חפש ב:

הקלות בהגרלות מחיר למשתכן

שר האוצר משה כחלון פועל לקדם מחדש את תוכניתו, לאחר שזו נתקלה בגורמים המעכבים פרויקטים וכעת יפעל להורדת חסמים ולהגדיל את אפשרות הזכייה לנרשמים מראש.

צוות בנק נדל"ן|23.8.2016|11:57|1320 צפיות

במהלך של הרגע האחרון, משה וכחלון ויואב גלנט, יחד עם אנשי משרדיהם באוצר והבינוי, פועלים להציל את תוכנית מחיר למשתכן ומוסיפים הקלות בהגרלות מחיר למשתכן, שנתקלה לאחרונה בקשיים משום שבמספר רב של פרויקטים, היזמים אינם מעוניינים להשתתף בשל החשש שהמשכנתאות הקלות שניתנות לרוכשים הפוטנצתיאלים נחשבות למסוכנות. בעקבות זאת, במשרד האוצר פועלים לקדם את רענון השורות בתוכנית ולהציג לציבור שתי הגרלות עבור כל פרויקט שנעשה מטעם התוכנית. מעתה ההגרלה תתפצל לשתי הגרלות שונות כשהראשונה תהיה הגרלה מועדפת לזכאים שנרשמו והוציאו תעודת זכאות עד ה-13 בספטמבר או עד 60 אלף הנרשמים הראשונים ואלה יקבלו עדיפות בפרויקטים השונים ברחבי המדינה, וההגרלה השנייה תרכיב את שאר הזכאים והמפסידים מההגרלה הראשונה.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadklan לחצו כאן



מכרזים רבים נתקלים בחוסר רצון של היזמים להשתתף
לאחרונה נתקלו הפרויקטים הרבים של תוכנית מחיר למשתכן, בקשיים כאשר בתחילה הבנקים השונים לא היו מעוניינים לספק את האישורים למשכנתאות המקלות של עד 90 אחוזים, עד שלבסוף שר האוצר פרש את כנפי הממשלה ואישר לבנקים שכל זכאי שזכה בהגרלה ולא יוכל לספק את תשלומי המשכנתא, יקבל ערבות בנקאית מהמדינה שתועבר לבנקים. לאחר מכן, יזמים רבים נרתעו מפרויקטים באזורים שנחשבים ללא עדיפים כלכלית מחשש שלא יוכלו להתמודד עם העלויות ולשם כך שר האוצר משה כחלון בחר להוריד חסמים עבור היזמים ולהקל עליהם את הדרך לקבלת ההלוואות הנדרשות על מנת להיות יכולים לגשת למכרזים ולבסוף פעלו במשרד האוצר והשיכון לייצר עדיפות עבור הנרשמים להגרלות ביצירת שתי הגרלות עבור הזכאים בתקווה שכך יגדל מספר הנרשמים שיציגו ליזמים הבטחה של הכנסה אפשרית.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

המתווה החדש נועד למשוך קהל נוסף של זכאים על מנת למשוך יזמים וחברות בנייה
המתווה החדש, שמוצג על ידי משרד האוצר והשיכון, פונה לזכאים שכבר הספיקו להוציא את תעודות הזכאות שלהם, או אלה שיבקשו את אישורי הזכאות עד 13 בספטמבר לשנת 2016. ההרשמה להגרלה המועדפת תיעשה עד שירשמו 60 אלף זכאים, כאשר אלה יזכו לעדיפות בכל פרויקט שייגשו אליו למעשה יקבלו את האופציה הראשונה לזכות בדירה, לעומת הזכאים של ההגרלה השנייה שיאלצו קודם כל להמתין לתוצאות ההגרלה הראשונה ורק לאחר מכן יוכלו לגשת להגרלה השנייה. המטרה של המתווה החדש היא לייצר בז תקשורתי לרשום מספיק זכאים לתוכנית שמטרת העל שלה היא לייצר כ-100 אלף דירות מוזלות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מטרת העל של מחיר למשתכן היא 100 אלף דירות מוזלות
לפי נתוני הממשלה, עד עתה, 53 אלף ישראלים נרשמו וכבר הוציאו את תעודות הזכאות שלהם במטרה לגשת להגרלות השונות של מחיר למשתכן, ו-3,000 ישראלים כבר זכו בדירה. כעת ממתינים ל-14 אלף מתוך כלל הנרשמים שרק הוציאו תעודות זכאות, אך לא נרשמו להגרלות עצמם והדבר גורם למשקיעים והיזמים להדיר את רגליהם מהמכרזים מהחשש שלא יהיו מספיק נרשמים איכותיים שירשמו להגרלות ולמעשה ירשמו להגרלות זכאים שאינם מסוגלים לעמוד גם במשכנתא המוזלת. מעבר לכך המתנגדים הרבים של תוכנית מחיר למשתכן ממשיכים לפרסם את ההתנגדויות שלהם לתוכניות הרבות של שרי האוצר והבינוי ומנסים להסביר שכל מה שמדינת ישראל זקוקה לו כדי לפתור את משבר הדיור הוא כוח אדם לחברות הבנייה וכוח אדם לוועדות השונות לזירוז הביורוקרטיה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות