חפש ב:

מה נשאר בשוק הדיור החופשי?

בבדיקה פשוטה, ניתן לזהות שפרויקט מחיר למשתכן משפיע על כל שוק הנדל"ן הישראלי. נכון שמדובר בדירות מוזלות, אך אלה באות בחשבון על השוק החופשי שמציג מחירים גבוהים ב-80 אחוזים, בעיקר בשל היעדר היצע, שהולך כולו למחיר למשתכן.

צוות בנק נדל"ן|8.8.2016|14:42|1285 צפיות

במהלך השבוע האחרון, הוכרזו הזוכים האחרונים בפרויקט מחיר למשתכן בראשון לציון, לאחר שנרשמו אליה 24 אלף איש להגרלה של 400 דירות. מספר לא רציונלי זה הוא למעשה הדוגמא הבולטת ביותר לכך שאכן, תוכנית מחיר למשתכן מועילה רבות לזוכים ומספקת להם אופציה נוחה לרכישת דירה, אך משאירה את שאר האנשים שלא זכו, ואלה שלא נחשבים זכאים, להתמודד מול שוק שנמצא בהיעדר היצע דירות נמוך עוד יותר, בשל העובדה שהממשלה מקדמת בנחישות פרויקטים עבור תוכנית למשתכן ומזניחה את השוק החופשי. כך למעשה מי שבאמת מספק את מחירי הדירות הזולים הם רוכשי הדירות בשוק החופשי שנאלצים להתמודד עם הצד השני של המאזניים ועם עליית מחירים שלא עוצרת. לכן, נשאלת השאלה, מה נשאר בשוק הדיור החופשי?

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הבדלי מחירים עצומים בין השוק החופשי למחיר למשתכן
בדיקה שמאית של מחירי הדיור בין השוק החופשי אל מול מחיר למשתכן, מציג הבדלי מחירים עצומים בערים אשר יש בהן משני השווקים. באזורי הפריפריה מדובר בעליית מחירים "זניחה" כשלדוגמא בירוחם, השוק החופשי סובל מעליית מחירים של 15 אחוזים בלבד, אך באזורי הביקוש בהם יש פרויקטים של מחיר למשתכן (ראשון לציון לדוגמא), ניתן לראות בשוק החופשי עליות מחירים של 80 אחוזים. כך עלולים לקרות מצבים שישראלים המוגדרים זכאים לתוכנית מחיר למשתכן ויפסידו בהגרלות השונות, ויאלצו דווקא להוסיף בין 100 ל-800 אלף ש"ח, בממוצע, לפי אזורי הביקוש, כדי שיוכלו לרכוש דירה דומה מקבלן.

לעמוד דירות מקבלן בצפון באתר BankNadlan לחצו כאן

היחס הממוצע לזכייה בדירה עומד על 1 ל-40
למעשה, הסיכויים לזכות בדירה בהגרלות המחיר למשתכן נעים בין סיכוי נמוך לקשה מאוד כשברוב ההגרלות, היחס הממוצע בין מספר הזכאים שנרשמים מול מספר הדירות הקיימות עומד על 1 ל-20. לדוגמא, במכרז מחיר למשתכן בקריית מוצקין, נרשמו כ-6,600 ישראלים המוגדרים כזכאים להשתתף בהגרלה, כדי לנסות ולזכות ב-110 דירות. זאת אומרת, רק אחד מכל 60 איש, יזכה לאפשרות לרכוש דירה במסגרת הפרויקט. לעומת זאת בעפולה, לאחר שנרשמו 4,700 איש להגרלת מחיר למשתכן בה שווקו 238 דירות מקבלן. בפרויקט בראשון לציון, יחס הסיכוי לזכות בדירה בקרב תוכנית למשתכן הוא 1 ל-50 לאחר שנרשמו אליו 24 אלף איש לזכייה ב-1,000 דירות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד דירות מקבלן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן

מדינה אינה משווקת מספיק דירות כאשר היא פותחת מכרז ביישוב 
הסיבה הבעייתית לכך שהשוק החופשי למעשה סוחב על גבו את ההנחות של מחיר למשתכן, היא שהמדינה אינה משווקת מספיק דירות כאשר היא פותחת מכרז ביישוב מסוים ובסופו של דבר, רוב הזכאים שאינם זוכים בהגרלות, יפלטו לשוק החופשי, גם אם לא חשבו על כך, וכעת הם כבר נמצאים בתהליך וקנו את רעיון רכישת הדירה. בסופו של דבר יהיו זוגות שיישארו מחוץ להגרלה ויאלצו להתחרות בשוק החופשי ובו למעשה יפסידו פעמיים. פעם אחת משום שלא עלו בהגרלה, ופעם שנייה כשהם עומדים בפתח השוק החופשי ונתקלים במחירי דירות גבוהים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות