חפש ב:

האם התוכנית של כחלון תגרום לעליית מחירי השכירות?

התיקון החדש בחוק ההסדרים שמציע כחלון נראה כמו הבטחה אמיתית- מס שיגרום למשקיעים למכור את דירתם השלישית. אך מה באמת יקרה לדירות שימכרו ונמצאות היום בשוק השכירות? והאם המס לא יגולגל על השוכרים?

צוות בנק נדל"ן|10.8.2016|17:8|1217 צפיות

שר האוצר משה כחלון ממשיך במאבק מול משקיעי הדירות הישראלים על מנת להגדיל את היצע הדירות הנמצאות היום בשוק. נכון, מדובר במאבק צודק ואין ספק שלמשקיעי הדירות כנראה יש את היכולת לעמוד מול המס החדש, אם יש להם את היכולת לרכוש דירה שלישית. במידה והדבר קשה להם? שימכרו אותה. אך כאשר  מתחילים לבדוק את פעולות הנגד שיכולים לבצע אותם משקיעי הנדל"ן כדי ל"התחמק", בצורה חוקית, מתשלום המס החדש, מבינים שהתיקון אינו באמת אפקטיבי ולמעשה עלולה לגרום לאפקט הפוך מזה שראה ולהעלות את המחירים בשוק השכירות, או אפילו לצמצם עוד יותר את ההיצע המועט שקיים כבר היום בשוק הזה. אז האם התוכנית של כחלון תגרום לעליית מחירי השכירות?

לעמוד לוח דירות להשכרה באתר BankNadlan לחצו כאן



מי באמת ישלם את המס של 1,500 ש"ח בחודש?
התיקון שמציע שר האוצר, משה כחלון, לחוק ההסדרים ייכנס לתוקפו בעוד כחצי שנה וידרוש מבעלי 3 דירות ומעלה לשלם בכל חודש אחוז אחד משווי הדירה, או עד 1,500 ש"ח, אשר יגיעו לכ-18 אלף ש"ח תשלום מקסימלי בשנה. שווי הדירות ימוסו על ידי שמאים ממשלתיים לפי האזורים הגיאוגרפיים, על מנת שדירות בפריפריה לא ימוסו כמו דירות בתל אביב והמרכז. כעת נשאלת השאלה עד כמה אפקטיבי התיקון החדש, ומה תהיה התגובה הנגדית של השוק לתיקון של כחלון? לפי נתונים הנמצאים במשרד האוצר ישנם 50 אלף איש, בעלי 3 דירות ויותר בישראל, ונדמה שתיקון זה, במידה וישחרר 50 אלף דירות, לפי החזון האוטופי, אכן ייחשב הצלחה אדירה עבור משרד האוצר. אך בזמן שחושבים על שוק רוכשי הדירות מפספסים שוק אחר שייפגע מהתיקון והוא שוק שוכרי הדירות.

לעמוד נדלן בתל אביב והמרכז באתר BankNadlan לחצו כאן

מחירי השכירות יעלו בכל תגובה אפשרית לתיקון
שוכרי הדירות צפויים להיות אלה שייפגעו ברמה הקשה ביותר מתיקון זה, במידה ואכן יצליח שר האוצר לשחרר אלפי דירות למכירה. במצב החדש, משקיעי הדירות, שמשכירים את הנכסים המדוברים, יכולים פשוט להעביר את המס על שוכרי הדירות ולהתחמק מהתשלום. זאת ועוד, נניח ו-50 אלף דירות ישוחררו להיצע הדירות למכירה, שוק השכירות יאבד 50 אלף דירות וההיצע המועט הקיים בו, יצומצם משמעותית. מה יקרה במצב כזה? התשובה לכך היא די פשוטה. בהיעדר היצע לאלפי הדירות שייעלמו משוק השכירות, מחירי השכירות יעלו בעקבות הביקוש הגדול ונדמה שלא משנה מה יעשו משקיעי הדירות כדי להימנע מתשלום המס, שוכרי הדירות עומדים להיפגע מכך. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם מדובר בתרגיל פוליטי להגדלת תקציב המדינה?
כך שנדמה ששר האוצר פשוט מקווה שטוב ליבם של משקיעי הדירות פשוט יגבר על הרצון הכלכלי ואלה פשוט יסכימו לשלם את המס החדש, או שמא שר האוצר כחלון פשוט מצא דרך חדשה להגדיל את התקציב, על חשבון האזרח, מבלי לקחת על כך אחריות. בינתיים במכרזים הממשלתיים נסגרו בסך הכל 1,200 דירות חדשות שייבנו לטובת השכרה, כך שתחליף ראוי ואמיתי לשוכרי הדירות הישראלים, פשוט אינו קיים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות