חפש ב:

הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

היזמים בבית שאן ועפולה כבר לא יכולים לחכות לרכבת העמק שעומדת לשנות את חוקי המשחק בגליל ולשחרר אזרחים רבים המעוניינים לגור באווירה אחרת ולעבוד בחיפה.

אורון איצקוביץ'|2.12.2015|15:55|2752 צפיות
השנה הקרובה אמורה להיות שנה מעניינת במיוחד בגליל. שכן זו השנה בה רכבת העמק אמורה להתחיל לפעול לקרב אלפי אזרחים לחיפה ולמרכז הארץ. הרכבת שתעבור בחמישה תחנות: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן אמורה להעלות את ערכן של יישובי האזור ויזמי הנדל"ן כבר אינן יכולים לחכות לעליית המחירים שצפויים להיות הנוסעים הראשונים שיגיעו עמה.

לעמוד פרויקטים בגליל באתר Banknadlan לחצו כאן

עפ"י מחקרי השמאים, בישראל כאשר נבנית מסילת רכבת באזורי הפריפריה, מחירי הנדל"ן עולים בכ-20% לעומת אותם יישובים שלא זכו לפסים המיוחלים. לדוגמא יש את הערים נתיבות ושדרות שזכו לעליית מחירים של 100%, או כגון חדרה שזכתה לעליית מחירים של 70 אחוזים. הנגישות לאזורים המרכזיים אשר מספקים את מירב מקומות העבודה, היא מרכיב מרכזי אצל אזרחים רבים המחפשים לרכוש בית, ושמעוניינים להנות גם מאיכות חיים גבוהה ובמחירים זולים יותר. 


המסלול המיועד של רכבת העמק

כאמור יהיו תחנות אשר ייהנו יותר מהתעניינות אשר תתווסף לעליית המחירים וכיום רוב המומחים מצביעים על עפולה כמקום להשקיע בו. רק ב-2010 מחיר של דירת 4 חדרים עלתה כ550 אלף ש"ח ולאחר 5 שנים, דירה שכזו כבר מגיעה למחירים של 820 אלף ש"ח עלייה של כמעט 50 אחוזים. וזה לפני סיומה של בניית הרכבת. אין זה אומר שבית שאן ושכנותיה לא ייהנו מעליית מחירים, אך במצב כיום ישנו עוד זמן מוגבל להנות מהשקעה מוצלחת בעפולה שנהנית מפריחה נדל"נית.

לעמוד פרויקטים בעפולה באתר Banknadlan לחצו כאן

אך כמו שיש זוכים יש גם מפסידים. ואלה הם המושבים אשר משווקים בתים צמודי קרקע שכבר היום מאבדים מערכם, כולל שכונות בחיפה משום שכשניבנו ושווקו לראשונה, המחירים היו גבוהים מאוד. בכפר הורדים לדוגמא, יש כיום כ-80 דירות צמודות קרקע שמשווקות למכירה.


רכבת העמק הוותיקה בהחלט יכולה להתגאות בדור ההמשך

אך אין זה אומר שאנו עומדים בפני שינוי קיצוני בשוק הנדל"ן הגלילי, אל שינוי המגיע לטובה ואמור לאזן מעט את מחירי הדירות וכשבעפולה זוכים לעליית מחירים שיובילו גם לעליית רמת החיים, המושבים הרבים באזור יזכו להתעניינות מרוכשים פוטנציאלים חדשים. אז כמו שהשיר האהוב מהילדות אומר: "הרכבת מתקרבת, הרכבת מגיעה בואו ונצא לדרך, הצטרפו לנסיעה".
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות