חפש ב:

מהו פינוי בינוי

אתם מתעניינים בהשקעות נדל"ן עם פוטנציאל לתשואה גבוהה? אז ייתכן שפרויקט פינוי בינוי הוא מה שאתם מחפשים. בכתבה הבאה נסביר מתי אפשר להיות חלק בפרויקט שכזה ולמי הוא מיועד?

אורון איצקוביץ'|7.12.2015|16:13|1431 צפיות

למי נועד פרויקט פינוי בינוי?
פרויקט פינוי בינוי נועד לכלל האוכלוסיה והוא פתוח למשקיעים מכל סוג. אך כשמו כן הוא וכאשר אתם בוחרים ללכת על פרויקט שכזה, מדובר בפינוי של דיירים קיימים ולכן לא ניתן לפתח פרויקט שכזה בכל שכונה. הפרויקט החל בתור פתרון לחיזוק שכונות חלשות ו-וותיקות, אשר נהפכו לשכונות מצוקה והרחיקו תושבים פוטנציאלים, והפיכתן למוקדי משיכה למשפחות צעירות מכל שכבות האוכלוסייה. לכן, מדובר בבניינים שההזנחה בהם מצריכה שיפוץ כללי או הריסת המבנה לבנייה מחודשת.

לעמוד מבצעי נדל"ן באתר Banknadlan לחצו כאן



היתרונות של פרויקט כזה הם שמדובר בהזדמנות להפוך אזור מגורים אשר נחשב חלש ולכן מחירו זול, לפנינת נדל"ן שתמשוך קונים רבים
ותזכה את היזם, החברה והקבלן ברווחים יחודיים שלא ימצאו בהשקעות נדל"ן אחרות


מה לגבי הדיירים המפונים?
מעבר לחשיבותו של מצבו הפיזי של הבניין המיועד, על הקבלן יש להשיג הסכמה של רוב דייריו, אם לא כולם שכן לדיירי הבניין (או השכונה) יש יכולת להתנגד להריסתו וע"י כך לעכב את הפרויקט.  ברוב המקרים הדיירים המפונים זוכים לדירה חדשה בבניין החדש וכשהם מפונים, על הקבלן להשתתף בעלויות התשלומים שלהם במידה והדירה החלופית יקרה מדירתם העתידה לשיפוץ. לטובתם של היזמים והקבלנים, צריך להחתים את הדיירים על חוזה ולדאוג שעו"ד ייצג אותם אל מול החברה כך שהוא זה שיהיה לו הכוח לאשר את התוכנית לטובת הדיירים המפונים וכך יוכל הקבלן לעמוד מול אדם אחד שמייצג את הדיירים.

אישורי הפרויקט
בפרויקט מורכב מסוג זה, על היזם להשיג מספר אישורים. הרשות המקומית דורשת שהיזם יציג אישורים מוניציפאלים, תיכנוניים, מיסים ועוד. כמו-כן החוזה מול הדיירים המפונים צריך להכיל את כל פרטי הפרוייקט כך שיהיה ברור מה מקבל כל אחד מהם. מחלוקות בין הדיירים יכולים להיות הגום העיקרי לעיכובים ולכן חשוב לוודא שהחוזה מאושר וחתום על ידם.

לדירות חדשות מקבלנים באתר Banknadlan לחצו כאן

לסיכום, היתרונות של פרויקט כזה הם שמדובר בהזדמנות להפוך אזור מגורים אשר נחשב חלש ולכן מחירו זול, לפנינת נדל"ן שתמשוך קונים רבים ותזכה את היזם, החברה והקבלן ברווחים יחודיים שלא ימצאו בהשקעות נדל"ן אחרות. אך לפני הכל עליכם לדעת כיצד להתמודד עם המוקשים שעלולים לפגוע בפרויקט וכיצד לעבוד מול הדיירים המפונים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות