חפש ב:

כיצד למנות "בן ממשיך" לנחלה חקלאית

בנחלת חקלאיות רבות, תהליך של מינוי בן ממשיך הינו הצהרת כוונות אשר בעתיד מעביר את מלוא הזכויות על הנכס לבן הנבחר, אך ככל כל ירושה, עלולה להתפרץ מהומה. כך תעשו זאת נכון:

צוות בנק נדל"ן|24.8.2016|16:12|2151 צפיות

מינויו של בן ממשיך אצל משפחות בעלות נחלות חקלאיות עלול להפוך, מטקס משפחתי של העברת המורשת למאבק ירושתי קשה, משום שלפי הוראות רשות מקרקעי ישראל, יכולים ההורים להעביר את הזכויות על הנכס רק לאחד מילדיהם. אין זה שונה ממאבקי ירושה רבים על נכסים אשר גורמים לבני משפחה רבים לרצות ולמכור את זכויותיהם על הנכס כמה שיותר מהר וכך מורידים את ערכו ופוגעים כך בשאר בני המשפחה שיאלצו להוריד ממחיר הנכס שיועבר אליהם, או למכור נכס שלא חשבו למכור אותו ולאבד סמל משפחתי יקר. היום עדיין ישנם מספר דרכים בהם ניתן לבצע את התהליך עם כמה שפחות נזקים משפחתיים ובשביל ההורים והבנים הממשיכים, הכנו עבורכם כמה כללים שתוכלו לפעול לפיהם וכיצד למנות "בן ממשיך" לנחלה חקלאית.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



בחירת הילד הממשיך
בימים עברו, ההחלטה על הבן הממשיך היה מתוך מטרה של ערך לאומי כך שהבן (או הבת) ימשיך את תפעול הנחלה החקלאית, וכך יוכלו הצעירים להמשיך את עבודה האדמה של הוריהם. לכן נדרש היה לבחור צאצא אחד שיקבל את הזכויות המלאות על הקרקע. אך כאמור, בשנים האחרונות, הפכו הנחלות הקרקעיות לנכס נדל"ני מניב וברוב המקרים הורים רבים היו בוחרים לספק לילדיהם את האישורים הנלווים על מנת שזה יוכל לבנות את ביתו בקרבה אליהם מבלי לדעת שמדובר בהתחייבות בלתי חוזרת וכאן מגיע הכלל הראשון, על כל הורה יש לדעת כי ברוב המקרים מדובר בחוזה ללא אפשרות יציאה ממנו והדרך היחידה להעביר את הזכויות הן בחתימת ההורים והבן אליו הועברו הזכויות.

הסכם חכירה והליך המינוי
הדבר הראשון שעל בעלי הנכסים לעשות הוא לבדוק מהו הסכם החכירה התקף באגודה שלהם.  האם מדובר בהסכם חכירה בו בהסכם בין חבר האגודה לרשות, האם מדובר בהסכם דו צדדי בו מדובר בהסכם בין האגודה לרשות, או, האם מדובר בהסכם משולש בין האגודה, רשות מקרקעי ישראל והסוכנות היהודית. להליך המינוי יש כוח בכל אחד מההסכמים כשבהסכם משולש, הליך המינוי של בן משיך, יעשה בחתימת ההורים כלפי הבן הממשיך יחד עם הצהרה והתחייבות של הבן הממשיך כלפי ההורים על הסכמתם למינוי. לבסוף טפסים אלה מועברים לאגודה הממליצה על המינוי ושולחת את הטפסים לסוכנות לאישור. האישור הסופי במצב זה, מבקש למעשה מהסכנות לא לאשר מסירה עתידית של הנחלה לצד שלישי נוסף. חשוב להבין שהזכויות בפועל וההתחייבות הסופית נקבעות רק לאחר פטירת אחרון ההורים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כיצד ניתן להימנע מהחלטות ללא אפשרות יציאה
להורים המעוניינים לשמור על חזקתם בנחלה, במידה ויבקשו למכור אותה, או לעשות בא כל העולה על רוחם, יש את האפשרות למנות בן ממשיך באמצעות צוואה, ולא על ידי חתימת הסכם שאין ממנו יציאה. היתרון של הצוואה הוא שאותה ניתן לבטל במהלך השנים לעומת הסכם הבין הממשיך שממנו אין חזרה. הורים רבים בוחרים לעיתים גם להעביר את הזכויות לבן בעודם בחיים וללא ידיעתו על מנת לוודא כי יהיה לו רקע כלכלי להסתמך עליו, אך הם אינם מבינים שבחתימת החוזה הם מאבדים את הזכויות על הנחלה בעודם בחיים ובכל שינוי על הקרקע יאלצו לקבל את אישורו וכך להביע לידיעתו (ולידעת אחיו, במידה וקיימים) את העובדה כי קיבל לידיו את הזכויות על הקרקע. לכן חשוב לדעת כיצד לפעול לוודא בצורה מלאה כי מדובר בהחלטה שנעשית במחשבה מלאה על המשך חייהם של ההורים או הבן ומהם הסיבות להעברת הזכויות. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות