חפש ב:

רכבת העמק ומחירי הדיור

בעמק יזרעאל, תושבי הערים מגדל העמק, עפולה, בית שאן ויקנעם קוצצים ציפורניים יחד עם המועצות המקומיות לקראת השקתה של רכבת העמק והיוקרה המחודשת הצפויה לחזור לאזור העמקים.

צוות בנק נדל"ן|3.8.2016|17:24|1852 צפיות

בעוד 3 חודשים בלבד, בחודש נובמבר לשנת 2016, אמור להתרחש אחד האירועים ההיסטוריים שידעה מדינת ישראל כשרכבת העמק תשוב לנסוע במחוזותינו, מאז 1951, כשתחבר את ארבעת ערי העמק: מגדל העמק, עפולה, בית שאן ויקנעם אל חיפה. רכבת העמק תקצר משמעותית את הנסיעה מערי המרכז הרחקות אל הפריפריה הרחוקה, ש"כלאה" את תושביה לעבוד רק באזור טבריה וכעת יוכלו להגיע מבית שאן הרחוקה לחיפה בזמן נסיעה מקוצר של 50 דקות נסיעה בלבד. הפרויקט תוכנן לחבר את תחנות הצפון של חיפה והמפרץ וקיצור זמני הנסיעות הצפוי משמעותי מאוד, בהשוואה לאלטרנטיבות כדוגמת נסיעה באוטובוסים או ברכבים פרטיים. פרויקט רכבת העמק הינו פרויקט גרנדיוזי בקנה מידה ישראלי שעולות נאמדת בכ-4 מיליארד ש"ח ועתה, גם בשווקי הנדל"ן המקומיים אפשר לזהות עדויות ראשונות לעליות מחירים באזורים הקרובים לתחנות רכבת העמק. אין ספק שמדובר בשינוי בקנה מידה היסטורי שיפקוד את מדינת ישראל.

לעמוד דירות מקבלן בצפון גליל והסביבה באתר BankNadlan לחצו כאן



עפולה נהנית מביקושי שיא
תושבי עפולה, סבלו במשך שנים מקיפאון נדל"ני, בעקבות הגירה שלילית שפקדה את העיר, מתעוררים למציאות חדשה של הגירה חיובית, בין השאר בשל הקמת רכבת העמק שהאפקט שלה פעל לטובתו של פרויקט רובע יזרעאל שצפוי לחבר בין חלקי העיר ההיסטוריים ולהוסיף לעפולה עוד 4,600 דירות חדשות.  הבנייה המאסיבית לצד סלילת הרכבת העמק, הגבירו את הביקושים לדירות מקבלן בעיר ומחירי הדיור זינקו ב-45 אחוזים מאז שנת 2011. כך לדוגמא, בשנת 2011 מחירה של דירת 4 חדרים עמד על 590 אלף ש"ח בממוצע, וכיום  מחירה של אותה דירה בדיוק כבר עלה ל-850 אלף ש"ח וחיבורה הסופי של עפולה לרכבת העמק מתוכנן להעלות את מחירי הדיור בעוד 5 אחוזים.

בית שאן עולה על מפת הנדל"ן לראשונה
העיר הבולטת ביותר מקרב ארבעת הערים שמצפה לפתיחת הרכבת הינה בית שאן, אשר צפויה להתמקם לראשונה, עבור האזרח הישראלי על מפת הנדל"ן. בעבר בית שאן נהנתה מכביש 90 שחיבר אותה ליישובים ביהודה ושומרון וירושלים, סובלת כבר שנים מניתוק גיאוגרפי שמחליש אותה ללא היכר. אך כעת, בזכות הרכבת העמק, מחירי הדירות בעיר עלו ב-70 אחוזים וזו הפריחה תקוות רבות בקרב התושבים שיוכלו כעת להיות מחוברים לעיר הגדולה חיפה ולפתח לעצמם אפשרויות תעסוקה גדולות יותר. מבחינת מחירים ולמרות העלייה של 70 האחוזים, בית שאן, עדיין נחשבת לעיר בעלת מחירי נדל"ן נמוכים כאשר דירת 4 חדרים ממוצעת נמכרה בעבר ב-320 אלף ש"ח וכיום דירה מסוג זה, תימכר ב-550 אלף ש"ח. עוד מעריכים כי ברגע שרכבת העמק תיפתח לציבור הרחב, מחירי הדיור בעיר צפויים לעלות בעוד 7 אחוזים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט רובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן

יקנעם ומגדל העמק
שתי הערים הקטנות יותר, אשר מתוכננות להנות מעליית מחירים, הן מגדל העמק ויקנעם, כאשר מאז 2011 עלו מחירי הדיור ב-40 אחוזים כשבמגדל העמק מחיר הדירות בעיר עמד על מחיר ממוצע של 450 אלף ש"ח וכיום כבר עומד על 640 אלף ש"ח בממוצע וביקנעם מחירי הדירות נאמדי, עד 2011, ב-870 אלף ש"ח וכיום נאמדים בכ-1.2 מיליון ש"ח לדירת 4 חדרים. בדומה לבית שאן ועפולה, גם ביקנעם ובמגדל העמק צפויה עלייה נוספת של בין 5 - 7 אחוזים כאשר רכבת העמק תחל לפעול. אז מה עוד אפשר לומר על רכבת העמק ומחירי הדיור? במהרה בימינו.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות