חפש ב:

איך להימנע מעוקץ נדל"ן

הונאת הנדל"ן שהתרחשה לאחרונה בירושלים היא עוד עדות לפריצות הקיימת בתחום הדיור בישראל. לכן, צוות בנק נדל"ן על הדרכים האפשריות כדי שגם אתם לא תיפלו קורבן לעוקץ הבא.

צוות בנק נדל"ן|3.8.2016|16:18|1513 צפיות

לאחרונה, עצרה משטרת ירושלים שלושה ישראלים העוסקים בנדל"ן, בחשד שזייפו מסמכים ומכרו מספר דירות רפאים, ללא דיירים, בסכום מצטבר של מיליון וחצי ש"ח. על פי דיווחי המשטרה, שלושת החשודים הצליחו לרשום על הנכסים הערות אזהרה בטאבו על ידיד שימוש במסמכים מזויפים בזמן שהבעלים האמיתיים של הדירות כלל לא הציעו אותן למכירה. החשודים הצליחו אף לבלבל את עורכי הדין של הקורבנות, כשהשתמשו ביידע המקדים שלהם בעולם הנדל"ן על מנת להישמע כיזמים איכותיים ואף הצליחו להעביר את רישום הערות האזהרה לטובת "הדיירים החדשים" כשלמעשה הצליחו להונות גם לשכת רישום מקרקעין והציעו לקונים לרכוש את הדירות במחירים זולים מהשוק ובלחץ של "רשימת קונים ממתינים". כדי לדעת איך להימנע מעוקץ נדל"ן, צוות הפורטל הכין עבורכם את המדריך הקצר הבא:

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הבדיקות הראשונות הן של הנכס עצמו ובדיקת הרקע של המוכר
מקרה זה אחד מיני רבים המתרחשים בישראל וכיום ישנם מספר דרכים ובדיקות שכל רוכש נכסים חייב לבצע, על מנת לזהות עסקאות מפוקפקות במקרה הטוב, או עסקאות מרמה במקרה הרע. תחילה, הבדיקה הראשונה שעל רוכש לבצע הוא סריקת ההיסטוריה של המוכר, או היזם המציע את העסקה, ולבקש לדבר עם לקוחות קודמים, במידה ומדובר במתווך או קבלן מורשה. במקרים כמו כאן, כשהמוכרים הציגו עצמם כבעלי נכסים "פשוטים" המעוניינים פשוט למכור את בתיהם, ישנה חשיבות מכרעת להגיע לאזור, לבדוק את השכונה, לפטפט עם השכנים או תושבי האזור וכמובן לבדוק את הנכס. חלק מהרוכשים שנעשקו בתרמית, אפילו לא הועילו בטובם להגיע ולראות את הנכס המדובר וכאן למעשה הם ביצעו את הטעות הראשונה.

לעמוד הפרויקט רובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן

בדיקת המסמכים השונים וגישה לעירייה\המועצה המקומית
לאחר מכן יש לבדוק את המסמכים שמציגים המוכרים יחד עם עורך דין מטעם הרוכש, שמטרתו היא לפעול לטובת הרוכש בלבד, ולא להיעזר במתווך שמטרתו העיקרית היא לספק את העסקה בלבד, שתניב לו את הרווח. עו"ד מומחה בנדל"ן יוכל להיות הגורם המוסמך שיוכל לאשר לרוכש כי מדובר בעסקה אמינה, אך גם במקרים כמו זה, שאפילו עורכי הדין לא זיהו את זיוף המסמכים (בשל עודף המסמכים המזויפים שהוצגו לקונים וידע המעמיק שיש לחשודים עם עולם הנדל"ן), יש ללכת לעירייה, לבדוק האם קיימות חריגות כלשהן ושם ניתן לזהות את הבעיות האפשריות מראש.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

דרישה לוחצת לתשלום מהיר במזומן הינה נורת אזהרה בולטת
לבסוף, אחד הדרכים הקלות ביותר לזהות עסקה מפוקפקת הינה בדרכי התשלום. כאשר המוכר דורש מהקונה לשלם במזומן ובתשלום מראש, צריך לצלצל בראשו של הקונה פעמון אזהרה. במקרה של שלושת החשודים הירושלמים, על הרוכשים הופעל לחץ מאסיבי לשלם את הסכומים במהירות שכן אחרת ישנם קונים פוטנציאלים אחרים שמעוניינים לקפוץ על המציאה ונדרש מהם להעביר את הסכום אל המוכרים עצמם, ללא תיווך של צד שלישי. דרישה זו אינה דרישה מקובלת בשוק הנדל"ן משום שלרוב, הסכום המשולם מועבר בתחילה לצד שלישי שמוכר כעורך דין של המוכר המחזיק את הכסף בנאמנות וישנם סעיפים בחוזה המאפשרים לרוכש לבטל את העסקה במקרים מסוימים ותחת זמן קצוב מראש. ללא אפשרויות אלה יש לשים לב בדריכות משום שישנו ניסיון לבצע רווח מהיר של המוכר על חשבון הקונה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות