חפש ב:

הברקזיט שולח את המשקיעים לברלין

נתוני הרבעון השני לשנת 2016 מצביעים על עלייה דרמטית בשוק הדיור בברלין, שלפי טענת חברות הנדל"ן, מתרחש בעקבות העזיבה הצפויה של בריטניה מהאיחוד האירופי כשהמשקיעים עוזבים את בריטניה לטובת גרמניה.

צוות בנק נדל"ן|23.8.2016|14:3|1660 צפיות

עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, או בכינויו המוכר הברקזיט, עדיין משפיע על השווקים השונים ברחבי אירופה. אחד השווקים שעובר את התהפוכות הגדולות ביותר הוא שוק הנדל"ן, כשמשקיעי נדל"ן רבים בוחרים לשים את כספם באיחוד האירופאי ולעזוב את שוק הנדל"ן הבריטי. הסיבות לכך מגוונות מהחשש מהלא נודע, דרך הביטחון שיש למשקיעים רבים בזכות חוקי הנדל"ן הזהים באיחוד האירופאי כולו, ועד משל הלהקה, שבו המשקיעים שעוזבים גורמים למשקיעים אחרים לעזוב גם הם את האי הבריטי לטובת השקעה בשוק בטוח יותר. אחד המאפיינים לתופעת המעבר בשוק, הוא הבחירה המהירה של רוב המשקיעים הוותיקים בגרמניה על פני כל מדינה אחרת באיחוד משום שגרמניה ידועה כהשקעה בטוחה, עם אחוזי תשואה טובים וכלכלה בטוחה שאפשר להשקיעה בה. אז האם הברקזיט שולח את המשקיעים לברלין?

לעמוד השקעות נדל"ן בחו"ל באתר BankNadlan לחצו כאן



ברלין ממשיכה להיות היעד החזק בקרב משקיעי הנדל"ן האירופיים
ההיאחזות בגרמניה בכלל, ובברלין בפרט נראית כאן לדוגמא בנתונים של חברת אי.די.או גרופ, השייכת לחברת שיכון ובינוי, ומחזיקה בכ-17 אלף נכסים ברחבי ברלין המיועדים להשכרה ולמכירה. נתוני החברה מספרים על עלייה מטאורית של פי 20 ברווחים הנקיים שמגיעים ל-160 מיליון ש"ח ברבעון השני בלבד. אי הוודאות בבריטניה משחקת לידיהם של המשקיעים שבחרו בברלין עוד לפני שמשאל העם הבריטי הרעיד את אירופה, ובחברת אי.די.או גרופ מסבירים כי גם נכסים באזורים שעד עתה לא היו רושמים כהבטחות נדל"ניות, הופכים לאזורי ביקוש. עד כדי כך התופעה הזו נרחבת שבחברה הציבו יעד לגדול ל-30 אלף נכסים עד שנת 2020. 

לעמוד הפרויקט MHR-1 נדלן מסחרי בגרמניה באתר BankNadlan לחצו כאן

בבריטניה כבר מתכוננים למכה בשוק הנדל"ן העסקי
בצד השני של המאזניים יש חשש אמיתי כששוק הנדל"ן הבריטי מתכונן למכה קשה שעלולה להכות באנגליה בכלל ובלונדון בפרט. הדיווחים הראשוניים לאחר משאל העם, כבר הספיקו להציג הפסדים של מיליארדי דולרים של חברות ציבוריות רבות, כשהחשש העיקרי הוא של שוק הנדל"ן העסקי שיאבד את מירב המשקיעים וההיצע הרב, והיוקרתי חשוב לומר, עלול למצוא עצמו מול ביקוש נמוך ויחד עם אפשרות להיחלשות האשראי הבריטי עתיד להוביל להקפאה של עסקאות בתעשייה, אשר עד עתה הסתמכו על הלוואות שהגיעו בצורה חופשית כחלק מהשוק האירופאי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

גם חברת הנכסים של משפחת המלוכה מחשבת מסלול מחדש
נכון להיום, תהליך העזיבה של בריטניה את השוק, עדיין מתעכב וידוע שהתהליך כולו הוא עניין שיתרחש במשך כמה שנים, כך שפאניקה ציבורית ושקיעה של הכלכלה הבריטית, היא עדיין לא מה שחוזים שיקרה כבר בזמן הקרוב, אך האפשרות שמשקיעים רבים יבחרו לעזוב את האי-הבריטי, ובעיקר את לונדון הידועה כעיר שמאכלסת רוב גדול של אוכלוסייה מהמעמד הגבוהה, יוצר חשש שיקומו חברות שיבקשו להקדים את המאוחר על מנת לזכות באחוזי תשואות גבוהות בערים אירופאיות ואמריקיות שהשווקים וההתנהלות בהם ידועה. מדובר אומנם בתחזיות שמימושן עדיין רחוק, אך כאשר חברת The Crown Estae, המנהלת את דפי הנכסים של משפחת המלוכה הבריטית, בודקת אופציות חדשות בנוגע לשני פרויקטי פיתוח בלונדון, זה סימן לעתיד.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
השקעות נדל״ן בבריטניה – למה זה כדאי?
קרא את הכתבה

האם אנחנו קרבים לבועת נדל"ן בערים ברחבי העולם? סקר השקעות נדל"ן בחו"ל
ריביות הבנקים נמוכות, המשקיעים הזרים מתנפלים על כל נכס ומחירי הבתים עולים. מקנדה ועד סין, שישה ערים נמצאות בתהליך המקרב אותן לבועת נדל"ן שעלולה להתפוצץ בכל רגע.
קרא את הכתבה

סימני אזהרה שחייבים להכיר בהשקעות נדל"ן
שוק הנדל"ן נראה כשוק המרוויח ביותר בישראל היום. אך היכן שישנה הצלחה, ישנם גם הרבה גורמים שליליים המנסים לנצל את הפרסום לרווח על חשבון אחרים. לשם כך על כל משקיע להכיר את סימני האזהרה של השוק
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות