חפש ב:

המהפך בעתודת הקרקע האחרונה של בת ים

לעיריית בת ים נותרה רצועת קרקע אחרונה שמתוכננת להיות המוקד הכלכלי העיקרי שיותיא אותה מהבור הכלכלי בו היא נמצאת, אך נדמה שבבת ים ממשיכים באותה הגישה שהובילה אותם לחובות הקיימים היום.

צוות בנק נדל"ן|10.8.2016|12:46|1581 צפיות

בארבעת השנים האחרונות חל מהפך בעתודת הקרקע האחרונה של בת ים להציע עבור הציבור הישראלי. מעתודת קרקע אשר הייתה נראית כשמורת טבע, עברה תהליך מזורז כהכנה לשכונה החדשה שעתידה לקום בעיר, שכונת פארק הים, אשר מיועד לאכלס בתוכו כ-10 אלף דירות מקבלן, יחד עם אזורי מסחר ותעסוקה רבים, מוקדי תיירות ובתי מלון חדשים, טיילת חדשה כשהתקווה של ראשי העיר היא שזה יהיה הצעד הראשון לשדרוג עיר החוף אשר טמון בה הפוטנציאל להיות דמות ראי של העיר תל אביב. אך לאחרונה, נדמה שבעיריית בת ים ממשיכים בקו שמעוניין להיאבק בכל רשות אחרת בסביבתה ולהמשיך בגישה שהובילה את העיר לבור הכלכלי בו היא נמצאת היום עם חובות של 630 מיליון ש"ח.




המצוקה הכלכלית של בת ים
עיריית בת ים סובלת כבר שנים ארוכות מגירעונות תקציביים של מיליוני שקלים, כשבשנה החולפת צפוי הגרעון השוטף לגדול ל-700 מיליון ש"ח. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בעובדה שבעיר בת ים ישנו מחסור חמור של שטחי מסחר ותעסוקה אשר מניבים ארנונה גבוה בזמן שישנם 170 אלף תושבים המשלמים ארנונה נמוכה יותר כשהשירותים וההוצאות שהעירייה מוציאה עבור התושבים גבוה מההכנסות. נדמה שבבת ים לא מצליחים לפתור את הבעיה ההולכת וגדלה והפתרונות היחידים שלה הן דרישה ממשרד הפנים, לחסות את חובותיה ע"י קבלת תשלומי ארנונה של תושבי הערים הסמוכות, ת"א ראשל"צ וחולון, או ע"י העתקת אזורי תעסוקה גדולים השייכים לשטחי המוניציפאליים של חולון וראשל"צ, לטובת עיריית בת ים. ברור שמקרים אלה גורמים למאבק גדולה בקרב הערים השכנות ולאחרונה כתגובת נגד, דרשו שעיריית ת"א תספח את בת ים לשטחה, כשראש העיר חולדאי אף הסכים לקבל את החובות של בת ים במקרה כזה.

לעמוד נדל"ן בבת ים באתר BankNadlan לחצו כאן

שכונת פארק הים
לכן, אין ספק שבעיריית בת ים תולים הרבה תקוות בפרויקט שכנות פארק הים אשר יניב עבור העיר רווחים נאים, אך ברור לכולם כי פרויקט זה לא יהיה הפתרון הסופי משום שמדובר בקרקע האחרונה של העיר וכל שטחי התעסוקה והמסחר שיקומו, לא יספיקו כדי להחזיר את החוב. בנוסף לכך, ובהחלטה תמוה מאוד, החליטו בעיריית ת"א להגדיל את שטחי המגורים בשכונה על חשבון שטחי המסחר והתעסוקה בשל הדרישה של יזם הנדל"ן משה אהרוני, שמעדיף בנייה של שטחי מגורים, אשר נקשר בעבר ב"עסקה תמוהה" אחרת שביצעה עיריית בת ים, כאשר ב-2006 רכש אהרוני מגרש בשמונה מיליון שקלים, ורק שנה לאחר מכן, חתם על עסקת קומבינציה שהניבה לו הכנסה של 180 מיליון ש"ח עבור השטח.
זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

פרויקט עדן טאוור
אחד מן הפרויקטים למגורים המתוכננים לקום בשכונה הוא פרויקט  עדן טאוור, אשר שייך לקבוצת אלדר. בפרויקט יבנה מגדל מגורים שיישא לגובה 45 קומות על חוף ימה של בת ים. המגדל יכלול  177 דירות  3-5 חדרים ב-20 אחוזים פחות ממחיר השוק היום כשדירות 3 חדרים ימכרו בעלות של 1,439,000 ש"ח דירות 4 חדרים ימכרו ב-1,800,000 ש"ח. הפרויקט זוכה לקום בסמיכות לפארק ירוק רחב ידיים של 200 דונם וימצא במרחק נסיעה של 5 דקות מתל-אביב בזכות הקרבה לכביש 20. כמו כן, בעתיד תקום בשכונה אחת מתחנות הרכבת הקלה שתחבר את גוש דן יחדיו (התחנה עצמה שייכת לקו האדום שנבנה בימים אלה).

 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות