישי האחרון הודיע משרד הבינוי והשיכון על חתימת ההסכמים עם מספר רב של יישובי המגזר הערבי, בנוע לפיתוח ובנייה עבור אוכלוסיית המגזר. תחילה נחתמו הסכמים עם 11 יישובים ובעתיד ייחתמו עם 50 יישובים נוספים.

צוות בנק נדל"ן|29.8.2016|13:38|1612 צפיות

משרד השיכון והבינוי הכריז בשבוע החולף כי הסכמי הפיתוח במגזר הערבי נחתמו עם מספר רב של יישובים השייכים למגזר הערבי על מנת לנסות ולפתור את משבר הנדל"ן הקיים במגזר זה ולייצר לאזרחי המגזר אפשרויות תעסוקה חדשות, בנייה של אלפי דירות מקבלן עבור האוכלוסייה הערבית, והרחבת הגבולות של היישובים הקיימים. מצוות המשרד הודיעו בגאווה על חתימת הסכמי פיתוח עם המועצות המקומיות סחנין, יפיע, נצרת וטירה לתכנון ושיווק אלפי דירות חדשות ואזורי מסחר ותעסוקה. בנוסף לארבעת המועצות הגדולות הללו, בשבועות הקרובים יושלמו חתימות הסכמים של 11 יישובים נוספים, ובסופו של דבר, מטרת העל של התוכנית היא להוסיף אליה עוד 50 רשויות מקומיות.



היקפי פיתוח של 700 מיליון ש"ח
ההחלטה על הסכמי הפיתוח נקבעה כבר על ידי הממשלה בסוף דצמבר 2015 וכחלק מההסכם, גיבשו אנשי משרד הבינוי את תוכנית העבודה הרב-שנתית שנאמדת בהיקפים של מעל למיליארד ש"ח. ההסכמים שנחתמו בשבוע שעבר מאשרים למעשה את השלב הראשון בהחלטת הממשלה, שמתוכנן להוסיף עוד תקציבים למבני ציבור במגזר ע"י שיפוץ הבנייה הוותיקה ובנייה חדשה למוסדות חדשים לפי גודלו של היישוב ובחלוקה עבור מגרשי ספורט מקורים, ומבנים רב תכליתיים בהיקף של 700 מיליון ש"ח. ולבסוף, אישור תיכנונם של כ-30 אלף יחידות דיור חדשות בקרקעות פרטיות ובקרקעות המדינה ביישובים סחנין, יפיע, טירה ונצרת וטירה.

לעמוד נדל"ן בצפון גליל והסביבה באתר BankNadlan לחצו כאן

המדינה תחתום על כ-60 הסכמים
התוכנית מחולקת תחילה לחתימת הסכמים עם 15 היישובים הגדולים ביותר במגזר הערבי: יפיע, כפר מנדא, גדידה מכר, כפר כנא, כפר קאסם, עראבה, ערערה, טירה, באקה אל גרבייה, סחנים, טמרה, שפרעם, טייבה, אום אל פאחם ונצרת, כשבסופו של דבר ייחתמו הסכמים נוספים עם 50 יישובים נוספים כבסוף התהליך כולו, המיועד ל-20 השנים הקרובות, מתוכננות להיבנות כ-100 אלף יחידות דיור עבור הציבור הערבי בישראל, שישפרו את תנאי המגורים ויפתחו את התשתיות ומוסדות הציבור לפי הצרכים של כל יישוב. שר השיכון יואב גלנט הסביר כי בכך הם רואים כפתרון למצוקת הדיור ביישוב הערבי ולכן פועלים להיות הממשלה הראשונה שתפעל לסדר את נושא זה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד נדל"ן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן

בקרוב נראה בנייה לגובה ביישובים הערבים
החלק המעניין ביותר בקרב מתכנני הפרויקט הוא שינוי החשיבה בקרב תושבי המגזר שכן מאז קום המדינה, הבנייה ביישובים הערביים התבלטה בעיקר בנייה צמודת קרקע, אשר בזבזה לחינם משאבים יקרים של היישובים השונים. כעת מתוכננים להיבנות בין השאר פרוקיטים לבנייה רוויה שתיבנה לגובה ולהתחיל שינוי תפיסה בציבור. תחילה מתוכננים להיבנות פרויקטים של כשמונה יחידות דיור, בבניין מגורים שייבנו על קרקעות מדינה בשטחים כוללים של דונם עבור כל בניין ואלה ייחשבו כבנייה רווייה. בקרקעות פרטיות, המדינה אישרה בנייה של עד 6 יחידות דיור שייחשבו כבנייה רווייה על שטח של דונם. התקווה הישראלית כעת היא כי תוכנית זו תהיה יריית הפתיחה בשילובו של המגזר לאוכלוסייה הישראלית ושיפור תנאי התעסוקה והמחייה הקיימים בו.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות