חפש ב:

בניין מגורים ללא תשתית

לפי הטיוטה של מסגרת חוק ההסדרים שפורסמה בשבוע שעבר, יזמי תוכניות יוכלו להגיש ערעור על החובה הקיימת עליהם היום לבנות את הפרויקט רק לאחר שנעשו כל ההכנות הנדרשות כדי לספק מערכת שתית תחילה.

צוות בנק נדל"ן|8.8.2016|15:27|1219 צפיות

במשרד האוצר מקדמים יוזמה חדשה, לפיה יזמים יוכלו לבטל את הדרישה לקיום תנאים מקדימים הנדרשים לכל תוכנית בניה כגון, כבישים ומחלפים, מכוני טיהור שפכים, מוסדות ציבוריים ועצירת מפגעי רעש וריח. לפי ההחלטה, המקודמת במסגרת חוק ההסדרים, שטיוטה שלו פורסמה בשבוע שעבר, יוכלו יזמי תוכניות לערער על כלל התנאים המקדימים. מדובר למעשה בתנאים תב"עיים שלפיהם מתאימים את סוג הבנייה המתאימה להם וכזו שהתשתיות יכולות להתמודד ולספק שירות איכותי. לטענת אנשי האוצר מצב זה גורם לכך שישנן תוכניות לבניית אלפי דירות מקבלן, כשבסופו של דבר ניתן לבנות רק חלק מכל התוכנית עד אשר יפתחו באזור מחלף חדש, מוסד ציבורי או מכון לטיהור שפכים.



לטענת האוצר וועדות התכנון פוגעות במאמצי הממשלה לפתור את משבר הנדל"ן
אומנם, מדובר באפשרות חסרת תקדים ואבסורדית בה אזרחי ישראל יזכו לחזות בבנייני מגורים מוכנים, בהם יגורו ישראלים, ללא כבישים או מערכת ביוב מתפקדת ולכן יהיו סמוכות לאתרי פסולת שמפיצים ריחות לכל עבר, אך מסתבר שבמשרד האוצר התוכנית מאוד רצינית ושם כבר מסבירים שדרישות מקדימות אלה של הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה פוגעות במאמצים של הממשלה להגדיל את היצע הדירות בישראל. זאת ועוד, באוצר זועמים כי הוועדות מעכבות פרויקטים כשהן למעשה אינן נושאות באחריות התקציבית לכך. במשרד האוצר ממשיכים בדרישה לשינוי כשהם מנסים לספק ליזמים מסלולים אשר יעקפו את וועדות התכנון ולבטל את הדרישות של הוועדות המחוזיות ולמעשה, הדרישה היחידה שתהיה הנטייה לעיכוב פרויקט הן חסור של מערכות כבישים וביוב תקינות.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

יו"ר מטה הדיור: "שייקחו שק שינה בבוקר יום ראשון, יגיעו לעבודה, יישנו על הרצפה"
מי שפירט את הכיוון החדש אליו פונים במשרד האוצר בצורה הברורה ביותר הינו יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, אביגדור יצחקי. לפני כחודש, נערך דיון שעסק בתמ"א 38 ובעומסים שתוכניות מסוג זה יוצרות על התשתיות העירוניות הקיימות (ושאינן יכולות להשתדרג לכמות התושבים החדשה), בו הסביר יצחקי כי הגדלת מספר הדירות היא כרגע המטרה היחידה שגוברת על שאר השיקולים ובינהם בניית התשתיות בביוב והתחבורה. זאת ועוד, יצחקי צוטט במשפט חסר תקדים בו אמר "אני אומר לך, שייקחו שק שינה בבוקר יום ראשון, יגיעו לעבודה, יישנו על הרצפה ויחזרו ביום חמישי. זה לא מעניין אותי. אני לא אחכה לכבישים בשביל לבנות דירות....גם אם הם עומדים שעתיים בתחבורה הציבורית.....הטיהור השלישוני של המים יחכה עד שקודם כל אנחנו נבנה דירות."

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מי ירכוש דירה בשכונת מגורים ללא כבישים ומערכת ביוב?
במשרד האוצר מנסים להסביר את דבריו של יו"ר מטה הדיור בנימוקים יותר מרגיעים כי ישנם מספר נימוקים לדרישות החדשות כמו העובדה שלוועדות התכנון המקומיות והמחוזיות אין את הידע המקצועי או האחראי לקבוע מהו תנאי מקדים בנושאים כגון בנייה ירוקה, קרינה מסוכנת וגורמים מרעישים וכי מאפיינים אלה משתנים עם הזמן כשהוועדות אינן מעודכנות בדרישות החדשות. נימוק נוסף הוא כי עלול לחלוף זמן רב בין מועד ההוראה למימוש בפועל, ולבסוף לוועדות התכנון אינן התחייבות למחיר הנדרשים לבצע את התנאים המקדימים המסוימים אותם הם דורשים וכשאינם מביאים בחשבון את עלות התועלת, שינה דרישה לפתרון לא יעיל או לא כלכלי. אך מצד שני, ע"י ההוראה החדשה, הציבור הישראלי בהחלט עלול לקום ליום בו יקומו שכונות חייזריות ללא תשתיות, ללא פארקים, כבישים ותחבורה ציבורית, ונשאלת השאלה, מי לעזאזל יגור בבניין מגורים ללא תשתית?

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות