חפש ב:

מיזם חדש - קוד שכירות

לצד יוזמות החקיקה בנושא שוק השכירות, יזמי נדל"ן החלו להקים קוד שכירות, אותו הם מנסים לקדם בקרב הציבור הישראלי, אשר יהיה מקובל על כלל אזרחי ישראל, המשכירים והשוכרים.

צוות בנק נדל"ן|8.8.2016|16:11|1310 צפיות

בתקופה האחרונה שוק השכירות עולה לכותרות במגוון נושאים, החל מהמאבק העיקש של חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני להסדיר חוק ממשלתי שייפקח על שוק השכירות שבסופו של דבר הוגש כהצעת חוק על ידי שרת המשפטים איילת שקד, חוזה השכירות העירוני שפרסמה עיריית תל אביב, בכוונה שיועיל לשוכרי הדירות להכיר את זכויותיהם, וכעת גם מיזם חדש - קוד שכירות, אשר מנסה לייצר נורמה חברתית שתוסכם בקרב הציבור הישראלי בכל הנוגע לעסקאות מסוג זה ויסדיר את העימותים האפשריים בין שוכרים ומשכירים בכל הנוגע לשמירה על תקינות הדירה, תחזוקה, מהו סטנדרט המחיר וגובה הביטחונות שהשוכר צריך להציג.

לעמוד לוח דירות להשכרה באתר BankNadlan לחצו כאן



קוד השכירות כפתרון ציבורי למשב הנדל"ן
ראש המיזם החדש, גיא כהן טוהר, הקים את 'קוד השכירות' לאחר שלטענתו הרגיש את הקשיים הרבים כשוכר וכמשכיר בשוק השכירות כמו ישראלים רבים. עוד הוא מסביר כי שוק השכירות, הפך עם השנים למעין מערב פרוע ונהיה כמעט בלתי אפשרי עבור שוכרי הדירות לקבל את הגמישות, ותחושת הביטחון שהם צריכים. במקרים רבים, שוכרים ומשכירים ימצאו עצמם בעימותים בכל הנוגע לבעיות תחזוקה בשל בלאי הנגרם עקב שימוש סביר בדירה כשמצד אחד יהיו שוכרי דירות אשר יידרשו מחירים מופקעים עבור נכסים רק בשל ההיצע המועט, ולכן ימנעו מהמשכירים עצמם לקבל את זכויותיהם הכתובות בחוק, ומנגד המשכירים אינם דואגים לשמור על תקינות הנכס בשל העובדה שיודעים כי הם ילונו בו לתקופת זמן מועטה.

לפרסום מודעה חדשה בלוח באתר BankNadlan לחצו כאן

המטרה היא למנוע עליות מחירים שמתרחשות לרוב כשחוקים חדשים מוצאים אל הפועל
כהן טוהר ממשיך ואומר כי 'קוד השכירות' יזמין את הציבור הרחב להשתתף בהכנת הקווים המנחים לקוד הציבורי החדש בשוק השכירות לטובת שכירות הוגנת, עבור שוכרים ומשכירים כאחד. ברעיון המקורי למיזם הוא שימוש ב'חכמת ההמונים' כאשר הוא ייכתב מניסיונם של כמה שיותר ישראלים. בישראל ידוע כי המאבק להוזלת מחירי דירות, השכיח את היתרון של מגורים בשכירות והיכולת של שוק זה להיות פתרון כלכלי לאזרחים רבים. תקוותיהם של היזמים הוא לייצר מערכת שתקבע ע"י האזרחים כך שלא ייווצרו מקרים של עליות מחירים הנעשים לרוב לפני שחקיקה כלשהי משנה את מצב השוק.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

ישראל נחשבת לאחת המדינות המערביות האחרונות שלא הסדירה את שוק השכירות
אל מול רוב המדינות המערביות, מדינת ישראל נחשבת בין המדינות האחרונות שלא עדכנו אף חוק שכירות במשך מעל ל-20 שנה. לעומת זאת, במדינות המערב השונות, יש פיקוח על דירות להשכרה, סמכויות בנושא מועברות לעיריות ומועצות מקומיות כשאלה יכולות לתרגם אותן לחוקים מקומיים בתחום הדיור (כפי שנעשה במדינת קליפורניה). בערים נוספות בעולם ניתן לקבוע עצמאית את גובה שכר הדירה, אך עליית המחירים חייבת להיעשות אל מול מדד מחירים המפורסם בגוף העירוני, וקיימים חוקים שמחייבים את בעלי הדירות לפרסם את חוזה השכירות שהם מציגים לשוכרים השונים, כך שיהיה אפשר לקבל מידע אודות היסטוריית המחירים ולוודא שלא נעשתה קפיצת מדרגה לצורך רווח אישי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות