חפש ב:

מס רכוש לבעלי קרקעות עם תוכניות בנייה מאושרות שלא יוצאות לפועל

בעבר בעלי קרקעות שילמו מס רכוש פעם בשנה, אך הוא בוטל בעקבות דרישת הציבור. כעת יוטל מס רכוש של 2.5 אחוזים על בעלי קרקעות עם תוכניות בנייה מאושרות שרק ממתינים למרבה במחיר.

צוות בנק נדל"ן|21.7.2016|13:38|2516 צפיות

נדמה ששר האוצר, משה כחלון, ואנשי משרדו, ממשיכים ללחוץ בכל כוחם על משקיעי הנדל"ן השונים שגורמים לטענתם, לעליית מחירים. תחילה, פעל משה כחלון להכביד במס הרכישה בכך שקיצר את זמן ההמתנה בו ניתן למשפרי דיור למכור את הדירה הראשונה ללא לשלם מס רכישה מוגדל, משנתיים לשנה וחצי. כעת, יקודם מס רכוש לבעלי קרקעות עם תוכניות בנייה מאושרות שלא יוצאות לפועל. בחוק ההסדרים החדש יעלה מס הרכישה מ-0 ל-2.5 אחוזים על בעלי הקרקעות שלקרקעות שלהם יש אישורי בנייה לבנייה רוויה ואינם פועלים לקדם את תהליך הבנייה, בהמתנה להשיג את המחיר הגבוה ביותר. במשרד האוצר פועלים לאשר את ההוראה החדשה כבר בחוק ההסדרים הקרוב ולבטל את ההקלה אותה ניצלו בעלי הקרקעות לטובת הכנסתם האישית ובכך תרמו בעקיפין למחסור בהיצע הדירות בארץ.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



מס שהכניס לקופת המדינה כ-450 מיליון ש"ח בשנה
עד שנת 2000, היה קיים בישראל מס רכוש שנאכף על בעלי קרקעות, שלא עשו דבר עם אדמותיהם והשאירו את הקרקעות לא בנויות וללא עיבודים חקלאיים, למרות שקיבלו את ההיתרים והאישורים הנדרשים לצורך התחלה של פרויקטים לבניית מגורים. בשנת 2000, ובעקבות דרישה של זרם גדול בציבור הישראלי על כך שנטל המס, הנאכף כל שנה, מכביד על משלמי המיסים ובסופו הוא בוטל. המס נועד במקור לתמרץ בעלי קרקעות למכור את הקרקע במידה והיא אינה בשימוש, אלא שאז ירד שיעור הגבייה ל־0 אחוז. בבדיקות שנעשו במשרד האוצר הבינו כי בשנה האחרונה לתשלום המס הכנסותיו הכניסו לקופת המדינה 458 מיליון ש"ח וכעת מעוניינים במשרד האוצר להחזיר את הוראת המס בכדי לזרז את מכירת הקרקעות.

בעלי קרקעות מאושרות לבנייה לא יזמו פרויקטים כדי שמחיר הקרקעות יעלה
עוד בשנת 2011, ולאחר הדרישה לפתרון משבר הדיור הישראלי שהובילה אותו המחאה החברתית, קמה וועדת טרכטנברג לפתרון משבר הדיור, שמצאה כי ישנן קרקעות פרטיות שכבר הופשרו וקיבלו את אישורי הבנייה, איך אלו נשארו דוממות משום שבשל ביטול מס הרכוש שהיה חל עליהן בעבר, לבעלי הקרקעות יש את הכוח להמתין לעליית מחירים עד אשר יגיע היזם שיהיה מוכן לשלם את המחיר אותו דרשו, ולכן לא היה להם אינטרס להוציא היתרי בנייה ולנסות לקדם את התחלות הבנייה וכך תהליך הבנייה נתקע עוד בראשיתו, רק בשל הסנוור הכספי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

עוד ב-2012 ביקשו להחזיר את המס, אך אז במשרד האוצר התנגדו
בשנת 2012, ביקש שר הבינוי מטעם מפלגת ש"ס, אריאל אטיאס, שבמשרד האוצר יחזירו את מס הרכוש ל־2.5 אחוזים, כפי שנעשה עד שנת 2000 על מנת שזה יעודד את בעלי הקרקעות למכור את הקרקעות הזמינות שבבעלותם לטובת פרויקטים למגורים באזורים בהם הביקוש הוא הגבוהה ביותר. ההצעה של השר אטיאס טורפדה בזמנו וירדה מסדר היום משום שנציגי האוצר, יובל שטייניץ (שר האוצר בזמנו) ורשות המסים, יצאו בהצהרות כי הגדלת שיעור המס ל-2.5 אחוזים רק תגרור אחריה עלויות תפעול שיעלו על הסכומים אשר יגיעו לקופת המדינה ולכן לא יועילו. כעת, נדמה שעם שר האוצר החדש, יכולו תקנות חדשות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות