חפש ב:

אופקים משנה כיוון

במשך שנים רבות עמדו באופקים מגרשים ריקים שהורידו את ערכה של העיר השקטה. כעת מתכננים לשנות את ייעוד המגרשים לטובת נדלן מסחרי ועסקי על מנת להעיר את אופקים מהתרדמת ולמשוך תושבים חדשים.

צוות בנק נדל"ן|8.8.2016|13:4|1413 צפיות

אופקים משנה כיוון. וועדת מחוז הדרום קבעה כי מרכז מסחרי חדש ייבנה על מגרשי נטוש, אשר יועד בעבר לתעשייה, בשל מצבה הכלכלי הקשה של העיר המשוועת לדם חדש. המתחם כולו כולל תשעה מגרשים באזור התעשייה של אופקים. כל אחד מהמגרשים, היה מיועד בעבר לטובת "תעשייה" שכללה בתי חרושת, מוסכים, בנייני שירות של חברות הדואר והבנק, ואולמות שמחה, אך אלה כבר מזמן אינם מתפקדים ועומדים נטושים במשך מספר שנים באזור מרכזי בעיר, אשר פגע בתדמיתה במשך שנים רבות. כעת יקום במקום מרכז מסחרי חדש שישתרע על 8,700 מ"ר, ויתוכנן על ידי חברת "גלובוס סנטר" המוגדרת כיזמית הפרויקט ומיוצגת על ידי עורכי הדין אלי וילצ'יק וכרמית רבי ממשרד כהן וילצ'יק ושות'.

לעמוד נדל"ן באופקים באתר BankNadlan לחצו כאן



מאבק משפטי עיקש
למרות שנדמה כי פרויקט מסוג זה יוכל להחיות את אופקים והחזיר לאזור אווירה חיובית, המועצה המקומית של אופקים נתקלה בגורם אחד שהתעקש לעצור את היוזמה. בעל נכס אשר נמצא כ-150 מטר מהמגרשים הנטושים הגיש התנגדות למהלך, בטענה כי זוהי פעולה לא חוקית, משום שמדובר בסטייה מהתוכנית אשר חלה על הקרקע, וכי יש לקדם תחילה תוכנית קבועה שתשנה את ייעוד הקרקע מתעשייה למסחר, אחרת מדובר בפתח לעידוד עבירות בנייה. תחילה הוועדה המקומית דחתה את בקשתו, אך זה לא נעצר והגיש ערעור לוועדה המחוזית שבסופו של דבר דחתה את בקשתו כשקבעה כי קיימת הצדקה תכנונית לאישור השימוש החורג, בעיקר בשל העובדה כי ישנו מחסור חמור בשטחי מסחר באופקים.

לעמוד נדל"ן בבאר שבע והדרום באתר BankNadlan לחצו כאן

אינטרס כלכלי וציבורי
על מנת שיהיה אפשר לוודא שתוכנית קבועה אכן מקודם במקביל להיתר החורג, קבעו בוועדת הערר כי האישור החורג יסופק לשנתיים בלבד, כשבטווח זמן זה תקודם תוכנית המייעדת את השטח כולו למסחר, ואז יהיה ניתן להאריך את תוקף האישור החורג בשלוש שנים נוספות. התוכניות הישנות שייעדו את השטח לתעשייה, נעשו בשנים 1976 ו-1988, וכבר אינן תואמות את צרכי הציבור היום. לאזור זה, ישנם כעת צרכים שונים שיוכלו לקדם את העיר ופרויקט מסחרי  יוכל לייצר רווח משמעותי למעגלים רחבים יחסית באופקים. כדי לסמן סופית את שטח התעשייה ולחזק את הפיכתו לשטח מסחרי, פרויקט זה נכלל בתוכנית המתאר שנחתמה עם מדינת ישראל לאופקים על מנת לתת לו תוקף אמיתי למשקיעים השונים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

פרויקטים חדשים באופקים
עם חתימתה של תוכנית המתאר בין מדינת ישראל למועצה המקומית אופקים, החלו לקום מספר פרויקטים שמתכננים לקדם את התוכנית המתאר שתוסיף לעיר עוד 5,000 בתי קרקע על מנת להכפיל את מספר התושבים בעיר. אחד מן הפרויקטים הללו הוא פרויקט אופקים החדשה, אשר נעשה על ידי חברת נ.ר.ש.א . מדובר בדירות 4 חדרים אש נמכרות כעת החל מ-980,000 ש"ח. הפרויקט עצמו נמצא בסביבת מגורים מצוינת, ליד פארק אופקים ומרכז הספורט החדש. בפרויקט ישנן גם דירות 5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן בעלות מפרט מפואר לאזור זה. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות