חפש ב:

רכישת דירה "על הנייר"

משבר הנדל"ן הישראלי אשר פוקד את ישראל זה תקופה ארוכה, הוביל לעלייה של רכישת דירות על הנייר עד שעסקאות מסוג זה, נאמדים כ-30 אחוזים מסך כל העסקאות לדירות חדשות. מדוע ואיך מתכוננים? בכתבה הבאה:

צוות בנק נדל"ן|3.8.2016|12:35|1645 צפיות

שנת 2015 הייתה לסימן דרך בשוק הדירות מקבלן, כשבמהלך השנה, 30 אחוז מסך כל העסקאות שנעשו בישראל היו רכישת דירה על הנייר. מדובר למעשה במכירת דירה בשיטת פריסייל, בשלב מוקדם של הפרויקט ובו למעשה קבלנים מוכרים את הדירות המתוכננות להיבנות במחירים מוזלים, על מנת לקדם את הפרויקט, לייצר בז חיובי ולהבטיח את ההכנסה ממנו בשלבים מוקדים. ההיצע המועט הקיים בישראל הוביל את הישראלים השונים לנסות ולהבטיח לעצמם את הדירה החדש, בין אם מדובר בדירה ראשונה או משפרי דיור, בכל מסגרת בה המחיר יהיה מוזל לעומת מחירו הסופי ולכן עסקאות מסוג אלה צברו תאוצה והפכו לאטרקטיביים, למרות שבמקרים מסויימים מדובר בפרויקטים שעדיין לא קיבלו את היתרי הבנייה.

לעמוד הפרויקט רובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן




בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), פורסמו הנתונים אודות 30 האחוזים מסך העסקאות שנחתמו במסגרת דירה על הנייר בשנת 2015, והושוו לשנת 2014, אז עסקאות על הנייר החזיקו 24.3 אחוזים מסך העסקאות בדירות חדשות. העלייה של 6 אחוזים הצטרפה לנתונים המראים כי כיום כ-50 אחוזים מסך הדירות הקיימות בשוק עד 3 חודשים, נמכרות עוד לפני העלייה של הפרויקט על הקרקע עצמה ונדמה כי הפריחה של ענף זה צפויה להמשיך ולגדול, כל עוד לא ימצא פתרון למשבר הדיור. הציבור מבין שנכון להיום, אין פתרון למשבר הדיור וכרגע שומעים מכל עבר על איזון של המחירים ולא על הורדת מחירים, והדבר מוביל את הציבור להמשיך לחפש את האופציות השונות, דרכן ניתן להוריד את המחירים.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

גם הקבלנים מצידם, נהנים מהאופציה של מכירת הפריסייל משום שמדובר בדרך המהירה ביותר לבצע מכירה ולהבטיח את ההכנסות שלהם מהפרויקט, עוד בטרם החלה הבנייה. מכירה מוקדמת שכזו, יכולה להשיג לחלקם את המימון הראשוני לבנייה, ולוודא אפשרות גבוהה להשגת המימון של הבנקים השונים לפרויקט. בנוסף, מכירות מוקדמות יכולות לשחרר את הקבלנים לפרויקט הבא שלהם ולקדם את שם החברה. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט עדן טאוור פארק הים - בת ים - EDEN TOWER באתר BankNadlan לחצו כאן

שלבי המכירה של דירות על נייר מתבצעות כשלקבלנים עדיין אין היתרי בנייה ו/או תכנון סופי. מדובר אומנם בסיכון שצריך להבין, אך ניתן לחתום על סעיף יציאה וביטול ההסכם יחד עם השבת הכסף לרוכש, במידה והפרויקט לא יוצא לפועל תוך תקופה מסויימת או במידה וחלו שינויים בהיתרי הבנייה אשר משנים את תוכניות הדירה, עליה הרוכש חתם. כדי לוודא כרוכש שמדובר בקבלן ישר, צריך לראות כי המקדמה שמועברת, מגיע לצד שלישי ולנאמנות של עו"ד. כמו-כן, צריך להכיר כי בפרויקטים מסוג זה אין ליווי בנקאי ולכן חשוב להקפיד שלא לעבור מעל הסכומים המותרים על פי החוק אשר עומדים בין 10 ל-20 אחוזים ממחיר הדירה המלא. על הרוכשים חלה האחריות לוודא כי המפרט שהוצג להם מצורף לחוזה, והתוכניות הסופיות והבניה תואמים את התוכניות שצורפו לחוזה. לסיכום, לרכישת דירה על הנייר יש הרבה הזדמנויות איכותיות הן עבור הרוכש והן עבור הקבלן, רק חשוב לשכור עורכי דין שידעו לייצג את הרוכש מול הקבלן ולוודא כי התנאים הנדרשים מאושרים בהסכמים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות