חפש ב:

האם תוכנית מחיר למשתכן שוקעת?

המדינה ושר האוצר משה כחלון קיוו לשווק עד עתה מעל ל-900 דירות חדשות במסגרת תוכנית למשתכן בראשון לציון ובבית שמש, אך בקושי ממחצית מהדירות המכרזים יצאו לדרך כשמרביתן בראשל"צ.

צוות בנק נדל"ן|22.8.2016|14:25|1061 צפיות

האם תוכנית מחיר למשתכן שוקעת? תוכנית מחיר למשתכן החלה להראות צדדים פחות מחמיאים ובמשרד האוצר כבר צריכים לשים לב ולשקול את צעדיהם כראוי, כשבמסגרת המכרזים של תוכנית מחיר למשתכן בראשל"צ ובבית שמש, כמחצית מהדירות שהיו אמורות להיות משווקות (903 דירות חדשות במחיר מוזל), לא שווקו והמכרזים נכשלו בשל חוסר היענות של יזמים אשר נרתעים מהעסקה והסכנה שבלקיחת המשכנתאות המקלות. כעת, המדינה תשווק רק 495 דירות מוזלות בראשל"צ ובבית שמש כשמרבית הדירות ישווקו בראשל"צ ובבית שמש ישווקו כמה עשרות דירות בלבד. ראוי לציין שזו אכן רק השנה הראשונה של תוכנית הדגל של שר האוצר כחלון, אך כשנתקלים בעיכובים כה רבים מסוג זה, כדי לחשוב האם התוכנית כדאית.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מחירי הדירות במכרזים עומד מ-800 אלף ועד ל-1.4 מיליון
במכרזים שכן נחלו הצלחות והוגשו כראוי לשיווק בראשון לציון, דירת ארבעה חדרים, בגודל 80 מ"ר, יחד עם מרפסת ומחסן, תעמוד על כ-1.1246 מיליון ש"ח. דירת 100 מ"ר, הכוללת מרפסת חניה ומחסן תימכר במחיר מוערך של כ-1.403 מיליון ש"ח. במכרזים שנערכים בבית שמש, מחירה של דירת ארבעה חדרים, בגודל 80 מ"ר, יחד עם מרפסת ומחסן, תעמוד על כ-800 אלף ש"ח ודירת 100 מ"ר הכוללת מרפסת חניה ומחסן תימכר במחיר מוערך של כ-980 אלף ש"ח. חשוב לציין שגם במכרזים אלה הסכום המינימאלי לקבלת הזכאות לכניסה להגרלה הוא כ-150 אלף ש"ח, וכמובן עמידה בתנאים כגון גיל 35 ומעלה, הכנסה חודשים והבטחת המשכנתא.

לעמוד נדל"ן בראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן

הפרויקטים בבית שמש נכשלים בזה אחר זה
מהלך התוכנית בראשון לציון נראה כמתפקד כראוי, כאשר שם שווקו מרבית הדירות לאחר שהוגשו 8 הצעות במכרז להקמת 377 דירות בשכונה חדשה שתיבנה במערב ראשון לציון. שטחה של השכונה החדשה יהיה כ-185 דונם ותשתלב עם השכונה הקיימת בעיר עד כביש 4. התכנון של השכונה בוצע יחד עם עיריית ראשון לציון והיא הייתה כלולה בהסכם הגג שחתמה העירייה עם מדינת ישראל. לעומת זאת בבית שמש שווקו כ-100 דירות שייבנו בשכונת ד1 הקיימת בדרום מערב העיר וגובלת עם כביש 375. נכון לעתה, התוכנית אינה נוחלת הצלחה מרובה כשלארבעת המגרשים לא הוגשו הצעות כלל. בכל המגרשים יחדיו ניתן לבנות כ-408 דירות חדשות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הפתרון היחידי למשבר הנדל"ן הוא כוח אדם איכותי לוועדות ולחברות הבנייה
הציבור הישראלי צריך להבין שתוכנית זו, אומנם נראית כפעולה הנעישת לטובת הציבור הישראלי אך היא השחת דעת מהבעיה העיקרית. הפיתרון היחידי להורדת מחירי הדירות הוא רק קצב בנייה ומהיר יותר ופתרון הביורוקרטיה הישראלית שבשתיהן ישנה בעייה עיקרית בכוח אדם איכותי. חברות הבנייה הרבות משוועות לכוח עבודה זר שהמדינה אינה  פועלת מספיק כדי להביא לארץ ובוועדות השונות שמאשרות את הפרויקטים, ישנו מחסור בכוח אדם של פקחים ופקידים שיוכלו לבדוק את הפרויקטים במהריות ובמקצועיות. כל פתרון אחר הינו מסך קסם שעלול ליצור יותר נזק מתועלת. כבר עתה אנו עומדים מול שני שווקים, האחד שוק מחיר למשתכן והשני השוק הפרטי וככל שמחירי הדירות יורדות במחיר למשתכן, השוק הפרטי סובל מעליית מחירים בשל המחסור הגבוהה עוד יותר לדירות חדשות עבור הציבור שאינו זכאי להשתתף במחיר למשתכן, או שהפסיד בהגרלה ועתה נאלץ לחזור לשוק הפרטי.  

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות