חפש ב:

הקרקעות הפרטיות מתייקרות בחסות תוכנית למשתכן

פרויקט הדגל של שר האוצר כחלון, תוכנית "מחיר למשתכן", הבטיח להוריד את מחירי הדיור, אך השוק הפרטי מגיב לפי חוקים משלו כאשר נרשמו עליות מחירים של עד 30 אחוזים בקרקעות הפרטיות.

צוות בנק נדל"ן|1.8.2016|17:52|1707 צפיות

שר האוצר משה כחלון הפך את תוכנית הדגל שלו, מחיר למשתכן, לשם החם בקרב מחפשי הדירות והפרסומים על המשך התוכנית ממשיכים להישמע ברחבי תחנות התקשורת השונות. אך מה קורה בקרב השוק הפרטי, ורוכשי הנדל"ן אשר לא נכללים כזכאים בפרויקט הדגל? מתברר שהקרקעות הפרטיות מתייקרות בחסות תוכנית למשתכן ו-"מחיר למשתכן" למעשה מייקר את השוק הפרטי במספר דרכים, ולמעשה אין בעצם הורדת מחירים, אלא למעשה מצ'פרים חלק אחד של האוכלוסייה ואילו שאר ה"לא זכאים" נאלצים להתמודד עם התוצאות ולייצב את שוק הנדל"ן. אז כיצד הדבר קורה, ומדוע המחירים ממשיכים לעלות לשאר הציבור בישראל שגם ככה מתמודד עם יוקר המחיה בארץ? תחילה נבדוק את השפעת פרויקט הדגל על מחירי הקרקעות.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



מחירי הקרקעות בשוק הפרטי עלו ב-30 אחוזים בממוצע
בבדיקה שנעשתה על מחיר הקרקעות הפרטיות, שמהוות כ-7 אחוזים נכלל הקרקעות במדינת ישראל, בין השנים 2014 עד ל-2016, מגלים שישנה עליית מחירים של עד 30 אחוזים בממוצע. את עליית המחירים אפשר לזהות במספר מקומות בארץ מחריש, תל אביב, פתח תקווה ועד באר שבע, בזמן שמחירי הדירות בישראל עלו "רק" ב12- אחוזים. בשנת 2014 עסקה של קרקע פרטית בפתח תקווה ראה כי המחיר עבור קרקע חקלאית עמד על 570 אלף ש"ח כששנתיים לאחר מכן, מחירי הקרקעות באזור עלו בכ-20 אחוזים ל-680 אלף ש"ח. בראשון לציון מחירה של קרקע חקלאית ב-2014 עמד על  630 אלף ש"ח ושנתיים לאחר מכן המחיר כבר זינק ל-750 אלף ש"ח, וגם בת"א ישנם עליות של 15 אחוזים יחד עם עוד קרקעות בערים רבות.

לעמוד הפרויקט ח\500 בחולון באתר BankNadlan לחצו כאן

השוק הפרטי סובל מעודף מתעדוף עיקרי של תוכנית מחיר למשתכן בלבד
הסיבה לעליות מחירים אלה, הם האפקט הישיר שגורם פרויקט מחיר למשתכן לשאר השוק הפרטי. שר האוצר, מקדם תוכנית בהנחה גדולה לזכאים בלבד, וכך שאר הציבור שאינו זכאי להשתתף בפרויקט, או אלה שלא זכו בהגרלות השונות נאלצים לעמוד מול שוק מצומצם והיצע מצומצם עוד יותר מזה שעמד לרשותם לפני כן. מדיניות זו הביאה לעליה במחירי הקרקעות בין גופים פרטיים בכל נקודה על המפה וכך, כל יזם שאינו מעוניין להשתתף בפרויקט מחיר למשתכן, נאלץ לעלות את מחירי הדירות בעקבות ההשפעה הישירה של מחיר למשתכן על שאר השוק. בסופו של דבר, וכמו בכל משל סיני, אי-אפשר לתת  הנחה גדולה משום מקום, ותמיד יש צד אחר שייקחו ממנו. הבעיה היא שלא לוקחים מאוכלוסיה חזקה כדי להעניק לחלשה, אלא ששוב לוקחים מעמד הביניים שאחוז ממנו שייך למשפרי הדיור שאינו נכלל בין הזכאים של מחיר למשתכן.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מחיר למשתכן מציג מצג שווא כאילו הוא רק נותן לציבור ולא לוקח מהציבור
מניתוחי הנתונים עולות התוצאות הברורות כי שיווקי הקרקעות ששייכות לפרויקט הדגל של שר האוצר, "מחיר למשתכן", הובילו לצמצום מכרזי הקרקעות הרגילים שהמדינה הייתה מוציאה כל שנה. כדי להשוות זאת לשוק הפרטי, המדינה שיווקה מתחילת השנה כ- 6,000 דירות מקבלן אשר שייכות לפרויקט "מחיר למשתכן", בעוד במכרזים הרגילים של השוק הפרטי שווקו כ- 370 דירות חדשות בלבד. את החשבון הפשוט אפשר לסכם כך: הביקוש לקרקעות עלה, ההיצע הצטמצם והמחירים? עלו.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות