חפש ב:

מעתה, שקיפות במכירת קרקעות חקלאיות

בהוראת שר האוצר משה כחלון קמו תקנות החדשות, שמחייבות את משווקי הקרקעות, אשר לא זמינות לבנייה מיידית (קרקע חקלאית), להודיע באופן ברור בשיווק כי הקרקע אינה זמינה עדיין לבנייה.

צוות בנק נדל"ן|22.8.2016|16:44|2208 צפיות

בפעולה שנקראית כ"זו שתשים קץ להונאות השיווק", שר הכלכלה והאוצר, משה כחלון, חתם אתמול (יום א') על תקנות חדשות להגברת השקיפות בכל הנושא של מגרשים וקרקעות להשקעה. התקנות החדשות נרשמו לטובת הצרכן הישראלי המעיניין להשקיע בקרקע חקלאית, ויידרשו מהיזמים ומשווקי הקרקעות לייצר שקיפות מלאה בשוק ולהסביר למשקיע הפוטנציאלי כי מדובר בקרקע חקלאית אשר עדיין אינה זמינה לבנייה, ללא הצורך מצד המשקיע לברר זאת. האישור נחתם לאחר דיונים רבים עם הממונה להגנת הצרכן, וקיבל את באישור ועדת הכלכלה של הכנסת. התקנות החדשות ייכנסו לתוקפן כחודש מיום פרסומן ומעתה, שקיפות במכירת קרקעות חקלאיות תהיה נחלתם של כלל תושבי ישראל.



תקנות חדשות שמחייבות הצגת נתונים מלאה
מעבר לתקנה הבולטת מכולן, על משווק הקרקע תהיה החובה להציג תרשימים של שמאים מוכחים במידה ומדובר בקרקע שמובטחת להיות מופשרת בעתיד, ולהציג בפני הצרכן את כל המידע הנחוץ לו, על מנת לקבל החלטה מחושבת ולהבין כמה זמן יהיה עליו להמתין עד ההפשרה או מהם הסיכויים של הקרקע החקלאית להיות מופשרת, מהם המכשולים האפשריים בדרך להפשרה, לוח הזמנים של היתרי הבנייה וההפשרה והעלויות הצפויות (מיסי שבח וכדומה) לכשהקרקע תופשר וכל זאת עד 7 ימים, לפחות, לפני מועד החתימה. עוד הוחלט כי בכל הנוגע לפרסומת הכתובה, חובת הגילוי תכול גם על מודעות שיווק שנכתבו לפני כניסתן לתוקף, בתנאי שהרוכש עדיין לא חתם על העסקה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

רוכשים רבים מבצעים עסקה ללא ידע מספק
הסיבה לתקנות החדשות היא עליית מדרגה גדולה בהיקפי העסקאות הנעשות בשנים האחרוונת בשוק המגרשים והקרקעות להשקעה, אשר החלה בשל עליית מחירי הנדל"ן ורצון של המשקיעים למצוא הזדמנויות כלכליות ייחודיות. שוק הקרקעות החקלאיות ידוע ככזה שמסוגל לספק לרוכש הפוטנציאלי, רווח כלכלי המשול לעיתים, לאקזיט נדל"ני בשל סכום ההשקעה הנמוך והרווח האפשרי. בעקבות כך, החל גל מתעניינים גדול מהאוכלוסיית מעמד הביניים, שלא יכולים לרכוש דירה, שראו באופציה זו יתרון כלכלי עצום, אך העובדה שאינם מכירים את שוק הנדל"ן כראוי בכלל ואת שוק הקרקעות בפרט, גרמה לכך שרבים מהם רוכשים את הקרקע בתקווה שזו תופשר במהרה ותקבל את האישור המיוחל לבניית מגורים, ובסופו של דבר נוחלים אכזבה כאשר המציאות טופחת עליהם כשהם מבינים שברוב המקרים, מדובר של השקעה שאורכת לפחות כ-10 שנים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

על מי מוטלת האחריות בחתימת העסקה?
לפני כחודש יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס, הניח על שולחן הוועדה את התקנות החדשות המבקשות להגביל את המשווקים בפרסום מטעה בעסקאות מכר לרוכשים פרטיים שאינם חקלאים, אך נשאלת השאלה על מי מוטלת האחריות לבירור המקרים המדוברים? נכון שעל המשווקים לפרסם את כל שידוע להם אודות הקרקעות המשווקות, אך גם על הרוכשים עצמם חלה האחריות להבין על איזו עסקה הם חותמים. לציבור הישראלי מגיעה השקיפות המלאה, אך אסור לקחת ממנו כל אחריות למעשיו, אחרת נעמוד מול מצב הפוך בו רוכשים ינצלו את התקנות החדשות, לפגוע במשווקי הקרקעות, או שאלה יתרחקו מעסקאות אלה. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות